Gå til innhold

larsern01

Medlemmer
  • Innlegg

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Nylige profilbesøk

1 123 profilvisninger

larsern01 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Interessante kommentarer og sikkert like aktuelle neste vinter. Jeg bor på Elverum og hadde tidlgere en D2 med Duratrac, som jeg kjøpte som vår og høstdekk. De fungerte også veldig godt på vinteren når det ikke var isete, da var det greit å ha en brøytekante å bremse i. En litt spesiell teknikk som jeg egentlig aldri fikk aksept fra kona for å bruke. Nå har vi en RRS som kona bruker mest i hverdagen, det første jeg gjorde var selvfølgelig å kjøpe Duratrac som høst og vår dekk, det var ikke mye snø og is som skulle til før jeg fikk beskjed om å komme hjem og legge om til piggdekk og jeg må innrømme at det er en forskjell. Kanskje fordi jeg har blitt eldre? På toppen av det hele hender jeg at jeg har med meg kjetting som jeg legger på når jeg føler behovet for å ha kontroll.. både på bil og tilhenger M&S dekk med eller uten snøkrystall er greit på de fleste forhold, men er det is eller kram snø fungerer de som lakksko: Det går bra til det ikke gjør det og da går det fort ille(hvis du ikke har en brøytekant å skrubbe i)
  2. Interessante kommentarer og sikkert like aktuelle neste vinter. Jeg bor på Elverum og hadde tidlgere en D2 med Duratrac, som jeg kjøpte som vår og høstdekk. De fungerte også veldig godt på vinteren når det ikke var isete, da var det greit å ha en brøytekante å bremse i. En litt spesiell teknikk som jeg egentlig aldri fikk aksept fra kona for å bruke. Nå har vi en RRS som kona bruker mest i hverdagen, det første jeg gjorde var selvfølgelig å kjøpe Duratrac som høst og vår dekk, det var ikke mye snø og is som skulle til før jeg fikk beskjed om å komme hjem og legge om til piggdekk og jeg må innrømme at det er en forskjell. Kanskje fordi jeg har blitt eldre? På toppen av det hele hender jeg at jeg har med meg kjetting som jeg legger på når jeg føler behovet for å ha kontroll.. både på bil og tilhenger M&S dekk med eller uten snøkrystall er greit på de fleste forhold, men er det is eller kram snø fungerer de som lakksko: Det går bra til det ikke gjør det og da går det fort ille(hvis du ikke har en brøytekant å skrubbe i)
  3. Jeg vet ikke om du har fått tak i det du skal ha men RR felger passer ikke nødvendigvis på din bil, Innpresset er litt forskjellig og det mangler noen mm til at du kan få dratt til boltene på en forsvarlig måte på forhjulene. Brembo bremsene krever et litt annet innpress
  4. Utover det er jeg ikke i tvil om hva jeg ville kjøpt, jeg har RRS med TDV8 og den har nok kraft uten å bli sliten til både hestehenger og møkkahenger:) g jeg synes ikke forbruket ser så ille. Når kona bruker den er det 4 km hver veg til jobb og da ligger forbruket på rundt 1,.2-1.3 på langkjøring ned mot 1 litt avhengig av vegen. Bilen vi har er litt mindre i bagasjerommet enn den store pga skrå bakluke eller er vi kjempefornøyd. Jeg ville helst kjøpe Disco, men etter å ha prøvd forskjellige endte vi opp med denne, først og fremst etter konas "anbefaling" Lykke til!
  5. Er det virkelig mulig å få TDV8 til å gå på 0.8? Nå som jeg var så fornøyd med å få den ned mot 1.0 og da er det bare lunkekjøring på 1500 rpm og 80 km, hmf
  6. Satt og surfet litt om det samme temaet. http://blog.famousfour.co.uk/workshop/range-rover-sport-tdv8-turbocharger/ Alt du trenger er en høy garasje og noe å løfte med Får sikkert tatt mye annet samtidig.
  7. Jeg har nå kjørt litt med de nye dekkene, jeg registrerer at det er litt mer støy en med de dekkene jeg har på sommerhjulene, men jeg vil ikke si at det er plagsom. Det er som Tore sier mest merkbart på nylagt asfalt og motoren hvisker på 1500rpm Det er ikke problemer med styring og dekkene får bra tak på grusveger i motsetning sommerhjulene som flyter mest oppå. Jeg har også lagt merke til at med det litt grovere mønsteret må jeg kjøpe skvettlapper, dekkene kaster litt mer av grusen(pukken) og jeg har allerede knust et markeringslys på tilhengeren. Felgene er fortsatt til salgs... mvh Lars Gunnar
  8. Høsten har kommet og jeg har kjøpt nye hjul for sølete skogsbilveger. Fikk tak i 19" felger som passet, nesten. Innpresset var 57 og mine 20" er 53 de 4 mm i forskjell var nok til at felgen ikke gikk på så nå ligger det noen strøkne 19" felger på Finn til biler uten Brembo bremser. Endte opp med noen felger fra Megahjul, er spent på hvor lenge de holder. Dekkene er Wrangler Duratrak, det er de beste allround dekkene jeg har hatt noen gang.
