Jump to content
LRforum

LandRover

LRF Society
  • Content Count

    761
  • Joined

  • Last visited

About LandRover

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sverige

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Mo

Recent Profile Visitors

1,239 profile views
  1. Jeg husker at vi brukte alltid skokrem til å friske opp dekk i min motorsykkeltid. Nylig lest: Owatrol Polytrol skal visst være bra. Den er høyt elsket blant annet i AmCar miljøet. Takker så mye for svar.
  2. Den kan vel umulig passe til bakskjerm. Husker at jeg monterte bakhjuls lapp for en tid siden og den var nesten firkantet. Jeg får se meg om etter noe annet.
  3. Jeg skal kjøpe skvettlapper til alle fire hjul. Nå sier delehandlerens webhandel at denne typen såkalt universal passer til Land Rover Defender. Det litt merkelig synes jeg. Kan det være riktig?
  4. Da kan jeg bare ta det med ro. Bremseskiver ble skiftet et ca. 1 år før kontrollen, men likevel jeg bremser lite. Flate veier her i Sverige. Slipper heller gassen og girer ned et par hundre meter før en sving.
  5. For tre år siden var jeg på bil EU kontroll fikk jeg bare muntlig beskjed om at bremsene var noe rustne. Jeg tenkte ikke noe videre da på eksakt hva det var. Er det muligens ("trommelen"? der bremseklossene bremser mot? Lite sannsynlig da disse ble utbyttet for et par år før kontrollen Noe annet vet jeg ikke. Nå i ettertid burde jeg spurt litt mer presist. Vil samtidig nevne at jeg var nylig på EU kontroll med reservebilen "ikke Land Rover" hvor jeg ble tatt med og vist hva og hvor bilen feiler. I korthet hva er rustne bremser? Unnskyld min uvitenhet.
  6. Det var nok det jeg tenkte på. Det ville vært interessant å vite om det avbilde teltet ovenfor kanskje foldes sammen ved å lukke døren.
  7. Dette telt montert på bakdøren fant jeg interessant. Husker fra internetts begynnelse at det fantes et bakdørs telt, men det var festet til jord. Bilde er hentet fra pinterest og linket til en webside som er slettet. Er det kanskje noen som vet et ste hvor dette selges.
  8. Hvordan er det med bilverkstedene. Har de spesifisert arbeids data om hva som blir gjort med bilen. Dette er jo tredje gang samme type feil har oppstått så bør de ha en peiling på hva det de skal se etter. Sist gang for ca. 20000 km siden så fant de feilen som var dårlig og delvis brutt sensor forbindelse. Likevel de var ikke sikre før de hadde tatt en ikke så liten testkjøring med bilen. Jeg betalte dog bare ca. 2000.- da det var fast listepris. Vel bilen, er tatt fram "nyregistrert" og betalt forsikring. Så får det bare ære eller briste når jeg tar den lange veien til nærmeste m
  9. Fra tid til annen så får jeg hyggelige kommentarer om bilen uten direkte å be om det. En person anbefalte meg dog å friske opp den gamle plast grillen som var falmet etter nesten 20 år i lyset. Han hadde hørt at det skal være et middel på Biltema som får fram den opprinnelig liknende farge. Alternativ er det noe middel olje som frisker opp den "gamle" Defender grillen? Defender 2002 mod. ca. 77000km.
  10. Jeg ser at selve rammen merkelig nok er ganske fin på det som er synlig - alle 18 år uten behandling tatt i betraktning. Faktisk er det en liten grønn påklebet lapp som har sittet på i alle år. Kanskje en slags godkjenning eller nummer på et eller annet. Kan ikke leses. Litt merkelig Ble Land Rover Defender 2002 modell rustbeskyttet med et eller annet før den forlot fabrikken?
  11. Et verksted tilhørende en kjede skiver dette. Imponerende ! . . . . og gjorde at jeg kommer til å bruke dette firma som også holder til i rimelig distans fra der jeg bor.
  12. Takk. Det forklarer så mye. Om jeg gjorde det selv ville det bare bli en form for grunning og jeg ville ikke nå de ikke synlige steder. Det er jo litt av en operasjon som gjøres av de som kan det. (sett på youtube) Dessuten så har jeg ingen løftebukk. I dag gjøres det vel stort sett godt arbeid av spesialfirmaer. Det må gjøres bra for ikke å unngå dagens negative karakterer på webben.
  13. Jeg pusser opp min gode "gamle" Defender 2002 modell gått ca. 77000 km. Bilen ble innkjøpt 2006 og var da kjørt 20000 km. Som kjørestrekningen tilsier så er den ikke kjørt my på de 18 år siden starten. Lite girveksling og lite søl da jeg bor på landet. Ingen understellsbehandling er gjort siden den var ny. Nå hadde jeg tenkt å pusse børste og skrape selv før tenkt påføring av ett eller annen slags stoff av typen som blir hardt. Likevel jeg har stor tvil om ikke spesialisten vil gjøre en grundigere jobb en jeg. Dinitrol behandling gjort av specialfirma lurer jeg på. H
  14. Det har vært lang ventetid her i Sverige. Bare noen få biler ble tildelt landet i starten. Nå er den lovet å være i salg på "Våren" Torakku heter den nå. og koster her i landet 214000.- SEK. Som tidligere nevnt så oppgraderer "Renoverer" jeg min gode Defender 2002 modell ca. 77000 km. Likevel jeg tenker jeg å bytte min bil nr. 2 (Reservebilen) Suzuki Grand Vitara også 2002 modell i en slik liten Tass. Land Roveren selger jeg aldri.
  15. Vi leier ei bilhenger når jeg finner folk til a dra den. Sleping blir for risikabelt. Her blir det mye motorvei h opptilvor det kjøres 120km/time. Tillagt i ettertid. Det tok litt tid før dette sank inn. "Hjernen" Visste ikke at utrykket også brukes om biler/motorer. Interessant og nytt forslag som jeg skal sjekke.
×
×
  • Create New...