Jump to content
LRforum

Lysholm

Members
  • Content Count

    419
  • Joined

  • Last visited

About Lysholm

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Norway

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bilen selges da den kun blir stående og ikke er i bruk. Blir for dumt at den ikke er i bruk. Kjente feil er ryggesensor bak og ulingen i diffen foran, ellers er alt i skjønneste orden. Motoren har gått 182.000, bilen 282.000km. Ta kontakt ved interesse. Pris 100.000-110.000 kr. Jeg er medgjørlig på pris til den riktige fremtidige eieren. Jeg taper penger uansett hvordan man snur og vender på det. Bilen er ikke annonsert.
  2. Hvitt fett, alternativt sprøyte med ATF olje.
  3. Deilig med vår/sommer og vasking av bil. Blir smøring av foringer bak i helga. Knirker godt over humper for tiden. Skal også justere tunen litt på bilen da den legger igjen litt sort røyk ved pådrag.
  4. Artig. Trodde bilen var eu-godkjent, men det viste seg at min gode kompis hadde informert meg om at bilen var godkjent ved en feil. Vi kjørte derfor bilen gjennom eu i går og den strøk. Kun en enkel sak som jeg var veldig fornøyd med at ble en 2 er feil. Lekkasje fra girkassen. Viste seg at det ene røret til oljekjøleren var skjøtet med en rørkobling. Var sikkert gjort ifb med body off. Et par stramme tak med en fastnøkkel, bremserens og litt spyling så ble bilen ettergodkjent.
  5. Ble nye dekk i går. De gamle var nesten firkantet og hadde dato 02/13. Kjøpte Landsail dekk på Skruvat og fikk lagt de om. Er egentlig ikke så fan av så store felger og lite dekk lenger (285/35R22). Skulle gjerne hatt 20", men når det er sagt så ble hjulene bra og støymessig er de overraskende gode.
  6. Sommerhjulene på. Hadde tatt 15 min med quickjackene jeg har om det ikke hadde vært for de f... pyntehettene på hjulboltene. Måtte fjerne 6 stk.
  7. Det er en enkel jobb. Bolt av/på.
  8. Jepp. Alt dette er gjort hos MyMechanic på Heimdal. De er vel blant norges fremste hva angår bilelektronikk, software og tuning.
  9. I dag ble det bort programmering av EGR (er blokket fra før) og steg 1 tune på bilen. Ble vesentlig raskere i responsen.
  10. Nytt hjullager og brukt drivaksel høyre side er på plass. Da er 3 av 4 hjullager byttet. Ulingen i drivverket er fortsatt til stede, men det får vi forske litt på senere. Antar at det har sammenheng med fremre diff, men det er ikke 100% klart. Fordelen er at jo verre det blir, dess enklere er det å finne årsaken til lyden. Er det diffen så har jeg allerede god kontakt med en super kar som overhaler differ i Røyken. Ergo er jeg litt avslappet til det hele, selv om jeg ikke liker ulelyden eller at det er en feil med bilen. Nytt filter til luftingen til frontdiffen kom i posten i går
  11. Sjekk transfer case modulen bak batteriet. Denne er montert med kontaktene opp og der kan det ha kommet fukt. Sjekk kontaktene for irr.
  12. I og med at du får så mange lamper så er det første jeg tenker på at bilen har dårlig spenning. Har du ladet batteriet?.....og der så jeg at du hadde skaffet nytt batteri...
  13. Takker for det, men verkstedet ordner dette. Jeg har ikke kompetanse når det kommer til utpressing og innpressing av lager og det passer meg godt at dette blir gjort mens jeg forhåpentligvis sitter i solveggen med en kald pils :-) Den kostnaden får jeg bare ta slik at jeg får ulevogna tilbake i kjørbar stand. Må vel sikkert bytte frontdiff også. Jeg har etter langt om lenge blitt medlem av Land Rover Klubben så da får vi vel etter hvert møttes på klubblokalet når covid19 gir litt slipp. Hadde vært hyggelig.
×
×
  • Create New...