Jump to content
LRforum

Mr. Croft

Members
  • Posts

    285
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,270 profile views

Mr. Croft's Achievements

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Hei Jeg kan kjøpe de første 3 da de passer bilen min. Altså ANR2947, ANR2946 og NTC7689P. Bor i Oslo, kan hente. PM fungerer jo dårlig så ta resten på SMS? Min mobil 9fem2en7846
  2. På Haresua finner du Metaliseringsverket. De sandblåser og påfører sink med termisk sprøyting. Om det er like bra som å senke ned i et galvaniseringskar vet jeg ikke. https://www.metalliseringsverket.no/ Jeg har planer om å galvanisere en støtfanger og roksliderne på min Defender, var derfor i kontakt med gutta på metaliseringsverket men de ville ikke gi noen ca pris en gang. Og fått høre at de er dyre men husker ikke nå hvilket annet sted jeg ble anbefalt. I vårt nærområde har vel @Christopher fått galva mange deler til sine biler. Kanskje han kan svare på hvor han fikk det gjort?
  3. Jeg har en grind til overs som hverken er galvanisert eller i alu. Men den den er tilnærmet rustfri (enn så lenge, står ute). Har rustfrie skruer til den. Er vel bilde av den her inne på litt eldre bilder av Monstertruken. Den har og stige bak. Pris blir vi sikkert enige om, vil egentlig mest bli kvitt den nå. Avhenger av om du tar med ledbar og lys som står på Dersom den ikke er uintersant kan du ringe meg på 9fem2en7846, siden PM ikke viker om dagen.
  4. Ingen ekspert på dette, men tipper du har en bøssing (messinglageret) som begynner å bli slitt. Når ting er kaldt vil "huset" til startmotor krympe lit og rotoren kunne berøre sidene da hører du bare et klikk. Når det er varmere i været vill "huset" være litt større og startmotoren virke da det ikke umiddelbart blir noen kortslutning mellom "huset" og rotor. De som er litt mere voksne enn meg her inne får bedømme om min teori gir noen mening eller ei. Jeg ville iallfall ha plukket ifra hverandre startmotoren og sjekket tilstand på bøssing (og også innslaget).
  5. Skulle på Kino med ungene og på parkeringsplassen under en presenning var det en bil som ble lagt merke til. Selv kjørte jeg til Marokko og hjem i år. Her er det tydeligvis noen som har kjørt den andre veien. Håper de ikke skal stå veldig lenge her da One Park ikke akkurat er billige (jvf at de har funnet det bryet verdt å legge en presenning over bilen). Hadde jeg hatt Defendern skulle jeg selvsagt ha parkert ved siden av men siden jeg ikke kjørte et LR produkt tok jeg bare bilde av Marokkaneren for seg selv.
  6. Jeg er forsåvidt interesert men har ikke det umidelbare behovet. Er på Toten fra tid til annen da er det jo ikke så langt til Biri om du har plass til å la de ligge litt til
  7. Følles alltid godt å få dette unna. Denne gangen rakk jeg og fristen
  8. For de som lurer. Skal brukes på en Defender 110
  9. Dersom noen skulle ha en FF4 Famous Four Winch fanger er jeg veldig interessert da disse dessverre ikke lenger produseres. (Og jeg synes ikke de som produseres nå, som ligner er like fine). Bilder hentet fra nett og en som ble solgt på finn for et par åt siden som jeg da dessverre ikke kjøpte LIte håp her men skulle jeg være så heldig kontakt meg gjerne på Ni5T017Åtte46
