Jump to content
LRforum

JanF

Members
  • Content Count

    392
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About JanF

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Drøbak

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Drøbak

Recent Profile Visitors

946 profile views
  1. Litt trøblete med å bore opp en plugg til å skru inn disse har til £40 https://fourby.co.uk/epages/950004277.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/950004277/Products/"Timing Kit"
  2. Fikk du det sentreringsverktøyet til å fungere? Kred. Måtte skru ting fra hverandre og bruke øyemål. Om du ikke har ting sammen igjen anbefales en visuell inspeksjon før du konkluderer sentrert...
  3. Blad til biltemas vindus skrape funker.
  4. Ut m boltene, mener den bare smetter av en plass. Tror det er oppe men husker ikke helt
  5. Egentlig ikke stort. Hovedgirkassen fungerer greit. Selger sa det var byttetrundt på ting så det erskrudd for funksjon formodentlig . Tror detgikk på at det sto en 300 TDi koblet på som selger skulle bruke. Var laget en ekstra silikonpakning mellom lt77 og230 men ingen lekkasje spor der, så tror det var belte og bukse Sæle tankegang. Var litt spon på den magnetiske tappepluggen men detvar det på kassen jeg skrudde ut av min TDi også. Det er en ganske ny 1,6 ashcroft kasse jeg byttet.
  6. Har en 1.4 som som sto på lt77 som jeg monterte inn i min Defender sammen med en 1.2 kasse. Vet ikke all verden om den. Bilen den sto i var kjørbar men utrustet. Splines ser fine ut. Kassa ligger i Drøbak.
  7. https://fourby.co.uk/epages/950004277.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/950004277/Products/DEF004 ikke prøvd men påtenkt da jeg stadig lurer på hvor fort det går
  8. Defenderen 200 TDi tilbake på veien etter 0 hull på eu. Men stått mye Rolig for ny fotbrønn, innsveivingen av lang stripe bunn i ramma, ny transfer (fra 1,6 til 1,2) «ny» lt 77 ( litt usikker på om det er litt mye lyd) ny clutch, ny pedal med lof fjær, bost pin og boost ring, ny vannpumpe grunnet skranglelyd. På 1. shakedown tur ble viftereima spyttet ut og da forsvant skranglingen. EWS to the rescue med ny dynamo og alt vel. nå funker det fint og defender kan bo i venstre filen på Mosseveien for første gang i mitt eie. Lillebror to the rescue for ny dynamo
  9. Blitt veldig glad i bolt extraction settet til Biltema som kontrollert skjærer seg inn i bolthodet og skrur umulige bolter ut uanstrengt
  10. På l322 fant jeg høvlig fix i biltemas hyller for bremsebånd innfestingmed rett lengde og løs låseskive som lås på baksiden av bremseskjoldet. Hengt sammen i mange år nå.
  11. Tror det er ny diagnose. Plastdingsen «stirup» som skal låse armen til utløser lager var hoppet av og armen buttet i lagerkanten. mener platen står rett vei og gammel rett vei ser lik ut. Gammel motorsiden har lengst splines. Er en glippe på ca 1cm mellom messing ringen Og splines i platen. Trygt å skru sammen igjen ?
  12. Svaret jeg fryktet. Er vel ikke noe annet som kan låse pedalen... 200tdi/ lt77 dette, som jeg glemte å nevne i min frustrerasjon
×
×
  • Create New...