Jump to content
LRforum

corpusviridans

LRF Society
  • Content Count

    846
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About corpusviridans

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Malm
  • Interests
    Foto, friluftsliv, hund, bil

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Verran

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Totaktsolje er ikke totaktsolje lengre, men husker aldri hva som er best egnet. Holder en liten knapp på utenbords mineralsk, vedder derimot ikke.
  2. Ikke overvettes god plass til lykter på bil uten AC, så regn med litt modding på platene i bunn. se bilde til venstre.
  3. Noen på forumet her som har gjort seg erfaringer med senterdiffen til Ashcroft?
  4. Da var hel ved på plass. Konstaterte grei gjennomsveising også. Et problem mindre. Og her er litt av neste problem. Et eller annet kålhue har en eller annen gang i bilens forhistorie, kan like godt være da fabrikk som noe annet, satt inn en for lang bolt mellom hoved og reduksjonskasse. Noen av boltehullene mellom kassene er gjennomgående så det er viktig å få riktig bolt på rett sted. Første oppstart etter at bolten var satt inn ga nok en skikkelig smell og mye stygge lyder. Utfordringen min er at den tok den med seg gjenger og litt girkassehus da den ble skrudd ut. A
  5. Historien starter egentlig i denne tråden, men http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/96139-diesel-siger-defender-td5/&tab=comments#comment-1018663 ettersom det etterhvert ha ballet på seg valgte jeg å lage et prosjekt i stedet på både bilen og etterhvert garasjen. Etter et vellykket bytte av ECU i fjor ble fristelsen til å øke antallet gamper i motoren for stort. Kjøpte en remapping fra øya som nok hadde fått nok møllers tran med resultat at drivverk i 4. og 5. gir oppførte seg mer som en gammel daf med variator enn manuell. Besluttet derfor å bytte clutch, men garasjen s
  6. Ikke så innfløkt, egentlig veldig ok. Takket være reglene spør ingen om å låne mine hengere.
  7. Tilhengerens aktuelle totalvekt forutsetter BE vil jeg tro, uten E er det vel uansett tilhengers tillatte totalvekt som gjelder.
  8. Hva med jernvitrol på utvendig kledning?
  9. §3.4.1a siste setning vel. Kan ikke stikke mer en 1 meter ut foran kjøretøy uten godkjenning fra svv.
  10. Et raskt søk ga dette. http://www.bilkontroll.no/catalog/product/view/id/530/s/propper-gummi-100-stk-8/category/16/
  11. Alternativ kan jo også være industriflaske, der kan du jo få full pupp viss du hopper over ventil.
  12. Nei ingen tvil om at det er plass til mye rart når produktet kun delvis består av sprit. Men 60% whisky smaker utmerket whisky, hjemmebrent derimot er og blir godt over 90 og lite annet.
  13. E itj fusel i orntli brennevin. Konfiskert heimbrent vart ein gang testa mot kjøpsprit, whisky og cognac blandet ainna, gjett ka som va desidert reinast.
  14. Er ikke lamellplata som har satt seg da. Du sier traktoren har stått ei stund. Ikke så ukjent på biler i allefall.
  15. Men med spacere skal det lite pendling til før hjulbuen ryker viss den ikke er frisert.
×
×
  • Create New...