Jump to content
LRforum

Håvard Guttormsen

LRF Society
  • Content Count

    3,315
  • Joined

  • Last visited

About Håvard Guttormsen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • MSN
    zeb@crusaders.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lillestrøm
  • Interests
    Triumph biler,Land Rovere,Hus, data,elektronikk

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lillestrøm

Recent Profile Visitors

5,096 profile views
  1. Det eneste den manuelle ikke har er automatisk temp regulering. Den styrer fortsatt alt, bare uten automatikk. Reparerte en sånn for litt siden. Han var dritfornøyd med at det gikk istykker og alt gikk bananas da han trodde det var helt manuelt. Alt er klargjort på varmeapparatet for og styre kun med wirere. Det eneste problemet er egentlig og lage pwm signalet til viftene. Det lar seg sikkert ordne med en microkontroller om man går litt inn for det. Ved 0 volt går viftene for fullt og ved 12 volt stopper de.
  2. Nei, du kan ikke måle dette noe sted. Du kan gå inn med diagnose og se om den er i alarmed state eller ikke. Alarm status: The current status of the ECU. i.e. if it is not in receipt of a valid EDC code before starting is attempted, it will go into alarm thus inhibiting starting Dette er fra Blackbox hjelpe filen for EDC . Vanlig feil for at dette skjer er kontakten i A stolpe høyre side som irrer. Sjekk den først. Det er lett og ta bort startsperren i ECU , man trenger bare noen med tilgang til en eeprom programmerer. Trenger du info kan jeg sende det til deg. Jeg har
  3. Her er finn annonsen på den. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205900839
  4. Står stuck her da jeg har rotet bort vannpumpepakningen min !! Sånn går det når ting ligger i hylla for lenge og man er dum og flytter på de.... Den har dele nummer 4575902 og er den samme på 4.2 4.4 AJ ENGINES. FOR LR3 4.4 V8 PETROL RANGE ROVER 2006 - 2009 4.2 & 4.4 V8 PETROL RANGE ROVER SPORT 2005-2009 4.4 & 4.2 V8 PETROL og SC Trenger også drivbeltet til superchargeren Drive Belt 4.4 AJV8 (Dayco) PQS500221 *Secondary* og strammer til hovedbeltet Drive Belt Tensioner 4.2/4.4 AJV8 (Britpart) PQG500030 *Primary* Det vik
  5. Husk og at det er ofte kabelbrudd bak på p38 i eas kablene. Bytt ut en halvmeter om du kommer til. Har hatt flere med brudd rett bak siste klipsen.
  6. Jeg trenger aludekslet under motor og de 2 store plastlokkene over bremser og batteri. Er og vt. på jakt etter en logic7 forsterker til et dsp prosjekt jeg holder på med. Lager dsp med analoge 7.1 innganger så man kan putte inn aftermarket greier og mere enn bare stereo !
  7. Dette var utrolig nok en del som var umulig å få tak på i Norge . Ikke en av sjappene som har på lager. Motorpool var nærmest og kunne få til mandag. Etter mere sjekk var det flere ting som var ødelagt. Måtte ha ny oring til varmerør bak, 2 strammehjul skranglet veldig og drivreimene var sprukne og bustete :-) På toppen av det hele så var intercoolerslange så tynn at jeg nesten kunne kikke igjennom den !. Nye deler bestilt fra øya så da får vi håpe de dukker opp snart.
  8. jeg lagde noen skiver som passet. Ta en stor skive med lite hull og fil det så det passer med tuppen. Ta deretter noe skrutrekkerliknende og slå et spor på tvers av hullet så bolten får noe og låse imot.
  9. Skjøt alle ledningene i kontakten en etter en så er det gode muligheter at bilen starter igjen. Hvisk ikke kan du alltids ringe meg. Er og kjekt når folk skriver i profilen sin hvor de holder til, ca om ikke annet. Det er ofte at noen i nærheten har et diagnose apparat og hjelpe til med.
  10. Er det noen som har en i Oslo / østlandsområdet ? Trenger 1 idag da jeg har gått feil og står med dritten fra hverandre!!! Håvard ,,95085158
  11. Jeg kan lodde over om du kommer til Lillestrøm med instrumentet løst.
  12. 4hp22 er bare betegnelsen på kassa. Den kommer i uttalige varianter av inn og utgående akslinger, boltemønster for bakende og clutchus. Det er også forskjellige utvekslinger og clutcher i de så det er ikke bare og ta en fra en annen bil og få den til og passe og gire riktig. Så lenge du får opp riktige symboler for girspaken i instrumentpanelet er xyz riktig da signalet deles mellom gir ecu og becm. Har du prøvd og bytte gir ecu? Har også vært borti at kabel fra ecu til girkasse har vært dårlig. Gir ecu trenger ikke koding til bilen heller. Gjør alle disse testene før du går til drastisk
  13. Nei, becm styrer ikke noe med girkassen. Den får kun kopi av posisjon fra xyz bryter. Girkassen har en egen ecu under førersetet.
  14. en MSB ecu (10P) kan ikke brukes på en 15P motor grunnet at den ikke har dysekoder for "grønne" dyser. Eneste forskjell på en MSB og en NNN ecu er at NNN har dobbelr så stor eeprom og dobbelt så stort flashminne for de utvidede dyse tabellene og større maps. Alle NNN ecuer kan brukes på 10P og 15P. De kan kodes med hvilken som helst config fil. Kun auotmat ecu funker på automatbiler men kan brukes på manuell biler og. Man får en feilmelding på diagnose men ikke noe motorlampe.
×
×
  • Create New...