Jump to content
LRforum

Vidar S

LRF Society
  • Content Count

    9,563
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Vidar S

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Askim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Askim

Recent Profile Visitors

3,316 profile views
  1. Kam og løftere kan regnes som en slitedel på Rover 8. Er det slitt så er det bare å bytte.
  2. Kan det være trøstelageret? Når clutchen er fri så er det eneste kontakt og akselen står jo stille i forhold til motoren.
  3. Ettersom det følger halvparten av turtall; kan det være Feil/slitasje på en eller flere hydrauliske pushere?
  4. En T-Ford veide ca. 750-800 kg tørr. dvs. rundt ett tonn med prammen og madamen på plass. Helt riktig Joker; det hjelper mye på fremkommeligheten.
  5. Som Gaute skrev lengre opp, den tåler en liten prøvestart uten radiator - i tilfelle du eller nissen må skru mer Bunnpanne og olje må du ha
  6. Jeg har en vakuumlufter sik sjøl og synes den fungerer veldig bra. Jeg lærte et triks på Youtube med å sette gjengetape på luftenippelen, da suges det ikke falsk luft langs gjengene. En gammel mekaniker kom med råd da jeg skulle lufte Range Roveren jeg hadde; lange seige tråkk og venting mellom var hans metode. Det fungerte det den gang.
  7. Overvekten av produsenter og eksperter sier det skal smøres - tynt med fett - og bare på splinsen på inngående aksel, ikke splinsen i plata.
  8. Stilig! Hvem av bilene kjørte du, Gaute?
  9. Vidar S

    Dekk 7.50-16

    Ser ut til at flere har dekk i 7.50R16. Orginalmøsnsteret til Defender ser jo alright Seriebilvennelig ut, her fra Gigadekk.
  10. Har dårlig erfaring med Biltema sine, ja, men de kan jo ha forbedret seg. Kjøpte Continental hos XXL sist. Kostet rundt 300,- den gang da.
  11. Vidar S

    Sveisetråd

    Det har jeg ikke tenkt på. Hvor mange prosent.
  12. Merkostnaden for virkelig gode dekk er forbausende liten i forhold til dekk fra Biltema og Jula. En bonus er at gode dekk gir mange mil og punktering ikke er så mye å bekymre seg for.
  13. Vidar S

    Sveisetråd

    Det jeg har erfart er at å kjøpe en evigvarende Esabrull på Tools kontra billigrull på er stor forskjell. Min evigvarende har 3-4 lag igjen og har stått i maskinen noen år. Ikke en rustprikk å se på tråden. Jeg tror jeg går for Esab igjen, men kanskje ikke 15 kg denne gangen. Den forrige før Esabrullen - fra Biltema, måtte jeg kaste på grunn av meslingutbrudd, heldigvis bare en liten spole.
  14. Kan ikke et elektro-diesel verksted ta en kikk på pumpen? Finnes vel en i Valdres eller omegn, eller de borte alle sammen?
×
×
  • Create New...