  10. På min Defender 300TDI 1996 er det montert en gas oljesylinder for selv korrigering av fjæring på bakaksel (self leveling unit) som mer eller mindre er alle delene som ses på tegning A. Denne tror jeg ikke fungerer helt som den skal eller i alle fall at den lager ulyder når jeg kjører over steiner eller mindre fartsdempere. Dette er imidlertid svindyr leamikk og vanskelig å få tak i. Så spørsmålet mitt til forumet er om jeg kan demontere alt sammen og bare sette på en ordinær fulcrum braket (nr 16 på tegning B)? Bilen min er for øvrig hevet 2» og har heavy duty bak fjærer. Har en mistanke om at denne self leveling mekanikken er mer i veien enn at den faktisk gjør nytte for seg på min bil. Hva mener med forumister?
  11. Bilen må på PKK igjen. Tok ikke sjansen på å ha panser med spade på da. Så da var det å finne frem panseret uten stasj på. Men siden sist har det og blitt en ny intercooler. Da ble panser kroken for lang. Fant ut at den sikkert ikke trengte å være så lang. Som sagt så gjort kappet den i to med vinkelsliper og sveiset den sammen igjen. Ble ganske bra synes jeg. Fra vestre ukappet krok, i midten kappet og til høyre sveist sammen.
  12. Somnoen sikkert fikk med seg mistet jeg giringa på LT230 mellomkassa i Marokko. Det ble fikset av en av de lokale mekanikerne i blinde. Vel vitende om at den reperasjonen kanskje ikke var helt optimal brukte jeg mellomkassa minst mulig resten av Santana Trophy og på veien hjem gjennom Europa med familie kjørte vi på veier der lavgir eller sperre var unødvendig. Hjemme i Norghe har jeg en lang inkjøring som jeg foretrekker å rygge inn og da jeg foretrekker å rygge i lavgir begynte jeg å bruke LT230 igjen. Det tok imidlertid ikke lang tid før at mistanken om at Marokko reperasjonen ikke var optimal. Så da ble det til å fikse selv. Årsakken til problemet, løse muttre og et overføringsledd som er montert oppned. Bilde til venstre. Leddet som var oppned sammenlignet med ledd ifra en delekasse jeg hadde i garasjen. Som man ser er ledet som var i bilen min bøyd og plasstforingene til Pivotbolten manglet helt. Bildet til høyre. Ved nærmere inspeksjon ser jeg at dette ledet som var i defendern min også er sveiset. Om dette er en rprasjon som skjedde i Marokko eller ikke vites ikke men det ble iallefall ikke nevnt for meg noe om sveising. Montert sammen igjen. Denne gangen rett vei og jeg brukte ledd og plastforinger ifra delekassa. (Greit å få bruk for noen av dellene man har liggende )
  13. Noen som har slikt verktøy som de aldri bruker og kan selge meg evt låne meg i Oslo området? Synes det var litt dyrt i innkjøp bare for bytte av gumilistene rundt mine to Alpine vinduer bilde:
  14. Har et gamelt Momo rat liggende, slit men ser tros alt bedre ut en Moutney som sitter i Defendern nå, selvfølgelig bruker de ikke samme boss/nav. Håper derfor noen har et Momo boss/navligende liggende, orginalt og ikke kinaversjoner. Er til en 300TDI så da er det vel mest sansynig ett 48 splines boss/nav jeg trenger.
  15. Jeg tok deg på ordet @lafterolf så historien ble skrevet ned og sendt 4WD og de fleste her inne har vel sett den nå Så med det tenkte jeg å avsluter denne historien. Må bare oppfordre alle andre også til å bidra til 4wd slik at bladet vårt består. Men aller først må jeg takke deg @lafterolf for råd og tips når avreise nærmet seg og jeg var i tvil på om det ville bli noen tur i det hele tatt. Takk også for at du hver eneste dag svarer både meg og andre her på forumet på alle mulig spørsmål vi har om disse bilene! Takk også til @AtleGotsch for råd og tips samt at jeg fikk komme på besøk og se på hvordan du hadde montert wolf filter og andre ting. Sist men ikke minst takk til alle andre her på forumet som bidrar til at dette er et aktivt forum der iallaefall jeg daglig sjekker om det er noe nytt.
×
×
  • Create New...