Jump to content
LRforum

Brutus

LRF Society
  • Content Count

    414
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Brutus

  • Rank
    Frode A.

Contact Methods

  • MSN
    fanderss@online.no
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Akershus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolbotn

Recent Profile Visitors

1,160 profile views
  1. Jeg har lenge hatt en ny sivil fordeler liggende. Men så lenge det "halv-sivile" opplegget jeg har hatt til nå har fungert. Så har jeg levd etter mottoet "if it works - don't fix". Men nå sliter jeg med at Brutus går "lurvete" - så da får det bli et steg på veien i feilsøking. Noen som har noe tips på hva jeg bør gjøre/passe på for at dette blir rett? Slik at rett sylinder tenner til rett tid? (...tenkte for en gang skyld at jeg kunne sjekke forumet før jeg gjør noe galt... og ikke i etterpåklokskapens ånd...) Frode - Brutus
  2. Hmmm...tiden går fort ser jeg - sjekket litt gamle meldinger for å tidfeste tankbytte, og det var vist gjort i 2018... Jeg brukte "palstrør" når jeg skiftet det som var - siden det var det som var der fra før. Eksakt merke vet jeg ikke - men det ble kjøpt hos Mekonomen. Så fra bakre tank til første "skjøt" ble byttet først. Mener å huske jeg fant en lekkasje på et "mellomsegment" på en slangebit i nærheten/tilknytning til selve tankvelger - så den ble byttet (om den ble byttet med Biltema eller Bilextra slange, det husker jeg ikke. Segmentet fra tankvelger og fram til
  3. @Kristian KvartDu skriver "Anbefaler deg å prøve og tror koblingene passer." Jeg husker ikke helt selv fra jeg "lå under der" i fjor, men du mener det går an å koble sammen/koble forbi tankvelgeren? Innbilte meg at jeg måtte skjøte slangen(/røret) fra bryter og fram....
  4. Hei - ja, jeg har tankvelger - men denne virker fortsatt ok. Har ikke testet den i år - men jeg slet med samme problemene i fjor. Da prøvde jeg å sette litt forsiktig trykkluft på, men det virket tett der det skulle være tett. Har vært inne på tanken å by-passe tankvelger, for jeg har nå kun bakre tank operativ. Men jeg har fortsatt operativ bensinvarmeren - så om jeg by-pas'er tankvelgeren, så må jeg vel lage noe "lureri" der....
  5. Har etter hvert fått satt inn betteriene i Brutus, og han startet forholdsvis lett. På tomgang går motoren helt greit. Det gjør den også når jeg "tusler rundt" på småveiene i nabolaget i lav hastighet. Men når jeg kommer opp i 50-60 så begynner den å fjuske og gå "lurvete". Men den går ikke konstant lurvete - det kommer og gå rlitt, og jeg finner ikke noe system på "lurvinga".. Jeg har tatt kompresjonstest og alle sylindre ligger ganske stabilt på 9,5 kg/cm2. Ser at forsvarets håndbok oppgir 11,2 kp/cm2 (160 lbf/in2) - men de oppgir da turtall 300 omdr/min. (Hvilk
  6. Jeg har handlet noen ganger derfra, og har veldig godt inntrykk av de. Frode - Brutus
  7. @joran Hei - jeg hadde også dette "problemt" på min ex.mil en gang. Problemet mitt var at Wiren ned til girkassen lå litt ugunstig (husker ikke nå om den lå i klemm eller om den var bøyd litt). Så hadde wiren begynt å flise seg opp. Mener jeg bestilte ny komplett wire + "hylse", men når jeg så hva som var problemet - så tok jeg bare ut wiren.
  8. @oterpoter Hei Jeg har egentlig ikke gjort så mye mer enn den siste oppdateringen jeg la ut. Har levd med at sideblinklysene ikke slukker helt. De "rynket" litt på nesen når den var på EU-kontroll, men siden det er markert forskjell på "sterkt og svakt" lys på sidene, så fikk jeg ikke noe feil på det. Har ikke gjort noe med det orginale exmil releet. Om "alt" elektrisk dør om det dør - så får jeg ta det når den tid kommer ;-) Hilsen Frode - Brutus
  9. Hmmm - kanskje det. Må testes.
  10. Får ta en liten "update" på denne. Brutus er fortsatt ikke helt "frisk". Har nå byttet litt bensinslanger/rør og har byttet pumpe. "Kaldstart" går stort sett greit. Men problemet er om jeg stopper motoren en liten stund, og skal starte igjen. Da er det akkurat som den har litt bensin så den starter så vidt, og så dør den. Noen som har noe tips på hva som er "det neste" jeg bør ta en titt på...?? Frode - Brutus
  11. @lafterolf Det ser ut som 4 stk braketter (antennefester) som skal stå bake på taket, "ett og et havlt" våpenfeste bak + det som står oppe på kanten mellom forseter. Frode - Brutus
  12. Hei Et lite tips når det gjelder "våpenstativene". Det er litt varierende praksis hva biltilsynet tillater av militært utstyr. Da jeg skulle registrere min ex.mil - så hadde jeg ikke tatt bort våpenfestene, hverken de mellom forseter eller bake. Da fikk jeg kun registrert min for 2 personer. Jeg husker ikke nå om jeg måtte fjerne alle våpenfester for å kunne ha noen bak. Hilsen Frode - Brutus
  13. Når det først er "skjellig grunn til mistanke" - så må det jo etterforskes.... Så pumpen ble "pillet ut" - det tar jo sin tid når man kyn får vridd mytteren under et kvart turn for hver gang... Når pumpen var ute - så ble den rengjort og "splittet". Membran ble forsiktig rengjort, og jeg kunne ikke se noe synlige skader på den. Så da var det på tide å kontakte "alarmsentralen" . Fikk noen tips på å teste "ventilene" i pumpa. Ved å suge på "inn" siden av pumpa - så skulle ventilen stenge, og motsatt på "ut" siden av pumpa. ved å blåse her skulle ventilen ogs
  14. @gautes ....bør vel ikke utfordre skjebnen, er tynnt nok på toppen alle rede..... Så det kan nok hende det blir en tlf i løpet av de nærmeste dagene God Helg Frode - Brutus
  15. Kom ikke så langt i går - før jeg måtte gjøre noe annet enn å mekke LR.... Det jeg fikk gjort var følgende: Jeg løsnet bensinslange på "inntaks siden" av filteret. Så holdt jeg fingeren forran inntak og pumpet - og det ble vakum. Så tok jeg vakum tester'n som kan kobles på trykkluft (som jeg ikke får til å funke på bremselufting) og koblet på bensinslangen, og det kom bensin fram. Jeg kunne ikke se noe lekkasje rundt tankvelger, eller andre steder. Vippet jeg over til side tanken - så kom det ikke mer bensin når jeg "vakumerte". Vippet jeg tankvelger tilbake til bakre
×
×
  • Create New...