Jump to content
LRforum

lrsg

Members
  • Content Count

    168
  • Joined

  • Last visited

About lrsg

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bodø

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Flere som har opplevd lignende ser det ut som, denne karen fant en metode som virket etter 8 mislykkede forsøk: https://www.disco3.co.uk/forum/bleeding-brakes-no-pedal-98251.html (scroll nederst på siden)
  2. Cooper Discoverer ATT eller AT3. Har ATT på min D3, mye dekk for pengene.
  3. Har du noe imot å fortelle hva verkstedet skal ha for jobben med å skifte registerreim m.m.? Kjekt å vite ca. hvor landet ligger før man kommer dit.
  4. Man kan jo bli lettskremt av å tilbringe tid på LR forum
  5. Takk for tips. Lyden ble svakere og forsvant etter litt mer kjøring. Det kan vel ha vært en stein eller noe som har havnet bak bremseskjoldet eller i kalipperen og løsnet til slutt. Får se nærmere på det om det kommer tilbake.
  6. Vil det kunne være tilfelle selv om parkbremsen virker som normalt? Burde det ikke da komme litt ekstra lyd av å slå på/ av parkbremsen?
  7. Det er godt mulig. Tenkte å ta av hjulet i ettermiddag, og med forumets hjelp ha en liten sjekkliste klar til da.
  8. Merket en ulyd på Disco'en i dag, nærmere bestemt en metallisk gnissing fra venstre bakhjul (tror jeg, kan pr nå ikke helt utelukke at det er forhjulet). Rytmen i lyden følger rotasjonen på hjulet, varierer i styrke, mest hørbar i fart mellom 30-60 km/t på rett strekning. Den opphører ved bremsing. Ingen varmgang i noen bremser og ingen unormale merker på bremseskiven. Parkbremsen fungerer som den skal og det er heller ingen feilkoder. Har ikke rukket å undersøke mer, men tenkte det var verdt å spørre her om tips til hva som bør sjekkes før jeg går videre?
  9. Har du sjekket sikringene? F66 under hanskerommet https://fusesdiagram.com/land-rover/fuses-and-relay-land-rover-discovery-3.html
  10. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=214149712 (ikke min annonse)
  11. Ja, det er helt i orden. Min pleier å ligge mellom 13,8 og 14,4. Ser noen ligger litt høyere, men jeg har aldri hatt trøbbel med det nivået (AGM batteri).
  12. Icarsoft LR2 er bra https://bilskanner.no/produkt/diagnoseverktoy/icarsoft/icarsoft-lr-2-feilkodeleser-jaguar-land-rover GAP IID tool er enda bedre, da får du også diverse programmeringsfunksjoner, men koster adskillig mer https://lrbutikken.no/index.php?id_product=1434&id_product_attribute=0&rewrite=iid-bt-diagnose-verktoy&controller=product
  13. Det meste blir spekulasjon uten feilkode. Det er flere forhold som kan utløse alle disse varslene på en gang, bl.a. problemer med høytrykkspumpa (HPFP) som jeg hadde i fjor. Men har bilen senket seg vil jeg tro luftfjæring har noe med saken å gjøre - eller er det bare at den ikke vil heve lenger? Uansett, få tak i en diagnose.
  14. Bilen kan fint kjøres hvis høyden er stabil. Kan jo tyde på at noe har sviktet i luftfjæringssystemet, men for å finne ut nøyaktig hva som er årsaken må du få lest av feilkoder. Uansett om du har mulighet til å reparere ting selv eller ikke bør du skaffe deg et eget diagnoseapparat. Det er uvurderlig for å holde en tilårskommen Rover frisk og rask.
  15. Feilkoder må nok til for å finne svaret. Men luftfjæringen er en god indikator, hvis bilen har senket seg helt ned (lavere enn normal høyde) så er det nok en eller annen komponent i luftfjæringssystemet som har sviktet. En sånn feil kan utløse en serie varsler, uten at det nødvendigvis er veldig alvorlig.
×
×
  • Create New...