Jump to content
LRforum

YMK

LRF Society
  • Posts

    9,310
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • MSN
    fastcosworth@hotmail.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordens Paris, Norge
  • Interests
    Bil ,bil og bil.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tromsø

Recent Profile Visitors

5,610 profile views

YMK's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Om du kaster den når du har fått ett bud, så er det jo ditt valg
  2. Ønsker å kjøpe fungerende diagnose til Freelander1
  3. Skrur ut starter og setter inn låsepine beregnet til formålet. Men anbefaler st du ser noen videoer på YouTube eller lignende for hvordan denne jobben egentlig skal utføres.
  4. Å merke på veiva er risikosport (om man man bytter tettering samtidig.) Man skal ikke være en halv tann feil om man følger prosedyren for bytte av reim. Har dere løsnet kamhjulene og hatt de i riktig posisjon før stramming av reim? Anbefaler å starte på nytt, og bruke låsepinne på veiva også.
  5. Tipper slitent innslag. Kobberbitene inn er rettet og slett oppbrukt.
  6. YMK

    SRS D3

    SRS er jo airbag. Så få lest ut koder og ta feilsøking derfra.
  7. Vi får håpe det. Har vært ett år med mye motgang mekanisk sett. Idag er en grundig motorvask foretatt Mere fra i går som man husker: Oljetemp sensor bunnpanne Ny visker bak Dieselfilter Luftfilter Kupefilter
  8. Turbo byttet, ac-kompressor byttet og venstre fjærbein byttet, ny simmering veiv (foran), olje + filter selvfølgelig. Og sikkert mere til. Dette har gått skikkelig trått... og all skrulyst er forsvunnet Men bilen er tilbake på veien igjen da
  9. En annen mecatronic kan programmeres inn med egnet verktøy (IidTool fastlane eller lignende)
  10. Om du skal.bytte til bensin V8 må du også tilpasse drev/gir til motoren.
  11. Siden du skriver LR3 antar jeg at du har V8 Da ville jeg sjekket signalene fra luftmassemåler nøye (MAF)
  12. Kjøpte ikke du ny starter det året vi var i Sverige på landstreff?
  13. Bilen har stått i skammekroken ei stund nå.... Men har skrudd meg videre og funnet problemet. Det blir turbobytte
  14. Bruker helst ZF sin originale olje, ZF lifeguard plus 6. Men alle ekvivalenter som står spesifikasjonen burde jo kunne fungere. Shell 1375.4 er vel ett godt søkeord
×
×
  • Create New...