  9. Hei, Etter at vår fine Disco 2a ble kjøpt opp av et forsikringselskap og vitale deler ble spredt rundt til andre lykkelige disco eiere har familierådet blitt enige om at vi vil fungere bedre med en engelsk bil enn en svenske herregårdsvogn. Etter å ha prøvd et godt utvalg av biler endte vi på en mellomløsning; RRS TDV8 2008 modell. Fin bil så langt(henter den i kveld ) I tillegg til 2 sett med 20" hjul er den er pimpet med 22" felger med noe sort rundt som jeg tror er massiv gummi, passer uansett ikke helt til vårt bruksmønster, spørsmålet er om de gamle 18" felgene fra Disco 2a passer til denne bilen? Fra andre hold i familien vet jeg det etterhvert vil komme spørsmål om ryggekamera og DAB, hvilke erfaringer finnes det der ute, er det noe som er lettere og mer vennlig å installere enn andre? Har prøvd å søke litt, men er litt rusten foreløpig så alle gode innspill mottas med takk. RRS er vel kanskje mer lik en Discovery enn en RR? mvh Lars Gunnar
  10. Det er nok bilen til Sfinx, som er der, det ligger flere også av samme årgang. Jeg begynt å løre meg alle underfundighetene og er redd for at med D3 blir det mange nye uforståelige. Dommen fra takstmann får jeg vel ikke før til uka, kanskje jeg kan få påvirke konklusjonen. Takk for det, jeg jobber også i Oslo så det burde la seg ordne.
  11. Ramma har lite rust, potensialet er jo der i og med at jeg kjører mye mellom Elverum og Oslo. Prøver å holde det i sjakk med oljebehandling. Dersom de reparer kanskje de kan erstatte den originale frontfanger med en fra TP4x4? Det burde bli billigere for forsikringen?
  12. Så skjedde det meg (også), jeg greide å stoppe, men bilen bak greide det ikke... Ble dyttet inn i bilen foran som igjen dyttet på han foran der igjen. Bilen er en Disco 2a, 2003, og i mine øyne i veldig bra stand. Jeg er redd den blir kondemnert pga alder og kjørelengde. Hvor god blir eventuelt bilen etter reparasjon? Greier de å reparere slik at den blir som før? Synlige skader nevnes; Bak, vindskjev støtfanger og et tilhenger feste som ble krøllet forover mot bakakslingen, kontakten lå under bilen foran meg. Eksosanlegget så helt ut så mesteparten av smellen var nok fra midten og over mot høyre side Innvendig skade var kun på førersetet som knakk bakover som følge av en atletisk kropp som ble slengt bakover i setet pga smellen. Foran ble støtfanger bøyd ned høyre lyskaster løsnet ekstralys knust og grill trykt litt inn slik at panseret ikke kunne åpnes uten makt, muligens litt ekstra kurvatur på panseret også. Sjåfør(meg) sjekket med CT og røntgen, knokler ok, en liten flekk i hodet som følge av en liten blødning. Dette antagelig når hodet ble slengt mot nakkestøtten. Sikkerhetsbeltet var heldigvis på og jeg kjører med seteryggen ganske rett og det var nok det som gjorde at skaden ikke ble større. På sykehuset klassifisert som hjernerystelse så dette er nok dagens dose med PC. Det gikk dessverre ikke like bra med sjåføren i bilen bak, en GLK, vedkommende ble sendt på sykehuset og jeg håper det går bra. Bilens bakpart var hel. Tilbake til spørsmålet mitt, dersom jeg kan velge skal de reparere eller kondemnere. Dersom de kondemnerer Skal jeg fortsette med Disco 2 så jeg kan bruke opp noen av delene som ligger hamstret i garasjen eller satse på en litt nyere Disco 3. Lommeboken setter begrensninger for hvor ny den kan være… Hva er erfaring med de første Disco 3? Ser det står en 2a til salgs i Snertingdal som i følge Finn skal være i veldig bra stand??? Trenger noe å gruble på under rekonvalensen
  13. 255x55/18 er vel standard dimensjonen til DII. Jeg hadde det på både sommer- og vinterdekk og det passet ikke min bruk. Kjører mye mellom Elverum og Oslo samt skogsbilveger på Finnskogen. Sommerdekkene sporet for mye og vinterdekkene synes jeg hadde litt for mye tendens til å flyte dersom det var mangelfull brøyting. Har nå 245x75/16 på vinterhjulene og 245x60/18 på sommerdekk og er kjempefornøyd med det.
  14. Ble det en lykkelig slutt, eller er det en fortsettelse et annet sted? mvh Lars Gunnar
  15. Nå har jeg byttet bryteren og har fått ryggelyset tilbake, men dette hjalp ikke mht til starting; Dersom bilen står ulåst vil den fortsatt bli låst (og låst opp igjen) før den er villig til å starte. Akkurat som om bilen vil ha bevis på at jeg ikke har tilegnet meg nøkkelen på uærlig vis Dette er jo selvfølgelig en vanesak, men av og til litt irriterende... Hvor skal jeg nå begynne å feilsøke? Er det mulig å koble ut startsperren på en enkel måte? mvh Lars Gunnar
×
×
  • Opprett ny...