Gå til innhold

BBernt

Medlemmer
  • Innlegg

    334
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tromsø
  • Interests
    Defender 110 SE Td5 2005 mod.
    Bobcat 322
    Eks: Defender 90 Td5 1999 mod.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Nylige profilbesøk

1 914 profilvisninger

BBernt sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Tenkte å undersøke hvor langt disse motorene går. Skriv gjerne også om de er trimmet eller har hatt alvorlige problemer. Andre opplysninger er også interessante. Min standard 2005 modell har gått 305 000 uten problemer med 1 eier. Hvor langt har din gått?
  2. Det er denne metoden vi stort sett har brukt, men kan være kaldt og mørkt når vi skrur selve ventilen. I tillegg gjør masse klær som strammer det tungt å puste, det er dekkene og ikke lungene som skal tømmes.
  3. Ser nå at det går opptil 12-14 minutter (?) å få ut overflødig luft. Til hytta blir det litt lenge å vente, men på treff har man bedre tid. Ser frem til å prøve de enkle i messing som forhåndstilles til ønsket trykk. Håper de kommer til Terrain Touring i midten av mars.
  4. Ser det finnes ventiler som kan monteres på dekk for enkelt å redusere trykket til forhåndsbestemt nivå. Virker greit ut å bruke når dekktrykket skal reduseres for snøkjøring, men hvor får man kjøpt slike?
  5. Har funnet årsaken til usikkerheten rundt releet. I min 2005 modell er det montert ISO rele fra Ford med annen benevnelse på pinnene (1/2 + 3/5). DIN (Bosch) har samme funksjon, men benevnelsen er 30/87 + 85/86. Forskjellene kommer fra ulike standarder og bekrefter hvorfor jeg ikke orker å lære meg bilelektro på egen hånd.
  6. Blir sittende på gjerdet til neste gang bilen ikke starter, vil da bytte og teste om det er Main Relay som svikter. Vil da låne fra AC eller AC Fan siden alle de 4 gule releene er samme type, 1/2 + 3/5, det ennå er 1 uke til vi ser sola så det skulle gå bra. Mange takk til Atle G og grønn disco for umaken dere har hatt med å kommentere og bistå i tråden, VBF!
  7. Releet jeg har riklet på for å få start er 1/2 + 3/5. Ser nå i Haynes at det ikke er Fuel Pump Relay, men enten Glow Plug eller Main Reley. (Haynes sier AC og AC Fan, men tidliger mekaniker i NM i Land Rover sier disse 4 er byttet om ???) På innkjøpslista prøver jeg nå først å få tak i 2 stykk 1/2 + 3/5 til Glow Plug og Main Relay, men mangler delenummer.
  8. https://www.lrforum.com/forum/topic/107273-hvilket-relè-er-dette-og-hva-er-delenummer/#comment-1071725 Ifølge grønn disco på en annen tråd, så er dette releet av en spesiell type. Han har tatt nærbilde av releet som han byttet, men for å gjøre det enda utfordrende, så har mitt fuel relay et annet nummer på oversiden. Men har testet over år at det er her problemet ligger og tørr ikke kjøre lengere distanser uten å ha byttet til nytt.
  9. Skal også bytte dette på min 2005 mod Defender gått 303 000. Snakket med EWS, men vi begge har utfordringer med å finne delenummer. Har du, grønn disco, noe nærmere info, event kan du sende Pm med ditt navn så EWS kan se på kundeliste hva du kjøpte? Jeg greier ikke å lese på releet hvilket delenummer annet enn at det er fra Ford.
  10. Har dere prøvd å stenge hovedkranen til vannet?
  11. Tryggere å starte opp med noe for første gang når det er prøvd før. Tskk for tips denne gangen også, Lafterolf.
×
×
  • Opprett ny...