Jump to content
LRforum

Epsenn

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Epsenn

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Noen som vet hvor det er enklest å trekke en kabel fra motorrommet til kupèen?
  2. Skal bytte hovedenhet på min D3 selv. Har en S, uten logic7 (og derav ikke ekstra forsterker?) men får ikke liv i spilleren etter å ha koblet til den med ISO-kontakter. Sitter en liten kontakt til i hovedenheten bak (i tillegg til antenna og ISO), er det "most"-tilkobling? Trengs det et adapter for å koble om noe i det som kommer inn der også? Eller må jeg ha en sånn? https://www.bilradiospes.no/produkter/bilstereo/bilspesifikt-tilbehor/connects2-ct51-lr01 (den er vel til bil med ekstra forsterker men)
  3. Epsenn

    D3: Esther

    Kan vel kalles en slags milepæl. Skilter hentet ut, klar for vegen (og utenfor vegen)
  4. Har lyst til å gjøre D3 S-en litt mer komfortabel. På utkikk etter skinninteriør, send PM
  5. Epsenn

    D3: Esther

    Jeg kjøpte hele skiten ny, med mål om å få godkjent bilen før ferien var over så gadd jeg ikke begynne å finne rep.kit som fort hadde kommet på 1000-lappen med toll og moms. Så da har jeg den gamle liggende, får overhale den før jeg skal bytte neste gang
  6. Epsenn

    D3: Esther

    En liten update her. Det hjalp å kalibrere clutch og transferkasse. Fikk ikke skrevet over VIN-nummer på TCM-en men alle feilkoden ble borte og no more lys i dashbordet! I mellomtiden har jeg også byttet kompressoren til fjæringa, satt på ny lykt på bagasjeluka og gått over litt obvious ting som pærer osv. før EU. Var på EU-kontroll på fredag og det resulterte i godkjent bil! Bare slitte vindusviskere foran (jeg syntes de tok bra og byttet bare den bak som gummien var løs på) Så nå er det bare å vente på at SVV skal bli ferdig med sommerferie s
  7. Epsenn

    D3: Esther

    Hadde rett. Stinket langt veg det her. Det er nok tatt motorvask før, for TCCM-en som satt i var produsert i 2012, altså nyere enn den som er satt inn. Så da er den byttet for andre gang i allefall! Ble kvitt en del av feilene, men er fortsatt låst i lav-serie og èn feilkode. Skal prøve med en kalibrering av transferkasse/clutch en dag for å se om det hjelper. Noen som vet åssen det gjøres? Får i allefall kontakt med modulen med icarsoft, alle verdier var merkelig nok 0v der sist, hehe.
  8. Epsenn

    D3: Esther

    Jepp, lokket mangler. My bad. Nybegynnerfeil som ikke visste at det satt sånne komponenter utildekket under batteriet. Har lokket, men passer ikke over AGM-batteriet fra Biltema Hehehe, ja. Ironisk at en bil du kan vade med ikke tåler motorvask... Tok av motordekselet for å få bort alt skitet der, var utrolig møkkete motorrom, bilen hadde stått i flere år også. Menmen, en ødelagt ECU skal jeg overleve, kunne vært værre! Var redd for at det hadde skjedd noe med selve transferkassa, clutch eller girkasse først når alle de meldingen kom. Bl
  9. Hei, Har du TCCM (transfer case control module)?
  10. Epsenn

    D3: Esther

    Etter mye medvind i prosjektet kom en liten nedtur i dag. En forsiktig (trodde i allefall jeg) motorvask med skumlegging og vann fra hageslange uten pistol resulterte antakelig i vann i TCCM som sitter bak batteriet.. Feilkoden indikerer allefall det på nettet. P0902 clutch actuator circuit low P0915 gearshift position circuit range/performance Så da blir EU-kontrollen i morra utsatt og let etter ny TCCM iverksatt.. Fikk plukket ut den knuste baklykta i dag også, knuste hele driten og skjærte av bit for bit.. Få av resten av rutelimet i morra
  11. Epsenn

    D3: Esther

    Så over der jeg kom til, de utskiftbare er skiftet ut sammen med kompressor. Blåste rent og sprayet alle kontakter i går også. Får gå over og se etter en tur til. Skal bestille et rep. kit til den så jeg kan bytte alle pakninger, filtre og sånn også.
  12. Epsenn

    D3: Esther

    Plukket ut kompressor i dag for å se på innholdet. Ikke antydninger til lekkasjer noe sted, tanken er produsert i 2016 og byttet en gang etter det, kompressor er produsert og byttet en gang etter det. Kulene så fine ut, filtrene er jeg litt usikker på, hva tror dere? Satt en AMk-kompressor i, skrukoblinger og ikke hurtigkoblinger. Prøveskilter på og klar til å lufte prosjektet litt skikkelig i morgen! Esther og RRS-kompisen som vanligvis bor i garasjen det skrus i.
  13. Epsenn

    D3: Esther

    Liten update her: Har fått deler (mest plastikk, filtere til service og nytt bremselys til å ha bak på bakluka) så bilen er straks klar for EU. Var bare med piggdekk til den så har også kjøpt et hjulsett av @SiggenRRC som jeg får på mandag! Har time den 4. juli så skal sette på plastikken og bytte olje og litt sånn over helga. Det største problemet nå er at suspension fault kan dukke opp "når som helst" og fort midt under EU-kontrollen... Feilmelding er vel 2-er feil og hjem med halen mellom beina. Skal ta opp kompressoren for å se om tørke-delen
  14. Oppretter en prosjekttråd her ettersom jeg er en fersking i LR-verdenen med nyinnkjøpt D3-prosjekt. Innkjøpet Vet ikke om det er langsiktig påvirking av en del ivrige LR-kollegaer og venner (også forummedlemmer) som har gjort det, men har det siste halvåret hatt på finn.no-søk etter D3 i prisklasse 0-120 000. som bil nr. 2/fritidsbil. Muligens ikke en fornuftig investering ettersom jeg allerede har hus- og billån alene og to barn annenhver uke, men nå er ikke alt en gjør her i livet like fornuftig eller. Historien om min D3 starter søndag kveld i pinsehelgen da det dukket
×
×
  • Create New...