Jump to content
LRforum

JokerS30

LRF Society
  • Posts

    7,024
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nittedal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nittedal

Recent Profile Visitors

7,314 profile views

JokerS30's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Og enda hevder enkelte at Freelander ikke er en ekte LandRover?
  2. Ingen har interesse av at ting skal vare vet du. I tillegg er lave servicekostnader et viktig salgsargument. Det er jo mange girkasser der olja er garantert å holde like lenge som girkassa. Fins knapt en kunde som reagerer på den påstanden...
  3. Du lakker fint 4 alufelger på to kvelder. Fint blir det også, og ikke spesielt krevende å få til. Matt felgen med slipeduk, avfett de litt skikkelig, i flere omganger og velg en mellomdyr lakk. Silkematt er for blank, anbefaler helmatt. Jeg brukte spraybokser, men hadde fyra opp lakksprøyta om jeg sku gjort det om. PS -alufelger er normalt lakkerte, så du trenger IKKE alu-grunning, bare du får feste i eksisterende lakk.
  4. Kodak mente filmbasert foto var framtiden. Å endre noe var det DEFINTIVT ikke behov for Resten er historie. PS - signalene manglet ikke den gangen heller.
  5. Ja. Den hengeren på bildet har hatt tvilling siden... 1982.... Måtte skru av på ei side for å få hengeren ombord i biltralla...
  6. Galvanisert er fint det, men både det og syrefast blir kostbart. Finner jeg noe rimelig galvet på Biltema, blir det så, ellers så funker elzink også. har aldri klart å skru ut en sånn bolt etter 20-25 år med kjøring av møkk, stein, banking med gravemasking og alt mulig annet rart uansett, så at det setter seg, er bare sånn det er. Følger på med på Finn, av og til er det folk som selger bolter og skiver / muttre, som de ikke ser verdien av. Da kan man fort klare å sikre seg 10kg for 200kr. Etpar timer sortering, så har jeg brått fyllt på lageret. Sveiseapparat er fine greier, da kan man korte ned bolter man har fått på "tilbud" ( vær obs på at sveising av galvansiering ikke nødvendigvis er KJEMPE-helsebringende...)
  7. Er vel den store forskjellen mellom pinne og MIG. Får du litt rare klædder med mig, er det bare å sveise over, og dra det utover, samtidig som du brenner inn en bredere larve. Uansett - syns du er flink, og godt jobba. Folk gjør alt for lite sånt heretter. Her ser du mitt prosjekt. Denne ble bygget om med basis av et Brd. Olsen understell, vinteren 1982. Den fikk i praksis plan og karmer tilsvarende som en Gaupen-traktorhenger. Nå er karmene borte, og det er på tide å lappe sammen noe nytt. Litt vinkelstål, tec7, bolter og trevirke fra obs, så blir den klar for nye 15 års tjeneste.
  8. 1" Pipenøkkel påsatt rør til litt foran traktoren, gårdbruker tar i det han klarer = akkurat passe ugga-dugga på lasterboltene.
  9. Duratorq TDCi ZSD-422 sier den store kloke nettboka
  10. Er det noen har som har erfaringer med Ford Ranger 2,2 ? Er det Puma-motoren som er brukt i disse? Hva bør man være skeptisk til? De kjører bra, og ser bra ut. Høyest laste og trekkevne i klassen har de også. Men Puma har vel en tendens til å ikke akkurat hat Toyota-levetid....
  11. Alle snakker om at FB utelukkende er negativt. FB har også mye positivt med seg, for eksempel fungerer det sømløst på alle plattformer, og brukerterskelen er ikke-eksisterende. Du kan også stole på at FB alltid fungerer, er det problemer får ingen av de ansatte i Pao Alto gå hjem før det er løst. Det har absolutt sine fordeler.
  12. Tekniske løsninger som fungerte godt for 8 år siden, massivt bortfall av bildemateriale, dårlig rekruttering i bilmiljøet, snittalderen for eiere går opp gjør at økonomien også er bedre, gir rett og slett mindre "marked" for forum som dette som i stor grad er basert på tanken om å gjøre ting selv + felles skjebne = felles trøst. Fokuset i miljøet på kjøring har falt betydelig, antar det er fordi gamle gubber ikke orker å vaske bil Det er ikke bare LRF som opplever dette. Trist, men sant.
  13. Gjør du prosessen korrekt, må du sandblåse bort både galvanisering og lakk for å få det løs. Maling skal brukes på husveggen og ikke på bilkomponenter uansett. Stikkord: Avfetting, rubbing, ny avfetting, syregrunning eventuelt primer, mellomstrøk og toppstrøk. Gjør du det skikkelig får du det aldri løs uten å samtidig fjerne galvaniseringen.
  14. Mitt fungerte upåklagelig i 37 varmegrader. Hadde neppe kjørt 5700km på sommerferie gjennom Europa uten AC...
  15. Stikksag med metall lader. Husk hørselvern og vernebriller.
×
×
  • Create New...