Jump to content
LRforum

lrsg

Members
  • Posts

    203
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    UK

Previous Fields

  • Location / Bosted
    UK

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

lrsg's Achievements

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Høytrykkspumpen er dyr ja, men det selges brukte overhalte pumper med garanti til omtrent halve prisen av en ny. Sjekk med deleforhandlerne i UK, ebay eller LR butikken. Jeg kjøpte fra Latvia og det gikk helt utmerket.
  2. Auto Elektro i Bodø har bra peiling på LR, ikke minst D3.
  3. LR butikken skaffer også overhalte pumper forresten https://lrbutikken.no/index.php?id_category=72&controller=category Koster nok litt mer enn å kjøpe selv direkte fra utlandet, men kan være et godt alternativ.
  4. Bytte av høytrykkspumpe løste mitt problem, hadde samme feilkode som deg. Kjøpte overhalt brukt pumpe på ebay, fra Latvia. Halv pris av ny. Verdt å søke etter. Men vær obs på at Euro 3 og Euro 4 motorer har ulike pumper, endringen kom i 2007, så vit hva du må lete etter.
  5. Hvis du har fått EGR inaktivert via optituning så er software justert. De bør jo blendes fysisk i tillegg, som du også har gjort, samt å fysisk koble fra EGR sensorene. Det burde da være en grei sak. Med det tror jeg ikke dine problemer har med EGR å gjøre.
  6. Du har blendet EGR altså? Hvis det skal gå bra på en D3 2008 må software oppdateres også, ellers blir det trøbbel. Men det er ikke logisk at den ikke vil starte av den grunn.
  7. Det er enkelt med IID tool. Ta en titt i manualen så finner du oppskriften. Kan lastes ned fra Gaps hjemmeside om du ikke har gjort det allerede. Ulike tall foran og bak er ikke nødvendigvis feil heller.
  8. Kan det være bremselysbryteren? Den er ihvertfall enkel og billig å bytte, så det er verdt å prøve før du går videre.
  9. Se etter en skrue ende som stikker litt ned i venstre side av motorrommet på vindussiden. Der er det plass til en mutter. Fungerte perfekt som jording for ctek hurtigladerkontakt på min D3.
  10. Det er riktig at det ikke er nødvendig med software endring for å blende egr på biler fra før 2007 (Euro3 motor). Den går fint gjennom EU uten EGR, så lenge det ikke er synlig at EGR funksjonen er borte, dvs rør må være på plass i motorrommet. Det generelle toleransenivået for utslipp er romslig nok på biler av disse årgangene til at en Disco 3 greier kravet uten EGR.
  11. Det normale er vel at egr ventilene fysisk blendes også når man fjerner funksjonen i computeren? Det ble ihvertfall gjort begge deler med min D3 2008 modell. Antagelig lurt undersøke om det kan være en sammenheng der.
  12. Discovery 3 ble produsert uten EGR og DPF til markeder utenfor Europa. At det da skulle være årsak til turboproblemer har jeg vondt for å tro. At DPF regenerering påvirkes negativt er det også delte meninger om, men jeg skal ikke påstå det ene eller det andre om akkurat det. Jeg fjernet både EGR og DPF på min Disco 3.
  13. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=186635543 Ser at annonsen er inaktiv nå, men det er verdt å spørre. Han lager dem med 3D printer og du kan vri skruene med hendene.
  14. Ikke mist motet hvis det er HPFP som svikter. Kjøp en overhalt brukt pumpe, koster rundt 4000 kr. Byttes på verksted for under 10K, ellers finnes det en detaljert oppskrift på DIY bytte om du har fasiliteter for det.
  15. Siden du ikke får start kan det være lavtrykkspumpa LPFP som er problemet. Ville kanskje forventet en ekstra feilkode da, men det er vel ikke alltid så rett fram. https://www.disco3.co.uk/forum/topic130062.html
×
×
  • Create New...