Jump to content
LRforum

suprlite

Members
  • Content Count

    295
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About suprlite

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mo i rana

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stord

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Den jævla plastpluggen på differensialen vil selvsagt ikke av, og blir bare rundere.. Så spørsmålene mine er: *har de en plugg jeg kan bruke på biltema? *hva slags gjenger har denne pluggen?
  2. Meeen, hadde det ikke vært kjekt med en td5-motor i den da?
  3. Har selv kjørt med skrukobling og kobberrør i 4-5 år nå, så du trenger neppe hverken bekymre deg eller satse på "mer permanent løsning".
  4. Hvem anbefaler å kaste ubrukte filtere??
  5. Jeg hadde samme feil på D2'en min når jeg kjøpte den. Rattet kunne plutselig dra mot venstre. Det viste seg at det var rusk og små metallbiter i servo-olja. Jeg tok bitene ut av reservoaret med magnet og flusha ut all olja i systemet og hadde på ny. Siden da har ikke feilen vært der.
  6. Like høyt trykk i begge rørene da aktuatoren er en dobbeltvirkende sylinder. Når det er høyt trykk i det ene røret er det lavt i det andre og omvendt. Selv har jeg atf og cold climate blanding og det later til å fungere fint. Tapetkniv?
  7. Hadde problem med en D2 at det kom vann inn via øverste høyre hjørne på passasjersida. Løste det med en klæsj svart masse.
  8. Pga trykket tenker jeg det ikke er å anbefale ja. Selv bruker jeg atf-olje og har brukt det i 3 år uten merkbare negative konsekvenser. Før brukte jeg biltema chf servo-olje eller hva den heter. I nødsfall kan du tilogmed bruke motorolje bare for å forhindre at du kjører tørt. Kjører du tørt ødelegger du pumpa på kort tid. Skøyt røret først som sist. Det tar bare 0,5 - 1 time litt avhengig av hvor skaden er, og om du må bøye til røret på noen måte. Bare husk å se til at det ikke blir liggende å gnisse eller dunke noen steder. Da må du gjøre jobben pånytt igjen om et år.. Strips er fine greier.
  9. Sjekk om vakuumslanger fra wastegate og turbo er hele og fine. Hvis en av disse er røket blir bilen daff. Likeledes hvis luftfilteret begynner å gå tett.
  10. Jeg vil tro det IKKE er ok. Ace-rør reparerer du lett ved å kutte bort det ødelagte stykket og skøyte inn med 10mm kobberrør (86-989) og skøytehylser (86-612). Rørkutter (19-1220) og rørbøyer (12-1182) er og fint å ha. Dette har jeg fixa selv i en parkeringslomme på E6 på under 30min og reparasjonen har holdt i 2år så langt uten å lekke. Men for sikkerhets skyld har jeg alltid liggende etpar skøytehylser og en rørbit i bilen. Video ace reparasjon Som nød-nød reparasjon kan du også klippe til 5-6cm med gummislange som du snitter opp på ene siden og trer ov
  11. Da var bilen gått igjennom eu-test med null feil. Jeg fikk også satt inn 'ny' (brukt) denso dynamo. Men når jeg kjører pulserer lysene og spenningen varierer mellom 11,7 og 14,9V så jeg kan ikke skjønne annet enn at spenningsregulatoren er gåen. *Er denne mulig å skifte mens dynamoen sitter i bilen? *Vet noen delenummeret på spenningsregulatoren?
  12. Ok. Jeg fjerna likesågodt hele skjoldet, men jeg tror det er en M10 bolt. Jeg er plaget med en kaklelyd ved 2200rpm. Muligens er det eksosmanifolden som har slått seg igjen.. Det er ikke plystrelyd slik som sist, men en mere hard metallisk lyd. Har lest at det kan være eksospakningen som vibrerer i en lekkasje som er for liten til å gi plystrelyd.
  13. Er det noen som vet dimensjonen på bolten til varmeskjoldet over turboenpå td5? Altså den bolten nede mot torpedoveggen.
×
×
  • Create New...