Jump to content
LRforum

leiohel

LRF Society
  • Content Count

    2,538
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

About leiohel

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

2,577 profile views
  1. Verdiene lagres i bcu og ikke i sensorene. Det har du rett i. Men jeg ble fortalt at det lettet kalibreringen da bcu lagrer verdier når den får strøm.
  2. Lekk dieselkjøler. Fikses ved å bytte oringene på hver side. Kan være litt styr å få tak i rett type. Loh
  3. Har for meg at når en bytter høydemølere, er det lurt at de er lik. La batteriet være frakoblet til nye sensorer er på plass. Har jeg forstått det rett så lagrer den verdier den mottar når den får strøm igjen.
  4. Til mitt kjære forum. Oppskrift på hvordan få godkjent offroad understell til egen henger. Fra bunn av. Vedlagt er 2 skriv i henhold til de krav en må oppfylle. Vekt og størrelse må tilpasses ditt bygg. Fabrikasjon plate kan være klistrelapp. Du må selv stå som produsent. Du må lage lyskisse som er kun vertikale og horisontale tegninger på lys montering. For å få vin tall til ramnenr må du kontakte standard norge. Der kjøper du rett til vin nummer. Ramme kan du bygge av standard stål profil 80x40x3 Aksling og påløsbrems
  5. Har du målt spenning på batteriet? Det tappes fort hvis du har prøvd å starte en del ganger. Lav spenning og d2 er dårlig kombo. Sjekk sikringer til dieselpumpa. Er det helt stille bak i tanken, sikring og rele ok, så har kanskje pumpa tatt kvelden.
  6. Jeg har kjørt med kobberrør og klem koblinger siden 2010 ca. Begge røra bak. Potte tett
  7. Mens jeg var yngre så pleide far min og andre biler, å stoppe bilen når det kom biler i gravfølge. Dette ser jeg aldri lengre. Har selv kjørt i gravfølge hvor alle bilene har kors på taket. Likevel presser andre biler seg inn i relkken i rundkjøringer eller kjører forbi i høy hastighet. Er det ulik kjørekultur rundt om i landet? Mvh Leif Ove
  8. Sjekk gjerne motorfestene også. Er det ikke luft over hullene i underkant har de kollapset.
  9. Men nå kom samme feilkode tilbake. Dette er virkelig ikke til å bli klok på. Når feilkoden kommer brukee eat ecu verdiene fra pedal til å angi dreiemoment.
  10. Sikkert sent ute men tror du må ha elektronikk for å lufte abs blokka. Samme som ved pumpe master. Jeg dro innom forhandler etter å bytte av master så luftet de med original programmvare.
  11. Slitt lenge med at bilen innimellom ble hard i både opp og nedgiring. Var som regel nok å stoppe motor. Lpse og låse opp igjen og giringen var tilbake til normal. Fikk opp feilkode i girkassa p1884 33, som betyr at girkasse ecu ikke får torqe signal og må bruke andre senorer. ingen andre feilkoder. Motor og sensorer virker ok. I pluggen på eat ecu, under setet, fant jeg 2 pinner som var irret. Rengjorde. Dro litt i ledningsbunten der canbus kablene går gjennom torpedovegg. Flyttet litt pp kablene for å hindre kink i canbus kablene ved ecu.
  12. Mener at noen klarte å regne ut at hvis en hadde 1 meter latmansarm og veide 100 kg så var det bare å stå på enden og momentet skulle være sånn noenlunde riktig
  13. Bærekule øvre og nedre. Kanskje
×
×
  • Create New...