Gå til innhold

gautes

LRF Society
  • Innlegg

    28 370
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spydeberg
  • Interests
    I SEE NO GOOD REASON TO ACT MY AGE.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Spydeberg

Nylige profilbesøk

14 704 profilvisninger

gautes sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Skal du kappe ville jeg kappet i bunnen av rakrøret og senket det .
  2. Om jeg ikke husker feil er det riktig fremgangsmåte. Ikke glem å sjekke at drenerings"ventilen" lenger inn ikke er limt igjen. Pga innsug på siden og grisevær suges det inn vann.
  3. Det funker greit. Bruk hue da det er store krefter i sving. Det er verre å reversere prosessen.
  4. Kan smøres men, pissing i buksa midtvinters for å bli varm..... Bytt wire om det er den er treg. Rust i wiren pga hull i strømpa o.l. , begynnende oppflising av wire og treg hengsling på arm i trommel er ting jeg har vært borti. Ingen av følgeskadene er noe å se fram til.
  5. Til en frisk pris ser jeg. Men efterspørsel er nok stor.
  6. Da blir det perfekt,ja. Husk å evt. justere blinkreturblikket også.
  7. Jeg tror quick-shift spaken min ligger på 4 eller 5 året nå. Må nok ta meg litt i nakkeskinnet og skjerpe meg.
  8. Helt enig med slitasjen på belegget og fjærhøyden, men noen engelskmenn på et treff påstod at slaven hadde litt å gå på. Jeg grublet lenge på dette selv og monterte en gang anledningen bød seg clutch uten lamellplate og entret kassa. Da hadde stempelet i slaven nær en cm igjen til den buttet i bunnen. For ordens skyld var det med nytt svinghjul, foring,disk,plate,lager og slave. Alt orginalvare. Men skal innrømme at toleransene hos enkelte produsenter av deler og ikke minst undertegnede kan ha tenkt feil ved testingen. Det burde vel stå noe om dette et sted på nettet. Uten noe særlig husk om hydraulikk fra skoletiden lenger er jeg litt nysgjerrig på hvordan de oppnår redusert trykk på pedalen. Er det vinkelen mellom pedalen og støtstang eller er det stempeldiameter i masteren eller begge deler som endres. Fra wiretrekktiden husker jeg at max effekt på armen ble oppnådd når wiren trakk 90 grader på armen. Da ble det lengst arm og følgelig mest effekt i forhold til tilført kraft.
  9. Slaglengden på slaven er orginalt en god det lenger enn det trengs.
  10. Berget naboens wattbil i forgårs. Nesa i grøfta og bakhjulsløft. Ble ikke engang bra bilde grunnet øspøs.
  11. Hønsetenner er lettere å få tak i i følge andre med manglende tenner. Jeg har foret ned eller opp (husker ikke) rute festet slik at andre tenner kommer i inngrep.
  12. Vi er , tradisjonen , tro klare atter en gang med Polettaen.
  13. Mye av den nye bensinen fordamper. Det blir igjen litt avleiringer som sikkert ikke er bra uten at jeg vet. Vannet fordamper sakte men sikkert men kan blande seg med oljen og legge seg som tykk grøt enkelte steder. Uansett , som smøring og rustbeskytter mm. egner vann og bensin seg veldig dårlig.
  14. Ittno knussel med olja nå,Radovan. Hør på iknutis. Han taler med vett.
×
×
  • Opprett ny...