Heisann, jeg har et problem som jeg tenkte drøfte med ekspertisen.
Har feilkoder på bilen og bilen går til redusert ytelse. Det er 2stk koder på P22cf-71 turbocharger turbin inlet valve conmtroll opne circut, og P22d2-77 turbocharger turbine inlet valve Stuck open.
Har sjekket vakuum linjene og de virker gode, men når jeg starter bilen på tomgang, så får jeg vaccum mot Compressor shut-off valve slik at denne åpner seg, og det skal den ikke gjøre med mindre maskinen er over 2500 rpm og har behov for sekunder turboen. Det har vært utført et stykke arbeid hvor egr røret på høyre side er byttet, og siden jeg har vakuum konstant den begge solinoidene når det ikke skal være det mistenker jeg at det har blitt feilkoblet på vaccum siden. Solinoidene har 3 stk porter. Ene porten på som kommer inn på kontaktor siden er vel bare vent port. Og de 2 andre så er det vel en mot vakuum resorvar og den andre til aktuator ? Finner ingen gode tegninger på dette…. Er det noen som har vært borti dette før ?
Har forresten sjekket at begge aktuatorene fungerer.