Jump to content
LRforum

arez

LRF Society
  • Posts

    1,066
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hernes i Hedmark
  • Interests
    Bil, amatørradio, stående fuglehund, akvarie og dingser

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hernes i Elverum kommune

Recent Profile Visitors

1,856 profile views

arez's Achievements

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Manuell Desperados: PGA trassig skulder har sommerens store planer blitt forminsket, men jeg har fått montert Snellefanger. Dette medførte at den ble lav som en sportsbil så ett 2 tommers HD hevesett fra TerraFirma, lange bremseslanger og stabstagforlengere ble montert. Dette ga rom for å sette på 18" med mye gummi på. Dekkstørrelsen er nå ett sted mellom 32 og 33 tommer. Var spent på hvordan det ville funke. Hjulbuen var 80cm over bakken før heving og dekkskift. Etter heving ble det 80cm til topp fremhjul. Med manuell kasse funker det faktisk rett så bra. Litt latere ble den, men ikke voldsomt. Diffbeskyttere, styrestagbeskyttere og sidesteps får vente til senere Den nye suspensjonen måtte selvfølgelig testes med en liten tur til fjells. Bilder fra før og etter heving pluss ett stemningsbilde fra turen.
  2. Tror de skal kunne skiftes. Misstenker at de er limt så med litt varme og mild vold burde det gå å skifte over. Jeg er hjemme tror jeg men send gjerne en pip i forkant så vet vi sikkert.
  3. Skal prøve å få tatt bilder i morgen
  4. Jepp. Tok de fra en 03-04 modell
  5. Hadde tenkt å oppgradere Manuell Desperados med facelift lykter, men helsa ville det ikke slik. 2 stk facelift lykter med plugger legges derfor ut for salg. Pyntelistene er Epson green og kontaktene fra donorbil er med slik at det blir litt enklere å spleise innpå bilens kabler. Priside 2000,- penger. Må ev hentes da jeg ikke er kjørbar om dagen.
  6. Flikket litt på stigen og begynte montering før været slo seg vrangt.
  7. Oppdatering: Automagica fra Tryll: Avgått ved døden grunnet eletromikkproblemer. Donerer deler til andre. I forbindelse med at Automagica satte i gang ett sponhelvete som begynte med overhaling av topp (planing og trykktesting) som for så vidt var vellykket gikk hun i nøyaktig fire dager før startsperren begynte å gå på av seg selv. Etter bytte av BCU er, sikringsbokser og alskens annen elektromikk ga jeg opp og parkerte dævelskapen. (Andre har også gjort forsøk på å få liv i henne igjen). En rigget D2 med rett farge (Epsom Green) dukket opp i nærmiljøet og ble kjøpt inn. Denne hadde takrigg, vinsjfanger, snorkel og en del annet snacks som jeg kunne tenke meg, men furien absolutt ikke kunne tenke seg. Kompromisser ble inngått og stæsjet bortmontert i vente på remontering på Manuell Desperados. Denne bilen har vært stort sett grei siden vi kjøpte den. Ett hjullager (surprise) og en stabstagforlenger bak er det eneste som har krevd innsats bortsett fra oljeservicer. Så har vi den obligatoriske takluka som lekker inn vann selvfølgelig. Det er ett sommer prosjekt. Manuell Desperados: Etter at den ufrivillige vrakingen ble opphevet har han blitt brukt som turbil. Noen fine turer med taktelt rakk vi på sensommer og høst. I vinter har den stort sett stått parkert. Nå er tiden inne for å rigge den litt da ferien med stor sannsynlighet kommer til å brukes innaskjærs. Snorkel, vinsjfanger osv skal finne sin plass i løpet av våren.
  8. Ja, det føles godt å legge dette bak seg. (y)
  9. Manuell Desperados: Endelig gjennom PKK. En time hos SVV og tre kontrollører som sto og glodde på bilen i en time før de stanset inn nytt rammenummer ble den endelig godkjent. Nå håper jeg inderlig at denne føljetongen er avsluttet slik at jeg kan bruke (og modifisere) den litt mer.
  10. Manuell Desperados hadde antagelig de originale lagrene når jeg skiftet de ut i fjor høst. Dvs de har gått 190 000. Det ene av lagrene som jeg skiftet ut nå gikk omtrent en tidel av det. Spørs om kvaliteten på lagre har blitt dårligere med årene.
  11. Skriver under på den.
×
×
  • Create New...