Skrur ut starter og setter inn låsepine beregnet til formålet.
Men anbefaler st du ser noen videoer på YouTube eller lignende for hvordan denne jobben egentlig skal utføres.
Å merke på veiva er risikosport (om man man bytter tettering samtidig.)
Man skal ikke være en halv tann feil om man følger prosedyren for bytte av reim.
Har dere løsnet kamhjulene og hatt de i riktig posisjon før stramming av reim?
Anbefaler å starte på nytt, og bruke låsepinne på veiva også.
Vi får håpe det. Har vært ett år med mye motgang mekanisk sett.
Idag er en grundig motorvask foretatt
Mere fra i går som man husker:
Oljetemp sensor bunnpanne
Ny visker bak
Dieselfilter
Luftfilter
Kupefilter
Turbo byttet, ac-kompressor byttet og venstre fjærbein byttet, ny simmering veiv (foran), olje + filter selvfølgelig. Og sikkert mere til.
Dette har gått skikkelig trått... og all skrulyst er forsvunnet
Men bilen er tilbake på veien igjen da
Bruker helst ZF sin originale olje, ZF lifeguard plus 6.
Men alle ekvivalenter som står spesifikasjonen burde jo kunne fungere. Shell 1375.4 er vel ett godt søkeord