Jump to content
LRforum

grunneieren

LRF Society
  • Content Count

    568
  • Joined

  • Last visited

About grunneieren

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Arendal
  • Interests
    Traktor og Gravemaskin
    Så jeg kan få ryddet skauen for LR
    99 model P38, TØRSTE BRUMLE :)

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Arendal

Recent Profile Visitors

1,196 profile views
  1. Høres ut som du har et jord problem. Gå over alle tilkoblinger til jord i sløyfa, begynn med releet
  2. Kan du ta utgangspunkt i standard materiale? Du skriver ikke hvor tykke de er, men om du kan bruke 1,5 x 6" (36x148mm) er ikke disse umulig å lage med en sirkelsag og en fres.
  3. Ser for meg at det vanskeligste blir å konsentrere seg om jobbing når kidsa flyr rundt i skauen og koser seg. Ellers kan også camping plasser være en plass kidsa finner venner å henge med God tur
  4. Er ofte en sil i inntaket til fødepumpa, har du fått diesel dyr i tanken er dette første plassen som tetter seg til. Du ser ikke silen før du demonterer inntaks røret til pumpa !
  5. Nja, de kan brukes om hverandre, men de er ikke helt like. (eller det er avhengig av motor) For 4,6 har den fire pins, mens den forran har 2, mao er den bakre mere slitesterk. dieselen bruker vist 2 pin både foran og bak https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/differentials/p38-rr-diff.html
  6. Det er vel bare en prosent eller to av klodens personbilpark som har luftputer til fjøring, med noen få unntak rir resten på en eller annen form for stål i fjær systemet. Mao det er lite grunnlag for å hevde at stål er dårligere en gummi og luft. Utfordringe er jo her å kunne dokumentere at de stål spiralene man har valgt tilsvarer luft putene. Og ikke minst dokumentere det på en slik måte at biltrangsynet føler de har nokk ryggdekning til å akseptere det. Den enkle løsningen er jo fjør sett med TUV. Da har "noen" gitt trangsynet ryggdekning. Nå har vel ingen giddet å ta den
  7. grunneieren

    Treg start. TD4

    Sjekk at ikke diesel filteret har løsna dersom det nettopp er byttet. Hadde akkurat samme symptom på bilen til guttungen, der satt filteret bittelitt løst, nok til at det lakk ut noen få dråper diesel.
  8. Deler ikke Jokerens oppfatning av p38 etter nærmere 100 000 km i min Men helt klart 2 ganske forskjellige biler. P38 har komfort som bare er et lite hakk eller to under det du er vant til fra D3, D2 er nok ett stort steg nedover på komfort stigen. Begge er ganske mye tregere en D3 i diesel utgave, med v8 blir det ganske mye tørstere en det d3 er (regn med 1,5 l/mila) Begge er gamle biler og da vil de ikke være feilfrie, så enten må du finne et verksted som har greie på disse bilene, eller brette op ermene og ta i ett tak selv. P38 har jo en bråte computer
  9. bakre mellomaksling, eventuelt bare et løs deksel på eksosen en plass?
  10. Tja, sjekk at ikke plasten på handtaket har gått i oppløsning! i såtilfelle kan du demontere handtaket og løse ut låsen ved å dra i wirene
  11. Tror ikke du kan ikke måle det, må koble på diagnose og sjekke sifrene i BECM mot de på motorstyringa
  12. https://www.roverparts.com/Techtips/Firing-Order-and-Ignition-Cable-Routing.cfm
  13. Ok med kjetting kun bak? Med 275 dekk på p38 regner jeg med det rensker godt opp med kjetting forran
  14. når alt annet feiler, les instruksene og så ser man lyset
×
×
  • Create New...