Helt enig med slitasjen på belegget og fjærhøyden, men noen engelskmenn på et treff påstod at slaven hadde litt å gå på.
Jeg grublet lenge på dette selv og monterte en gang anledningen bød seg clutch uten lamellplate og entret kassa.
Da hadde stempelet i slaven nær en cm igjen til den buttet i bunnen.
For ordens skyld var det med nytt svinghjul, foring,disk,plate,lager og slave. Alt orginalvare.
Men skal innrømme at toleransene hos enkelte produsenter av deler og ikke minst undertegnede kan ha tenkt feil ved testingen.
Det burde vel stå noe om dette et sted på nettet.
Uten noe særlig husk om hydraulikk fra skoletiden lenger er jeg litt nysgjerrig på hvordan de oppnår redusert trykk på pedalen.
Er det vinkelen mellom pedalen og støtstang eller er det stempeldiameter i masteren eller begge deler som endres.
Fra wiretrekktiden husker jeg at max effekt på armen ble oppnådd når wiren trakk 90 grader på armen.
Da ble det lengst arm og følgelig mest effekt i forhold til tilført kraft.