Jump to content
LRforum

SSEE

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About SSEE

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Hønefoss

Recent Profile Visitors

38 profile views
  1. En annen variant er å bytte 'delay' rele til et vanlig rele. Da vil EAS ikke drive på med 'tullet' sitt, når tenning er av. (fire pinners). Men ha original - rele tilgjengelig for diagnose-formål
  2. Sagaen fortsetter. Shimmet og kontrollert. Kam og løftere så ok ut. Løftere er nye. Siden preload var så altfor mye, ble det spennende med oppstart. Løftere bråket litt inntil de ble fyllt med olje. Gikk hurtig over. Men... Etter en stund, motor/ olje ble varm, så kom knockingen tilbake.. æsj.. Jeg lurer på hva neste steg kan være....? Er det ok å kjøre med? Skal jeg bytte laget på råde på krank? Ønsker råd...
  3. SSEE

    P38 alarm

    Er det liv i fob, skal du kunne synke den med bilen når den er i tenningslåsen. Kommer opp Press FOB i displayet.
  4. Takk, det er slik du beskriver jeg målte. Fra plate til låsebøyle. Riktignok ikke alle.. siden de jeg startet med var så way-off. Må ta alle senere og midle for å finne rett shim. Kammen ser fin ut med mine øyne, men jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Observerer dette: Gamle løftere fine. Med fin mener jeg ingen synlig slitasje. Pen jevn metall flate over alt. Samme stålfarge. Samme observasjon på alle deler av kammen. Rotert mye motor
  5. Heisann, en liten update. Jeg har sjekket løfterenes 'preload'. Den er mer enn .09 tommer, mye mer enn 0.02 til 0.06 , mål 0.04. Føleren min på ca 0.09 har fortsatt godt med plass. Vil for mye preload kunne gi tick ved varm motor? Da må jeg nok få tak i noe shims..Bestillte ikke med shims når jeg handlet deler :-( Lærdommen må være at det straffer seg å være cheap
  6. Takk, får bare hoppe uti og forøke et bytte. Hvor handler Landrover - mennesker kam, løftere , pakninger til en 4.6 V8 da? Er det et anbefalt sted som 'virker' og som har bra kvalitet på deler?
  7. Jeg sjekket frekvensen på klunking i motor en gang til. Tok opp video med en liten klistrelapp på kranken. Kjørte film sakte i et redigeringsprogram. Filmet 97 lapper på 9.2 sec, stemmer med 632rpm. Klunk i lyden på annenhver lapp. Lyden kommer fra noe som er annenhver rotasjon på motor. Da er det kam og oppover? Utelukker det krank-lager, stempel, sylinderforing?
  8. Litt gammel tråd, men det var aktuelt for meg :-) Jeg hadde nylig akkurat det samme; Alle RAVE- tester ok, så feil pekte mot CruiseControl ECU. Fant fix på nettet med litt google en kveld. Det var ikke første søk, litt krøkkete å finne. Denne ECU'en er brukt i VAG ( Audi A8); og der er (var) det en fyr som fant dårlige loddinger. Jeg kopierte oppskriften jeg fant på nett. Jeg har fixet to CC ECU'er på samme vis. De dårlige loddingene er nesten umulig å se, men med en god lupe er det mulig.. Fix: 1. Vask av lakken med Biltema Tynner. (Ha tålemod, dette er det som
  9. Det kan det nok være; en :-) Er det ok å kjøre med en stund? Det var en som fulgte med opp når jeg kikket på støtstenger; Falt ned :-( ; Klarte å fiske den på plass, heldigvis. Men virket løs, og støtstanga må ha 'sittet fast'
  10. Prøvd mineraloljen fra Biltema, samme sak. Tikkingen eller 'knock'-ingen er der fortsatt. Tikker med ca. ca 320 stk/min, halvparten av idle motor rotasjon. Da er det topside / ventil relatert? Jeg har sett på begge vippearm - settene, og tilogmed byttet ut det ene midlertidig , for å se om det ble endring i lyden. Det ble det ikke Jeg har fått fixet EAS og CruiseControl , men skulle gjerne fått forståelse på hva tick/knock med periode halvparten av motor hastighet er. Er det farlig? Kan jeg bare kjøre med det? Lyden er der ved varm motor, på tomgang. Forsvi
  11. Takk, da er den strammet til :-)
  12. Det er fire tilsammen. En var nesten ute... de andre ok. De fire sitter innenfor det jeg tror er disse pinnene for posisjonsføler, to rekker med pinner. Klarer ikke beskrive det på annen måte. Men det må være en iduktiv Måler som merker pinnene Kan den løse bolten gi litt klunking ved varm motor? Time will show
  13. Hei Forum Nå trenger jeg assistanse :-) På ringen med startkransen, fant jeg en løs bolt. Se pil på bildet. Hva er det? / hva heter det?, og finner jeg den i Rave? Moment for tiltrekking? Stein
  14. Hei Holder på med å søke etter årsak til ulyder i motor. Det tikker ved varm motor. jeg har nå fått målt oljetrykk; mystisk høyt og lite turtallsavhengig (4 bar) Har også tatt av vippearmene for å kikke etter skader/slitasje. Intet, men det virker tett. Jeg hadde forventet å kunne blåse på endene av vippearmene og ut , når vippearmen er i riktig posisjon. Det er nesten umulig, på samtlige vippearmer.. Jeg trenger litt hjelp til å vurdere dette, jeg synes det er merkelig. Vurderer å ta i fra hverandre vippearmene / stang , og rengjøre; ser ikke helt hvordan 'pedestial'
  15. Takk for tipset! Forum-gull. Jeg dro opp peilepinnen mye ( turte ikke ta den helt ut, om det er lov å si..). Samme tikking når motor blir varm :-( , så filler'n.. Det er en byttemotor; nye topper, men gamle ventilarmer, oljepumpe etc etc. Jeg kunne tenke meg å få tak i nye 'Rocker assembly', ihvertfall armene. Noen som vet hvor man handler slikt ? Jeg har bare skrudd på en Chrysler 383 tidligere , og selv om det var i en engelsk bil, var det veldig greit med deler fra Amcar - butikkene. Er ikke Rover V8 egentlig en buick-motor? Er det samme lette tilgangen til d
×
×
  • Create New...