Gå til innhold

Epsenn

Medlemmer
  • Innlegg

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Elverum

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Elverum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Epsenn sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Tror du har rett i at et motorbytte vil nærme seg verdi av bil. Men samtidig så får du mulighet til å ta mye vedlikehold med karosseriløft. Punkt 2 er det jo definitivt et marked for. Litt jobb, men alt du selger for før vrakpant er du jo i pluss. Selge bilen med havarert motor får du også mer enn vrakpant for.
  2. Gi et pip hvis noen skal i den retningen i nærmeste fremtid!
  3. Akkurat redd opp senga etter en natt i bilen før det ble frokost på balkongen, deretter padletur med overnatting ute.
  4. Det stemmer! Så også bilen din utenfor hotellet en av dagene mener jeg å huske.
  5. Skvatt når jeg kom rundt hjørnet og det plutselig var en kajakk på taket på det jeg trodde var min bil
  6. Noen som vet hvor det er enklest å trekke en kabel fra motorrommet til kupèen?
  7. Skal bytte hovedenhet på min D3 selv. Har en S, uten logic7 (og derav ikke ekstra forsterker?) men får ikke liv i spilleren etter å ha koblet til den med ISO-kontakter. Sitter en liten kontakt til i hovedenheten bak (i tillegg til antenna og ISO), er det "most"-tilkobling? Trengs det et adapter for å koble om noe i det som kommer inn der også? Eller må jeg ha en sånn? https://www.bilradiospes.no/produkter/bilstereo/bilspesifikt-tilbehor/connects2-ct51-lr01 (den er vel til bil med ekstra forsterker men)
  8. Epsenn

    D3: Esther

    Kan vel kalles en slags milepæl. Skilter hentet ut, klar for vegen (og utenfor vegen)
  9. Epsenn

    Skinninteriør D3.

    Har lyst til å gjøre D3 S-en litt mer komfortabel. På utkikk etter skinninteriør, send PM
  10. Epsenn

    D3: Esther

    Jeg kjøpte hele skiten ny, med mål om å få godkjent bilen før ferien var over så gadd jeg ikke begynne å finne rep.kit som fort hadde kommet på 1000-lappen med toll og moms. Så da har jeg den gamle liggende, får overhale den før jeg skal bytte neste gang
  11. Epsenn

    D3: Esther

    En liten update her. Det hjalp å kalibrere clutch og transferkasse. Fikk ikke skrevet over VIN-nummer på TCM-en men alle feilkoden ble borte og no more lys i dashbordet! I mellomtiden har jeg også byttet kompressoren til fjæringa, satt på ny lykt på bagasjeluka og gått over litt obvious ting som pærer osv. før EU. Var på EU-kontroll på fredag og det resulterte i godkjent bil! Bare slitte vindusviskere foran (jeg syntes de tok bra og byttet bare den bak som gummien var løs på) Så nå er det bare å vente på at SVV skal bli ferdig med sommerferie så jeg får hentet ut skilt (3. Aug) og kjøre på grønne skilt til jeg har time for godkjenning av bakseter den 18 August. Det betyr at jeg har fått meg en D3 i veldig god teknisk stand på vegen til under 35k, det må sies å være innafor. Det er vel nå pengene begynner å fly, til ting som strengt tatt ikke er nødvendig...
  12. Epsenn

    D3: Esther

    Hadde rett. Stinket langt veg det her. Det er nok tatt motorvask før, for TCCM-en som satt i var produsert i 2012, altså nyere enn den som er satt inn. Så da er den byttet for andre gang i allefall! Ble kvitt en del av feilene, men er fortsatt låst i lav-serie og èn feilkode. Skal prøve med en kalibrering av transferkasse/clutch en dag for å se om det hjelper. Noen som vet åssen det gjøres? Får i allefall kontakt med modulen med icarsoft, alle verdier var merkelig nok 0v der sist, hehe.
  13. Epsenn

    D3: Esther

    Jepp, lokket mangler. My bad. Nybegynnerfeil som ikke visste at det satt sånne komponenter utildekket under batteriet. Har lokket, men passer ikke over AGM-batteriet fra Biltema Hehehe, ja. Ironisk at en bil du kan vade med ikke tåler motorvask... Tok av motordekselet for å få bort alt skitet der, var utrolig møkkete motorrom, bilen hadde stått i flere år også. Menmen, en ødelagt ECU skal jeg overleve, kunne vært værre! Var redd for at det hadde skjedd noe med selve transferkassa, clutch eller girkasse først når alle de meldingen kom. Ble faktisk lettet når jeg skjønte at det var vannet. Det skjedde etter et par timers tid også, så vannet har nok trengt godt inn. Tipper ECU er grilla, luktet svidd når jeg tittet nedi der også. Skal ta den ut og sjekke den i morgen.
×
×
  • Opprett ny...