Jump to content
LRforum

synchrau

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

About synchrau

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Norway

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ser vedleggs bildet var dårlig, rart da det er høy piksler på bildet på pcn... Men det står: Engine immobiliser link fault Type: TOO LOW, LOGGED, CURRENT, INTERMISSION RPM=0 WATER TEMP=158 OCCURANCE=15 Dette er da en kode jeg får med nanocom i EDC.
  2. Hei, takk for forslaget. Jeg prøvde nettopp dette nå som du sa det, dessverre så er kodene like så de er vel ikke ut av sync... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste då, den feilkoden oppi vedlegget mitt sier meg ingenting, heller ikke google Jeg writet til BECM igår kveld, også ville den ikke starte neste dag så vet ikke hva som har skjedd
  3. Som tittelen sier. Får kjørt starteren, går og går den... Men blir ikke fyr på motoren Bilde er av koden jeg får på nanocom, prøvd å slette koden men kommer tilbake igjen med engang. Finner ingenting på google. Dagen før dette skjedde så "lekte" jeg meg med nanocom og kjørte blant annet lys osv på og av, tok kjølevanns temperatur måleren i dash og tvangskjørte den både helt opp å ned, skulle nesten tro det var en sammenheng av at bilen ikke vil starte neste dag. Jeg har sett på dette som heter SyncMate ifra blackbox solutions.. Men går det i
  4. Hei, mellom aksel krysset mitt fremme, mot girboksen har tatt kvelden, en god del med vibrasjoner når jeg kjører, ( mest mellom 40-50 og høyere) men det er blitt verre etter min time med jobb pendling. Jeg regner med at denne er en relativt enkel fiks? Skru av akslingen på begge sider og banke ut krysset med en hammer og en hylse? Noen som vet delenummer på denne? Eller er det "universal" aka U joints...? Første gangen min på noe slikt, og manualen min sier bare at det er en Open type Hooks O3EHD noe som jeg ikke finner noe om på nett. E
  5. Oppdatering! Byttet motoren på transfer, (kjøpt ifra ebay- kjøper sa at denne var testet og funket. Jeg har sett på sikringene under setet, 4 og 6. Ok. Hva kan det være som gjør at jeg ikke får bilen i lavgir da? Som sagt, byttet transfer motor OG når jeg tar girspaken ifra N til Neutral på lav gir siden så blinker bilen slik den skal, men den stopper aldri å blinke og vil ikke i lav gir. (transfer box icon i dash blinker også) Er det da transfer box ecu'n da?
  6. Hei, da har jeg nettopp fikset subwoofer kablene, rca kablene og remote kabelen. Det var litt vanskelig å dytte subwoofer kabelen inn gjennom brannveggen da den kabelgjennomføringen var ganske fast. Enkel jobb, masse plass nede i det kanal rommet under listene. Tror jeg knakk en eller to klips maks, så man bør kanskje kjøpe noen klips om dem skulle knekke av Så fikk jeg tatt en fin støvsuging i listene som er ganske greit! Så da er lyden ordna i P38'en
  7. Takk for svar! Jeg skal se nærmere på dette! Jeg vet forigje eier hadde kjøpt in en Heater matrix, men jeg ser ikke noen tegn på at denne lekker. (ikke vann i gulv osv) Skal nok bytte den da den ivertfall er kjøpt inn ny. Om heater matrixen lekker, regner jeg med at alt av elektronikk i dashbordet er i fare? Regner med at du mener slangene som er markert 7 på bildet? + det røret gjerne? Jeg har byttet slange nr 5, denne var da kjøpt inn av forrige eier. (Hjalp kanskje pitte litt)
  8. Hei, bilen lekker litt kjølevæske og kan/bruker litt også.. Lekkasjen kommer bakifra motoren, alså nærmt torpedoveggen. 1 ut av 20 ganger (ikke det engang) Så vil bilen være litt tungstartet + at det poffer litt hvit/grå røyk ut (akkuratt når det kommer liv på den)... Regner med at det da er kjølevæske inni et stempel eller gjerne flere?? Eller er det noen enkel fiks her? Vil si at det må etterfyles 1 liter kjølevæske per 2000KM. men det varierer. Er det kanskje topp pakninga som er dårlig helt bakerst slik at det både lekker og bruker litt? Kan nevne:
  9. Supert, men vet du hvordan man får kabelen ifra batteriet til inn i bilen? Evt også om du vet hvordan man får rca kablene inn bak spilleren? Takk for svar ivertfall, nå vet jeg hvor kabelen skal ligge mesteparten av veien
  10. Hei, noen som har dradd kabler til forsterker/sub bak til bagasje rommet? Tenker da å dra strømkabelen ifra batterisiden, og rca ifra fører siden, da de kablene ikke mikser bra sammen? Er snakk om en kasse med forsterker, skal stå inntil baksetene Lurer da på hvordan/hvor jeg skal legge kablene da, evt om noen sitter på en fasit på hvordan alle lister og deksler går av?
  11. Hei, har fått meg nanocom og da jeg prøvde å feilsøke kassen så fikk ikke computeren tilgang til ecu'en til kassen. Regner med at jeg må kjøpe en ny/brukt ecu for automat kassen? Er automat/transfer box ecu den samme ecu'en? Bryteren på girspaken funker da når jeg drar den over gaten, så begynner lysene å lyse, og girboks lys lyser i dashbord. Problemet er at det ikke stopper, og vil ikke i lavgir og blir i høy. Regner med at jeg må ta av batteriet om jeg skulle byttet girboks/transfer ecu? **Litt off-topic, skal bytte spylevæske pumpe, leste i manual
  12. Hei igjen, vil bare si at lyden er blitt dobbel så god (Ikke noe bass, men ok lyd) Det eneste jeg gjorde var å klemme litt på teipen på kablene... Høres ikke så bra ut sikkert Skal fikse opp i ledningene til helgen. Regner med at jeg må ta av bil batteriet, noe hensyn jeg må gjøre til noe elektronikk eller lignende? hørt at becm ikke er så grei alltid.
  13. Hei, legger ved bilder... Lyden er udugelig. Det kommer lyd ut ifra alle høyttalerne, ifra alle dørene. (Ingen sub baki bagasjerommet, som skal være på venstre side?? ) Har tatt bilder på baksiden av spilleren. Det som skjer når en skrur opp volumet, til litt høyere en lavt, så blir alle lydene vrengt. Altså, stereoen "funker" kun på veldig lavt volum. Spilleren har HPF filter, skrudde det opp til maks, 200hz ble litt bedre en da den sto på 80.. Ikke jeg som tukla med ledningene, men noen av trådene ser man stikker ut av teipen... Har lest at forsterker
  14. Det er helt stille når jeg bytter lavgir, hører ikke noen andre lyder. Det var ABS pumpe med akkumulator som ble byttet, men ikke gjort helt 100% etter boken vil jeg tro, slik at elektronikken har gjort seg slik at ABS står på. ABS er testet, og funker ved bremsing. Kan nevne at det kommer litt skriking av venstre side, under nedbremsing (varierer av kraft) og henger noen ganger. Kan godt hende jeg tar feil og at det faktisk er en feil i systemet, men kan jo ikke lese av Skulle gjerne fått lavgir serien til å funke, er vel ikke så godt for lavgir å ikke bl
×
×
  • Create New...