Jump to content
LRforum

Jan Egil

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About Jan Egil

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Location
    Karmøy, Rogaland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har et flott sett med dekk, 10mm mønsterdybde, for bytte(salg). Fulgte med Defenderen jeg kjøpte i vinter - men disse blir for "kule" for oss. Ønskes byttet i vinterdekk, fortrinnsvis med pigg. Vurderer også salg hvis jeg får en god pris. Felgene ser temmelig bra ut!
  2. Hei igjen. En liten oppdatering! Jeg fikk bytta batteri og da forsvant det meste av feilkoder. Det som stod igjen var glødeplugger og turbo. Fikk verksted til å bytte glødepluggene og tok den med hjem. Fikk løsna staget som går til wastegate-spjelet og hatt noe WD-40 på og minutter etter så gikk den veldig lett. Så da ble det heller ikke 15.000,- for turbobytte som verksted mente bestemt at jeg måtte ha. Men om noen kjenner til et bra verksted her (Haugesund/Karmøy og omegn) så blir jeg glad for tips. Og gjerne kontaktinfo til erfarne defender eiere i området også.
  3. Verkstedet har lada batteriet men får ikke startet. De mener at alt relatert til luft/vakuum må fikses samt batteri-bytte før de kan feilsøke videre på dieseltilgang. Mente også at to glødeplugger måtte byttes og sikkert dyser. Sa det ikke kunne være pakningene på dysene ettersom det var elektrisk feil.
  4. Kodene ble sletta ja, men lista jeg har er fra før de ble sletta. Forstod det slik at så godt som alle feilkoder hadde kommet tilbake etter at de hadde lada batteriet. Evt bytte av turbo- gjør en det greit selv? Og ser at dyser og glødeplugger ikke koster allverden på lrbutikken, så hvis det er mulig å gjøre selv så er det vel like greit å bytte hvis jeg først skal bytte pakninger?
  5. Kan også nevne at jeg merket meg at dieselpumpa surra og gikk i sikkert 2 min, i motsetning til noen sekunder til vanlig. Så på asfalten at det var noen dråper diesel som kom fra ene slangen litt i forkant av dieselfilteret. Så tenker at det muligens kan ha noe med årsaken til at den brått begynte å bli veldig tungstartet - som var grunnen til at jeg dro på verksted og fikk opplyst en hel haug med feilmeldinger.
  6. Hei. Relativt ny defender-eier og utfordringene baller på seg...Var litt forberedt, men i dag ble det for mye! Fikk byttet clutch på verksted onsdag, kjørt noen småturer frem til fredag og den virket ok. (går ut fra at clutch-bytte er uvesentlig, men vet aldri). Fredag morgen var den plutselig veldig tungstartet. Kona mener den var noe treg kvelden før også, men ellers har den startet lett de månedene vi har hatt den. Nå kinner den lenge uten å starte. Startet til slutt. Noen timer senere skal jeg starte den på ny, nå kinner jeg til spenningen begynner å dale. Står i svak bakk
  7. Hei. Nytt spørsmål i saken. Ser på Lrbutikken.no at de har radiator til denne med chassisnr til 2A622423 og fra 2A622424. Mitt chassisnr er XA167759. Tenker da at spørsmålet blir om X er høyere eller lavere enn 2. Noe jeg ikke ser svaret på Jermundpr; ja det er ventetiden/turtallet jeg tenker på i forhold til turbo. Ville dere hatt større betenkligheter med programmering/chipping av ECU på en 99-mod. som er kjørt ca 265k? Hva vil pris på noe sånn ligge på og er det noen i nærheten av Haugesund som gjør dette? (Bør nok sikkert ta dette i en annen tråd, men er lov å prøve)
  8. Hei og takk for svar. Er en 99mod td5. Er det noe sted de fleste velger å bestille deler fra til Defender pga pris/utvalg?
  9. Hei. Ny i klubben her;) (og ny som LR eier!) Radiatoren er lekk. Ser at noen har en oppgradert radiator og oppjustert ladetrykk på turbo. Synes turboen «lagger» vel mye og er generelt skeptisk til å kunne dra hestehenger. Lurer derfor på om jeg bør tenke på det når jeg nå skal bytte radiator?? Noen som har for salg eller forslag til hva og hvor jeg kan bestille? På forhånd takk!
×
×
  • Create New...