Jump to content
LRforum

Sebbmcain

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Norge,Sandefjord Vestfold

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Sebbmcain's Achievements

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Aha, fikke sjekket ut en del til i går jeg også, og har konstatert med det samme egentlig at det er nedre leddet på rattstammen, virker som om det rett å slett ruster fast og sliter seg i leddet. Må bare bestille nytt Mvh Sebb
  2. Takk skal du Tron, skal prøve å demontere det. så får jeg se hvordan det går. Mvh Sebb
  3. skjønner, for jeg er helt enig med deg, det er veldig vannskelig å isolere kilden. Var ikke dum ide` å holde igjen ratte mens jeg prøver å dreie på det. Det skal jeg ta å gjøre. Har du en bra plass hvor man kan få tak i nederste ledd på rattstammen ? Ser for meg at leddet på den nederste kan være gåen siden det komme sånn klunke lyder samt at rattet lever en del ved kjøring. En god kombo med styreleddene sikkert
  4. Heisann har kjøpt meg en discovery 3 som har gått ca 213000km. Føles ut som noe er løst i forstillinga når jeg kjører over diverse humpler. Ikke følt eller sett noe særilg form for slitasje på nedre/øvre bærearmer. Men når jeg drar i forhjula så hører jeg en klunke lyd som kommer fra rattstanga. Er det flere som har erfaring med dette?
  5. Hjertelig, da skal jeg få sjekket det ut Haha, jau måtte jo testas også skal det sies at det var medvind Har tilgang på løftebukker heldigvis, så jeg kan ta bytte av converteren selv, men den hoder seg rolig enn så lenge
  6. Heisan beklager for sent svar, men akkurat kjørt flushing på girkassen i dag og det hjalp betraktelig heldigvis på mye av problemet med hyppig skifting samt surging på turtallet. Det neste nå mtp kassa er nokk at lock-up solinoiden/eller clutch pakken på converteren er slitt ut... noe som gjør at converteren må skiftes.. trur den sistenevnte. Heisann, ja jeg tokk en flushing på kassa i dag og det hjalp betraktelig heldigvis, men mistenkter at converteren må skiftes snart da den har gått for lenge uten olje bytte og clutch pakka inni converteren er dårlig. Prøvde å ta den til forhandleren, men han brånektet desverre.. Får ikke feilkoder når det er mekanisk/hydraulisk slitasje... noe han ikke var enig i.. en gjeng med kjeltringer..... Heisan beklager for sent svar, men akkurat kjørt flushing på girkassen i dag og det hjalp betraktelig heldigvis på mye av problemet med hyppig skifting samt surging på turtallet. Det neste nå mtp kassa er nokk at lock-up solinoiden/eller clutch pakken på converteren er slitt ut... noe som gjør at converteren må skiftes.. trur den sistenevnte. Noe som jeg stusser litt over er også at bilen starter å vibrere rundt 120 km/t, og jeg ser ikke noe på understellet som skulle indikert at det er dårlig foringer... kan det være mellomakselen ? men skulle det ikke vibrert konstant hvis det var "i ubalanse" ?
  7. Er i kontakt med advokat firma nå for å få heva kjøpet. eller at selger utbedrer feil. Er så mye det kan være Men det som gjør at jeg sliter med å diagnostisere det er at motoren går normalt så lenge den er over 70-80 km/t...... Hadde det vært "falsk luft" problematikk så skulle det vedvart så fremt ikke turboen lå konstant med last vell ? Ikke så altfor kjent med landrover men, kan det være TCV ? Har ikke DPF på den heldigvis....men ja EGR ventilene er blindet av
  8. Ja stemmer det... de virket som en god forhandler, men problematikken startet etter at jeg ringte å hørte med de. Så det er mere advokatmat nå desverre....
  9. Tusen takk for tipset Tom. Det jeg tenkte på med dårlig tunet var om bilen hadde blitt chippet tidligere, og at mappingen ikke var optimalt mpt giringen parametrene på girkassen. Når det gjelder IIDtool, er det kunn dette som er mest optimalt, eller går det med andre typer som icar ? Mvh Sebastian
  10. Heisann akkurat kjøpt meg en landrover discovery 3 modell. 2.7 TDV gått 211 000 Km med en motor som har gått 150000km fra polen. Ikke så altfor godt kjent med disse bilene enda, men regner med at det kommer til å ta seg opp Fikk beskjed fra forhandler om at motoren er byttet grunnet havari fra tidligere eier. samt turbo overhalt. Fikk meg en liten aha opplevelse etter at jeg var kommet et godt stykke på vei hjem som ny eier av et prakteksemplar av en bil. Bilen varierer "pendler" på turtallet ved lave hastigheter rundt 40-70km/t og drar på av seg selv for å komme seg opp mot 3-4 giret på autkassa. Hører at turboen laster av å på kontinuerlig akkurat som han kommer i selvsving. Skrudd en del på diverse biler tidligere, men er ikke alt for kjent med LR bilene. Er det noen som har hatt liknende problemer ? Her er litt jeg har greid å spekulere ut selv etter 3 ukers eierskap. Hypotese 1. Bilen er dårlig tunet og girkassen er ikke tunet inn iht ytelse på motor. 2.lekkasje på luft inn på motor, men virker litt rart da bilen ligger stabilt under kjøring på motorvei "over 70-80Km/t" 3. Converter som kanskje ikke har det så altfor bra. Skal også sies at bilen har blindet EGR ventilene. Ny motor fra en tidligere jaguar. Overhalt turbo. Reim til ht drivstoff pumpe byttet.
×
×
  • Create New...