Jump to content
LRforum

Olav Haavardsholm

LRF Society
  • Content Count

    3,178
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

About Olav Haavardsholm

  • Rank
    Fritidsproblemer er noe man får når all fritid er disponert

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ved foten av Grefsenåsen, Oslo
  • Interests
    Familien (kone og 3 barn, 2 svigersønner, 1 svigerdatter og 4 barnebarn)
    Musikk (spiller tverrfløyte - til "husbruk")
    Modelljernbane (i esker i kjelleren...)
    Land Rover-miljøet er blitt et veldig trivelig fellesskap.
    Plutselig litt Land Rover historikk....

Previous Fields

  • Location / Bosted
    N-0491 Oslo

Recent Profile Visitors

1,432 profile views
  1. Det var slik jeg oppfattet Kenneth, ja.
  2. Jeg mener å huske at Kenneth på Strømmen Bil målte injektorene på min 2005 D3 for et års tid siden på eget initiativ som et ledd i hans teori om at noe av motorproblemene på disse bilene skyldes ujevne injektorer. På min var injektorene greit jevne, men det ble sagt at hvis den begynte å gå ujevnt på tomgang, burde jeg få injektorene sjekket igjen. Antar at det kan gjøres på IIDtool, og dermed er greit å sjekke ut. Det er visstnok ikke noe som nødvendigvis gir feilkode.
  3. Det tok litt lenger tid enn estimert, men se hva som dukket opp langt nede i en eske. Om det fortsatt er av interesse, får vi finne en lur måte å få den til Ådal'n. Om ikke annet så prøver vi kanskje å dra på hytta i pinsen, og da kjører vi forbi, men det er kanskje lenge å vente for en utålmodig sjel...?
  4. Lurer på om ikke jeg har en turteller som jeg aldri fikk rotet meg til å montert i JoHanne (se under for "spec"), liggende i garasjen. Hvis det er av interesse, kan jeg se om den skulle dukke opp i morgen, og så kan vi evt. ta det videre derfra.
  5. Naboens (datter og svigersønn) erfaring med første generasjon Leaf er at den holdt greit Kjelsås - Kjellerholen og retur i vinterkulda (ca. 5 mil), men da turte de ikke kjøre tur-retur Carl Berners plass etterpå uten å lade først. Helt grei til lokaltrafikk altså, men ikke så grei hvis du planlegger lengre turer. Da Astraen de hadde til lengre turer sa takk for seg, havnet det en Ionic i oppkjørselen deres i stedet.
  6. Vil ikke forundre meg om Erik Winther-Sørensen, gjerne forkortet EWS, har dette på lager. Nettside: Erik Winther-Sørensen Import (wint-imp.no) Veldig bra at man ønsker å støtte norsk næringsliv, og i særdeleshet entusiaster som Erik
  7. Skulle sikkert lagt inn dette rett etter rebusløpet i forbindelse med Solihull's Finest - og ikke ser man stort med panser heller. Men stemningen med å kjøre Serie I mot regnbuen ved Horten, den kommer i hvert fall fram. Bare å nyte for de som har sans for denslags. Edit: Trykkleifer
  8. Fikk endelig sett nærmere på startknappen på Lierbussen. Den sviktet på Rørestrand camping før rebusløpet. Plukket ut hele greia for å se om det gikk an å se hva som foregikk inni - men det viste seg å være falset sammen, så det gjør det ikke... Imidlertid la jeg merke til at den ene "polen" ikke satt like langt inn som den andre. Sannsynligvis har jeg greid å skru den ut litt da jeg demonterte kabelen til starteren, men jeg skrudde i hvert fall den godt fast, og så prøvde jeg med multimeter for å se om det i det hele tatt var noe liv der. Og det var det!! Multimeteret viste minimal motstand m
  9. Det har ikke vært noe snakk om samkjøring. Vi drar nedover fra Oslo med Lierbussen lørdag morgen, og vil ikke ha noe imot å ha følge med noen...
  10. Håper ikke det betyr at dere er tilbake på faste onsdagstreff. Da blir det i så fall uten en oransje fargeklatt...
  11. Vi har i hvert fall bestilt hytte på Rørestrand camping. (Tar ikke sjansen på at en vond fot ikke er samarbeidsvillig hvis vi skal sette opp telt.)
  12. Vi har akkurat samme problemet på vår 2005, men på venstre side. Er langt fra hver gang det skjer, så jeg bare justerer det opp igjen før jeg begynner å kjøre. (Kaster alltid et blikk i sidespeilene før kjøring, og da er det jo veldig lett å oppdage. Fruen derimot har klaget et par ganger...)
  13. Og vi takker for en fin dag og fine turer - som alltid. I år også med dagsafari som forsmak på kvelds-/nattsafarien. Rene kinderegget med andre ord. Legger ved et utvalg bilder fra turene: Toppen av skiflyvningsbakken Lunsjstopp i Finnemarka Avstikker Campen før avgang til nattsafari Nattsafari - lang, lang rekke ***-stopp
  14. Svart røyk ved belastning kan også være noe så enkelt som sprekk i en intercoolerslange. Vi hadde det på vår. Så ille at vi hadde god avstand til neste bil opp E18 fra Holmen mot Asker... Merkeverkstedet påstod hardnakket at det var EGR-ventilene, men "lurium" for å rense dem hadde ingen virkning. I forbindelse med en annen jobb på Strømmen Bil ble den virkelige feilen oppdaget og slangen byttet nærmest som en parantes, og da sluttet bilen øyeblikkelig å røyke også.
×
×
  • Create New...