Gå til innhold

suprlite

Medlemmer
  • Innlegg

    358
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

suprlite sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Eg hadde samme problem på en D2, men da var det girposisjon-sensoren som var slitt/korrodert innvendig. Åpna og rengjorde den, så var alt i orden igjen.
  2. Knuste min fanger etter en lei tur i grøfta og kjøpte vinsjfanger i stål, da det blei både billigere og ifølge meg: stiligere 😄
  3. Brukte tidligere servo-olje fra biltema, men kjører nå på femte året hvor jeg bruker atf-olje, både på ace og servo. Har ikke hatt noen problemer.
  4. General grabber at2 eller at3 gir godt grep offroad samtidig som de er gode og vibrasjonsfrie på veien.
  5. Vurderer biltema (e.l) slangevarmer på kjerra. Noen som vet hva slags slangediameter D2 har på kjølevannslangen? Vil et 34mm element bli det riktige? Øvrige innspill og erfaringer tas hjertelig imot.
  6. Ang ace væske og styreservo væske: selv har jeg kjørt nå i 6 år og ca 90.000km hvor jeg har brukt ATF-olje istedet uten at bilen har tatt merkbar skade av det, da både ace og styreservo fortsatt fungerer. Så er det opp til deg selv å vurdere om dette er noe du tør sjanse på. Ang ace væske og styreservo væske: selv har jeg kjørt nå i 6 år og ca 90.000km hvor jeg har brukt ATF-olje istedet uten at bilen har tatt merkbar skade av det, da både ace og styreservo fortsatt fungerer. Så er det opp til deg selv å vurdere om dette er noe du tør sjanse på. Ang ace væske og styreservo væske: selv har jeg kjørt nå i 6 år og ca 90.000km hvor jeg har brukt ATF-olje istedet uten at bilen har tatt merkbar skade av det, da både ace og styreservo fortsatt fungerer. Så er det opp til deg selv å vurdere om dette er noe du tør sjanse på. Ang ace væske og styreservo væske: selv har jeg kjørt nå i 6 år og ca 90.000km hvor jeg har brukt ATF-olje istedet uten at bilen har tatt merkbar skade av det, da både ace og styreservo fortsatt fungerer. Så er det opp til deg selv å vurdere om dette er noe du tør sjanse på. Ang ace væske og styreservo væske: selv har jeg kjørt nå i 6 år og ca 90.000km hvor jeg har brukt ATF-olje istedet uten at bilen har tatt merkbar skade av det, da både ace og styreservo fortsatt fungerer. Så er det opp til deg selv å vurdere om dette er noe du tør sjanse på. Ang ace væske og styreservo væske: selv har jeg kjørt nå i 6 år og ca 90.000km hvor jeg har brukt ATF-olje istedet uten at bilen har tatt merkbar skade av det, da både ace og styreservo fortsatt fungerer. Så er det opp til deg selv å vurdere om dette er noe du tør sjanse på.
  7. Den er årntli ødelagt men eg tror eg får tak i en brukt lås.
  8. Jeg har kjøpt en til Disco 2. Denne har ødelagt tenningslås. Nå ser jeg at noen sider selger tennislås til disco 1 (delenr stc1435) som kompatibel med disco 2. Er dette tilfellet? Passer disse om hverandre?
  9. Fant kabelen i bagasjerommet den 4. gangen jeg leita igjennom det.
  10. Ønsker å kjøpe blå nanocom evo kabel da min er sporløst forsvunnet, og å bestille ny fra kypros er SYKT dyrt.
  11. Nå har jeg lest litt rundt på andre forum. Det KAN være kranksensor, men det kan og være "fuel inertia switch", altså den lille bryteren på torpedoveggen, evt ledningene til den. Den kutter strøm til både dieselpumpe og injektorer. Vi får se når været klarner opp såpass at eg kommer meg utover og får sjekka. Edit: Det var rele nr 9 som var problemet.
  12. Nå har jeg lest litt rundt på andre forum. Det KAN være kranksensor, men det kan og være "fuel inertia switch", altså den lille bryteren på torpedoveggen, evt ledningene til den. Den kutter strøm til både dieselpumpe og injektorer. Vi får se når været klarner opp såpass at eg kommer meg utover og får sjekka.
  13. Ikke alle. Men sikring til dieselpumpe var ok. Drenering av filteret ble gjort for å konstatere flow. Men eg tenker som så: hvis kranksensor ga feilkode allerede i vinter, måtte den vel gi seg før eller senere(?) Men: vil gåen kranksensor stoppe dieselpumpa?
  14. Kjørte bilen 4 mil til hytta, null problem. En times tid seinere skulle eg kjøre heim. Starter ikke. Merker at tankpumpa ikke går, så eg kobler direktestrøm på den. Da går den. Kobler av ene dieselrøret på pumpa og får bekreftet at det pumpes diesel. Drenerer filteret. Vil fortsatt ikke starte. Bytter om på releer. Nada. Har med nanocomen men finner selvsagt ikke kabelen. Ikke olje i ecu/injectorharness. Ingen diesel-lukt i eksosrør når jeg prøver å starte, så symptomene er lik den gangen injectorharnesspluggen hadde hoppa ut. Det som er rart er at denne pumpa plutselig hadde slutta å gå, og når eg tvangs-starta den virker det fortsatt iķke som om det kommer diesel til sylindrene. Har tidligere opplevd at bilen har stoppa brått for så å la seg starte igjen. Leste i vinter av følgende feilkoder: P1843 can timeout monitoring, P1842 can level monitoring og fault 13-03 engine speed signal missing. Sistnevnte regner jeg med er kranksensoren. -Men skal den kunne stoppe dieselpumpa fra å fungere? Og slutter kranksensoren bare brått å fungere? Hvor knotete er det å få skifta kranksensor og hva trenger jeg av verktøy?
  15. Ok. Men synes det er merkelig at jeg får pumpa den opp vha nanocom hvis kompressor er gåen.
×
×
  • Opprett ny...