Jump to content
LRforum

engebo

LRF Society
  • Content Count

    866
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About engebo

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Buskerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfossen

Recent Profile Visitors

1,493 profile views
  1. Bytt vannpumpe og strammer til multireim like godt med en gang.
  2. Det kommer opp et tynt plastikkrør tett inntil radiatoren, bak på høyre side når du står foran bilen og ser inn på motor. Den kan gå tett, så det har kommet en ny type som det anbefales å bytte til. https://www.advancedfactors.co.uk/lr019450-modified-diff-ventbreather-pipe-5131-p.asp
  3. Fyll på 5,4. Det er det det skal være med skifte av filter. Mål så når du har kjørt en tur, da har olja allerede fått en mørkere farge og det er litt lettere å se. Vet ikke hvor mange ganger jeg har bytta olje og filter på 11 år på vår bil (07 mod), de siste åra har jeg skiftet vår og høst. Alltid fylt på 5,4l.
  4. Gå på med å spraye såpevann på belger, lufttank, kompressor, ventilblokker og koblinger for å se om det er lekkasje et sted. Når bilen står om natta, våkner bilen med jevne mellom og justerer høyde. Når en side/hjørne ikke henger med vil den nok etter hvert ende nede. Rød strek over høyre bakhjul, vises det når bilen har senket seg eller i normal høyde. Hvis det siste, kan det se ut som defekt sensor. Vipp sensor av bærearmen og le på den samtidig som en ser på skjermen inne i bilen, så ser du om den følger med. Du bør også få lest feilkoder med en leser som tar LR-koder.
  5. LR butikken er avhengig av at delene kommer fra UK. Jeg handlet fra han sist, men det tok vesentlig lenger tid enn å handle fra UK og vesentlig dyrere. UK delepushere kan levere fra en dag til en annen.
  6. Ofte hjelper det ikke å rengjøre brennkammeret fordi den delen som kokser igjen er et lite hull i porselentoppen oppe på brennkammeret. Det er mulig å ta den fra hverandre, men risikoen er stor for at den kn dele seg eller at festene ryker, se vedlagte bilder. Jeg har byttet brennkammer to ganger på D3 som jeg har hatt siden 2010. Da var den gått 67000 km. Byttet for andre gang for ikke lenge siden. Nå har den gått 222000.
  7. Det «plinget» har jeg fått i mange år. Kommet til at det er batteriet/spenningen som i en kort periode under starter, faller under ett gitt nivå som D3 ikke liker. Det lagres aldri noen feilkode.
  8. Ja, jeg kjøpte brennkammer fra LRbutikken.
  9. Akkurat som den skal, både med ThermoCall på mobil og ved start av bil uten bruk av ThermoCall
  10. Når du sier «»Webasto ble renset og alt er i orden», hva renset du? Jeg tror ikke det hjelper ned ny glødeplugg hvis du ikke har renset toppet på brennkammeret, den er ikke ment å demonteres. Dvs den porselendelen på toppen hvor dieselen sprøytes inn gjennom en liten dyse. Innvendig i porselendelen er den traktformet. Har sikkert noe med hbordan dieselen skal spres å brenne. Den «trakta» i porselendelen kokser igjen. Det hjelper lite eller ingen ting å rengjøre det store kammeret med riller som brennkammeret stpr nedi. På det første bildet nedenfor ser du «dysen» som sitter på toppen av den ød
  11. Sjekk om du har vært borti en abs sensor ved bytte av bremser bak.
  12. Ser ut som EGR skulle vært lukket, men de står ca 4% åpne. Det kan vel tyde på at de begynner å bli igjensota, men ville tro at den «lille» åpningen ikke skulle få bilen til å gå «i frø».
  13. Har du mulighet til å sjekke «live» verdier på EGR, så ser du fort om de tuller. Dvs om de står i riktig posisjon ift signalet de får.
×
×
  • Create New...