Jump to content
LRforum

oterpoter

Members
  • Content Count

    206
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About oterpoter

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Bergen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gjorde som du sa Gaute. Jeg løsnet boltene litt. Har en dyr og god tube med tetningsmasse, som tåler oljer, bremsevæske m.m. Planen er å mixe olje og knokkelhus fett til en litt tykkere konsistens enn olje, og fylle på. Dette skal uansett bare vare til jeg begynner med V8 ombygg.
  2. ingen som har noen triks eller gode svar? Skylder på at det er søndag og fint vær (i alle fall i Bergen) -m
  3. ser ut som man hele tiden har "you win some, you lose some". fordelingskassen jeg har i dag er visstnok en god en.. men jeg kan ikke bruke den mot R380. 5trinns thightere giring virker forlokkende på meg.. OG en totalrenovert LT230 tror jeg uansett er bedre enn det som står originalt i min per i dag, selv om det skal sies at giringen ikke hopper, bommer eller noe . Det er lett å finne girene hver gang.. om enn så lavt de er giret -m
  4. Heia Jeg har også lest meg litt opp på CV vs uj ledd. Planen min er å bygge om LT230 kassen til part time 4wd. Slik at den vil fungere slik som dagens løsning er. Men det er lettere å bygge tilbake til permanent 4wd senere. Samt at LT230 visstnok er bedre enn den jeg har. Og med R380 vil jeg få en mye kraftigere og thightere girkasse. LT230 blir også gearet til å passe med hjulene og diff ratio. Blir bra til slutt!
  5. Hei Jeg oppdaget i går at det er en lekkasje fra styresnekken på min exmil. Jeg hadde før lekkasjen oppstod, strammet snekken litt, men det er kun snakk om max en kvart til en halv runde. Jeg har forsøkt å stramme de 4 muttrene , men det lekker fremdeles litt. Snakker noen dråper per kvarter ca. Leser på forumet at man kan bruke one shot knokkelhusfett. Er dette et godt trix? Jeg har en plan om å bytte motor til V8 etter sommeren, og bilen blir neppe kjørt mer enn 15-20mil før jeg begynner dette prosjektet. Da vil styringen byttes ut uansett, så jeg e
  6. Indeed! Når dette er ferdig vil jg om mulig smile enda mer enn jeg gjør nå...!
  7. heisann godfolk. Har i dag fått bekreftet fra Ashcroft at jeg KAN faktisk gå for en R380/LT230 i kombinasjon med Rover V8, uten å bytte aksler/differ frem og bak. Når man bestiller LT230 kassen hos de, kan man velge hvilken ratio man vil ha, og på den måten slipper jeg å bytte de. Jeg får ikke permanent 4wd, men jeg ender på en mellomløsning, som i fremtiden KAN bli permanent 4wd, om jeg velger å bytte til aksler som støtter dette. Dette var godt å få en klarhet i https://www.ashcroft-transmissions.co.uk/calc/ratio_calc.html Da trengs
  8. Julius: det blir for både dyrere og mer enn jeg var på jakt etter.
  9. enda en ting jeg ønsker meg mao! Da gjenstår det bare; Er det noen som selger (til en serie III ) : Girkasse (sivil) fordelingskasse (sivil) overdrive
  10. Den er god. Da ønsker jeg mao både sivil girkasse og transferkasse Mvh Mathias
  11. så da ønsker jeg vel å kjøpe girkasse OG Transferkasse da mao? evt kun TRANSFERKASSE til sivil? Lærer litt hele tiden.. eventuelt så lærer jeg litt, og glemmer mye.. -m
  12. Hei. Jeg er på jakt etter sivil girkasse til min exmil. Jeg begynner å innse at å bytte 2.25l motor med Rover V8 3500, og drømmen om R380/LT230 trolig får vente noen år, men å bytte motor og til sivil girkasse, vil jeg kunne ta dette over flere steg. (år) Girkasse må byttes uansett. Jeg antar at transferkassen jeg har passer til en sivil kasse. Jeg holder til i Bergen, men betaler selvsagt frakt. mvh Mathias
  13. Gaute : Du nevner et viktig poeng. Frihjulsnav foran. Da er det jo ikke permanent 4wd.. Per se.. Jeg snakker om ting langt over min kunnskap, og følgelig spør jeg. Fordi jeg vil være sikker på det jeg skal i gang med. Dersom jeg kjøper kit til å bygge om LT230 fra permanent til 2wd/4wd mulighet, men ikke trenger det, så er jo det bare dumt. Mister jo da halve vitsen med LT230 kasse slik jeg tolker det. Det er jo selvsagt mulig å hive på Frihjulsnav foran, og de yderst få gangene jeg er offroad så kan jeg kneppe de i 4wd modus. Men jeg tenker på at permanent 4
  14. Leser litt på nett. Og UJ propshaft kan ikke brukes på permanent 4wd. CV kan. Hence jeg må bytte aksel til en som støtter det. Alternativt så fins det et kit for 2wd/4wd til LT230. Når det er sagt, så vil en permanent 4wd være my nr. 1 solution. Spørsmålet er fremdeles da.: Hvilken fremaksel går til en serie 3, og som ikke gir annen sporbredde etc enn salisburyen bak.. Er det mulig? Om. Svaret er ja, men det må bygges om til spiral fjærer etc, så blir det uaktuelt for min del. Vinne i lotto. Betale noen til å gjøre.. En gang i fremtiden.. Fra
  15. Jfr Ashcroft så vil ikke fremaksel tåle permanent 4wd. Jeg har ikke peil.. Den mellom akselen ble greaset godt når jeg fikset under der.. Så det hjelper neppe med mer grease. Nå får jeg ny. det blir bra. Hvordan kan jeg med visshet vite om jeg kan ha permanent 4wd..? Det gir jo en mye bedre kjøreopplevelse. M
×
×
  • Create New...