Jump to content
LRforum

Lysholm

Members
  • Content Count

    415
  • Joined

  • Last visited

About Lysholm

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Norway

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Artig. Trodde bilen var eu-godkjent, men det viste seg at min gode kompis hadde informert meg om at bilen var godkjent ved en feil. Vi kjørte derfor bilen gjennom eu i går og den strøk. Kun en enkel sak som jeg var veldig fornøyd med at ble en 2 er feil. Lekkasje fra girkassen. Viste seg at det ene røret til oljekjøleren var skjøtet med en rørkobling. Var sikkert gjort ifb med body off. Et par stramme tak med en fastnøkkel, bremserens og litt spyling så ble bilen ettergodkjent.
  2. Ble nye dekk i går. De gamle var nesten firkantet og hadde dato 02/13. Kjøpte Landsail dekk på Skruvat og fikk lagt de om. Er egentlig ikke så fan av så store felger og lite dekk lenger (285/35R22). Skulle gjerne hatt 20", men når det er sagt så ble hjulene bra og støymessig er de overraskende gode.
  3. Sommerhjulene på. Hadde tatt 15 min med quickjackene jeg har om det ikke hadde vært for de f... pyntehettene på hjulboltene. Måtte fjerne 6 stk.
  4. Det er en enkel jobb. Bolt av/på.
  5. Jepp. Alt dette er gjort hos MyMechanic på Heimdal. De er vel blant norges fremste hva angår bilelektronikk, software og tuning.
  6. I dag ble det bort programmering av EGR (er blokket fra før) og steg 1 tune på bilen. Ble vesentlig raskere i responsen.
  7. Nytt hjullager og brukt drivaksel høyre side er på plass. Da er 3 av 4 hjullager byttet. Ulingen i drivverket er fortsatt til stede, men det får vi forske litt på senere. Antar at det har sammenheng med fremre diff, men det er ikke 100% klart. Fordelen er at jo verre det blir, dess enklere er det å finne årsaken til lyden. Er det diffen så har jeg allerede god kontakt med en super kar som overhaler differ i Røyken. Ergo er jeg litt avslappet til det hele, selv om jeg ikke liker ulelyden eller at det er en feil med bilen. Nytt filter til luftingen til frontdiffen kom i posten i går
  8. Sjekk transfer case modulen bak batteriet. Denne er montert med kontaktene opp og der kan det ha kommet fukt. Sjekk kontaktene for irr.
  9. I og med at du får så mange lamper så er det første jeg tenker på at bilen har dårlig spenning. Har du ladet batteriet?.....og der så jeg at du hadde skaffet nytt batteri...
  10. Takker for det, men verkstedet ordner dette. Jeg har ikke kompetanse når det kommer til utpressing og innpressing av lager og det passer meg godt at dette blir gjort mens jeg forhåpentligvis sitter i solveggen med en kald pils :-) Den kostnaden får jeg bare ta slik at jeg får ulevogna tilbake i kjørbar stand. Må vel sikkert bytte frontdiff også. Jeg har etter langt om lenge blitt medlem av Land Rover Klubben så da får vi vel etter hvert møttes på klubblokalet når covid19 gir litt slipp. Hadde vært hyggelig.
  11. Ut på testtur i går for å sjekke at alt var i orden (utover ulelyden) med bilen før påskeferien. Merket at det hylte litt ved litt brå svinging mot høyre og at bilen virket å lugge litt eller henge litt ved brå og rask sving til høyre. Satte bilen i fra meg, men tenkte at jeg måtte få tatt en testtur til i går kveld. Kjørte et godt stykke og testet svinging høyre/venstre. Hylingen ble enda verre. Til slutt ble det så ille og bilen lugget både i høyre og venstre. Heldigvis var jeg tilfeldigvis i nærheten av verkstedet jeg bruker, så jeg ringte opp eieren og sparret litt med han. Dermed ble bile
  12. Takk. Jeg sjekket forøvrig luftingen til frontdiffen i dag og den var helt tett. Selve lufteslangen har et tøyfilter i toppen. Skal kjøpe en ny ende til lufterøret, men midlertidig ble det en liten hack. Brukte pirkeverktøy og pirket ut tøyfilteret. Deretter brukte jeg et slipeverktøy til dremel slik at jeg fikk bort alt. Hadde jeg visst hvordan det var så hadde jeg ikke trengt å klippe av toppen. Kunne bare brukt prikeverktøy og slipeverktøy fra toppen, men uansett fikk jeg avklart at luftingen var tett. Litt elektrikertape så er luftingen midlertidig ok.
  13. Det spørs om det blir ny front diff da, men føler jeg vil være mer sikker før jeg tar den avgjørelsen. Har du noen anelse om hvor på diffen det er enklest å høre lydene?
  14. Vi har tenkt diff hele veien, men utfordringen er lokalisering av lyden. Har du opplevd dette selv på din D3?
×
×
  • Create New...