Gå til innhold

WildRover

LRF Society
  • Innlegg

    1 534
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lrforum.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    ---

Nylige profilbesøk

3 755 profilvisninger

WildRover sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. https://www.autosparks.co.uk/finder/car/land+rover
  2. 2001 P38 V8 bensin (Motronic), gått ca 220000 km Registrerer at motoren fusker litt på tomgang når den er varm. Typisk om jeg kjører til butikken så fusker den når jeg starter for å kjøre hjem. Med bittelitt gass er det greit. Ingen symptomer under kjøring, heller ikke under akselerasjon. Med kald motor er det heller ingen symptomer. Ikke motorlampe og ingen feilkoder. "Misfire"-telleren på Nanocom ser ut til å telle mest på de venstre sylinderne. Har vært slik i flere år. Byttet coilpakker, pluggledninger og plugger i forbindelse med service for et par år siden, ble bedre men ikke bra. Noen som har vært borti lignende? Prøver bilen å fortelle meg noe?
  3. De som ligger oppå ramma er 6 mm utvendig.
  4. Prøvd å bytte om batteriene? Er kanskje nok å bare flytte +kabelen hvis ledningene er lange nok? Edit: Hvilket batteri er voltmeteret koblet til forresten?
  5. Bare å plugge i laderen og se på spenningen det. Stiger spenningen så fungerer laderen. Kan være noe som trekker strøm når bilen ikke går også. Hva er de skille-releene til f.eks? Sjekket du spenningen rett etter at du stoppet motoren?
  6. Står litt i denne tråden: I korte trekk er det bare å fly ned, kjøpe bilen, huske kvittering og kjøre hjem igjen. Kjør på rødt gjennom tollen og gjør opp for deg der. Så bestiller du time på biltilsynet for å få registrert den i Norge.
  7. Sett bukker under ramma og slipp ut lufta fra belgene. Om ikke for din egen del, så ihvertfall for dine pårørende.
  8. Søk etter "automatic tire deflator" på ebay eller lignende
  9. Du skrur riktig vei da? Noe må gi seg, om det er verktøyet, boltene, mutrene eller mekanikeren gjenstår å finne ut. Noen forslag: -Hvis du har jekket opp, slipp den ned igjen og la bilen stå på hjulene til du har fått løsnet mutrene. -Stå på latmannsarma, evt forleng den med et rør. -Sett jekken under latmannsarma og jekk opp.
  10. 5% gjelder diameter ja. 205 mm er ca 8 tommer. Så nei, de kan ikke regne. Er dekkene innom skjermene og ikke tar borti noe ved fjæring og svinging, kan de ikke si noe på bredden.
  11. Verdt å minne om det som står i vedlegget til kontrollseddelen: Biltilsynet er klageinstans og du kan be de kontrollere bilen. Hvis de godkjenner den, kan du gå (kjøre) tilbake til verkstedet og kreve pengene dine tilbake. Fordelen med å klage til biltilsynet, er at det blir ført inn i statistikken og kan bidra til å få luket bort overivrige kontrollører og verksteder. Eller at de får en advarsel i det minste. Men da bør bilen være i orden selvsagt. Hvor store rusthull snakker vi om?
  12. Kan være så enkelt som dårlig antenne eller antenneforsterker. Men ikke usannsynlig at DAB-adapteret er defekt heller. Hvis du kan leve med en ekstra boks på dashbordet så har jeg god erfaring med DAB-adaptere fra Tiny Audio. Koster vel en tusenlapp eller to avhengig av modell (muligens billigere i Sverige?), enkel installasjon og enkel betjening. Innebygd FM-sender men kan også kobles til AUX-inngang på radioen hvis du har det. Følger med vindusantenne, men kan selvsagt bruke annen antenne hvis du foretrekker det.
  13. Har du prøvd å si unnskyld? Mest tro på is som foreslått lenger opp. Har du strøm i garasjen kan du jo prøve å få på litt varme. Blir gjerne triveligere å holde på og da.
  14. WildRover

    Rørbøying

    Trikset er å la kunden vise deg hvordan det skal gjøres. Enten får han det til, og du lærer noe, eller så firer han på kravene. Funker hver gang
  15. Denne typen? https://www.paddockspares.com/ssw100050-abs-sensor-front-to-5a683617.html Disse skal være ca 2 kiloohm når de er i orden. Kan være ledningsbrudd, men som regel er det selve sensoren som er dårlig. Ser du ikke skade på ledningen er det trolig selve sensoren. Hvis du trenger sensor fort så er dette hyllevare hos alle som reparerer eller selger deler til lastebil(hengere). Finnes i rett og vinklet utgave og med ulike lengder på ledningen. Skjøteledninger finnes også. Blir ledningen for lang er det bare å kveile opp. Ulempen er at du ikke får med dingsene som klamrer ledningen, men du kommer langt med en neve strips.
×
×
  • Opprett ny...