Jump to content
LRforum

Brage

LRF Society
  • Posts

    5,853
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Akershus

Recent Profile Visitors

4,402 profile views

Brage's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Første tanken er jo at du har for lite gass igjen på tanken. Ved gass pådrag da - vil den koble over til bensin, det er som det skal være. Du trenger nok en service på LPG anlegget ditt, at tank nivå måleren er riktig er helt essensielt for at systemet skal virke. LPG service har programvare for å stille utslag / sensivitet på den tank måleren. Har LPG i min RRp38 4.6 V8 også, men synes verdien av det anlegget har tapt seg i det siste. Bensin prisen varierer voldsomt, men LPG prisen ligger på ca 50% av den høyeste prisen vi hadde for en tid tilbake. Det blir helt feil. Besparelsen blir da minimal opp mot de negative faktorene som drifting av ett LPG anlegg inneholder. Før var besparelsen virkelig merkbar, så jeg har vel kjørt ca 150 000km på gass, men sånn som situasjonen er idag, hadde jeg neppe investert i en ny installasjon av LPG. Synd egentlig, når man skal fremstå miljøvennlig.. Mvh Brage
  2. Det du nevner, og også som nevnt ovenfor i tråden, henger alt sammen med at alle disse tingene styres via ABS sensorene. Dvs hastigheten på hvert enkelt hjul i forhold til underlaget og i forhold til målt hastighet på de andre hjulene. Så det er ikke så unaturlig. TC, Hill Decent og ABS systemene styres alle av ABS sensorene og alt reguleres nokså enkelt av automatisk bremsetrykk fordeling. Det er ikke mer mystisk en det..
  3. Hmm, kan jo også være at du har feil på TC, da vil lampen forbli på. Eventuelt kan du også ha en brems som henger på, da vil TC gå på for å kompensere / bremse det raskeste hjulet - slik den jo skal virke. Sistnevnte feil vil du ikke finne svar på med diagnose. Å trekke sikringen løser ingenting annet enn at du kobler ut TC samt mest sannsynlig også ABS. Mvh Brage
  4. Hei Dan, sjekk nå først at bensin røret sin hurtigkobling til innsprøytnings rail er festet ordentlig og er tett. sitter rett over valley gasket bak på motoren. Skjønner jo at du har måttet ha den koblingen av og på x antall ganger i forbindelse med motorarbeidet ditt. Mvh Brage
  5. Hva med denne: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/105895-1998-p38-dse-delebil-evt-rep-obj-og-diverse-nye-deler/
  6. Hei igjen. Ja Killswitch er en slik simpel type https://www.ebay.co.uk/itm/354345295136?epid=18026363963&hash=item5280a01d20:g:crEAA Den er enkel men effektiv, tror min var en HD type beregnet for 500 amp. ser helt lik ut som eksemplet. Dog er det likevel det svake punkt, har måttet åpne bryteren og rengjort kontaktene for korrosjon/ irr. Så det er noe man må passe litt på. I tillegg er det jo viktig å bruke / kjøre vinsjen med jevne mellomrom, ellers er det store muligheter at den ikke virker akkurat når du trenger den mest Ja batteri på Defender sitter vel under setet så ser at strøm kablene er en utfordring. Selv om jeg hadde kort vei, er det litt trangt rett bak vinsjen derfor la jeg pluss kabelen i en ekstra kraftig isolasjon strømpe. Vil vel anbefale på en Defender å kanskje bruke 2 stk slike nødstopp brytere ( killswitch ) en rett ved setet, og en framme i grillen. Da kan du bryte strømmen rett utenfor batteri kassen noe som vil være sikrere. Det skumleste er jo om pluss kabelen går til jord ett eller annet sted på veien. Så ja vær nøye med gjennomføringene. Mvh Brage
  7. Hei Gutter. Praktisk info fra min vinsj montering på RRp38. Vinsjen min 10 000lbs ( smittybilt H2O syntetic med trådløs fjernkontroll) drar ca 360 amps max belastning. Den er koblet direkte til batteriet med de medfølgende kablene. Det er jo kort vei siden batteriet sitter foran i høyre panserhjørne. + kabelen har fått en "nødstopp" bryter montert mellom vinsj og batteri. Her brukte jeg noen giga store kabelsko som svagges på. - den fungerer slik at "nødstop" nøkkel må stå i for at vinsjen skal få strøm, som igjen betyr at vinsjen er strømløs når den ikke er i bruk. Akkurat dette er litt viktig, da risikerer du ikke at vinsjen plutselig begynner å gå pga av en el.feil - noe som vistnok har skjedd i følge andre forum. Uansett så setter jeg alltid vinsjen i fri, når den ikke brukes. Så ingen sikring, da vinsjen er strømløs når den ikke brukes, og under bruk av vinsj er operatør i samsvar med nødstop bryter en form for sikring. Nødstopp bryter er lett tilgjengelig på utsiden av grillen rett over vinsj. Sees kanskje på bilde her. Dette fungerer. Mvh Brage
  8. Fra Rats nettside. Om oss Siden vi i hovedsak reparerer automatgirkasser samt vanlige manuelle gir så har vi som mål å kunne reparere de aller fleste merker og varianter av disse. 90% av de enhetene vi reparerer sitter i biler som er i daglig trafikk. De resterende 10% består av gir til entusiastbiler, veteranbiler, både amerikanske og europeiske, samt racebiler. Mvh Brage
  9. Jeg har denne fra Smittybilt, bak i min Rangerover p38. Er godt fornøyd med den. https://www.smittybilt.com/product-skus/smittybilt-5-65-cfm-air-compressor-2781/ 160 liter per minute, så er det en av de kraftigste tilgjengelig. PS: Holder ikke med sigarett tenner kontakt ( følger med batteriklemmer ) Mvh Brage
  10. Hei KimC I Østfold finnes vel det beste girkasse verkstedet i Norge, https://www.rats.no/ Sentvetveien 220 Båstad. Mvh Brage
  11. Vil nok først gjettet på at kompressoren ikke klarer å levere høyt nok trykk. Men som EiRRik sier så er det nok en god ide å overhale ventilblokka også. Sjekk også at alle høyde senorene virker/ er hele. Mvh Brage
  12. General Grabber AT2, er gode All terrain dekk som holder i mange Km. De er også definert som såkalte Helårsdekk med merking, blandt de bedre på snøføre. Finnes i mange gode dimensjoner. Har hatt slike selv, og synes de var gode. Mvh Brage
  13. Som alle nok har fått med seg. Queen Elizabeth døde i går eftermiddag. Om noen dronningen av Landrover. Vi sørger med UK. Brage
  14. Det er litt krevende å lufte mastern under reservoaret til p38. Her må du følge prosedyren i Workshop Manualen til punkt å brikke, med tenning av og på/ og bremspedal trykk i rett rekkefølge osv. Problemet kan ligge der. I tillegg hjelper det å bruke proff bremselufte utstyr med konstant trykk og væsketilførsel. Har bare måttet lufte min master 1 gang selv, så har ikke så enorm erfaring. Mvh Brage
  15. Ja det var jo meget rimelig. Med rett verktøy tenker jeg det går fint å bare skifte øvre kule. Mvh Brage
×
×
  • Create New...