Jump to content
LRforum

iknutis

LRF Society
  • Posts

    623
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Molde
  • Interests
    P38

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidsvåg i Romsdal

Recent Profile Visitors

1,412 profile views

iknutis's Achievements

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Det går kjempebra! Morsomt å lese oppdateringer fra deg!
  2. 40mm heving er 2'er feil med mindre det er godkjent i vognkort. Det kan nok argumenteres for at ombygging fra luft til spiral også må godkjennes i henhold til en eller annen forskrift.
  3. Økonomisk sett svarer det seg ikke i det hele tatt. Du bør isåfall ha en komplett donorbil med alt fra pedalstell, sensorer, svinghjul, girkassefeste osv osv. Billigere og mye mindre jobb å selge bilen og kjøpe en med manuell.
  4. I utgangspunktet er dette en 2'er-feil, at den har gått gjennom tidligere kontroller er dermed litt flaks. Hvis verkstedet har en mann med kompetanse på D2 vil du få feil både på fjernet luftfjæring og heving, har sett andre har fått feil på begge deler på D2 på facebook-gruppe i høst. Med svarte fjærer er sjansen større for at den går gjennom, men det er ingen garanti.
  5. Vet også flere har hatt problemer med kabelbrudd i den pølsa som ligger i plasten rett over høytrykkspumpa, slik at en ledning har fått jord og dermed helt periodisk har gitt tilsvarende feil. Jeg lette lenge på min etter brudd, uten hell.
  6. Jeg har en lang tråd her på forumet der jeg slet med det samme. Jeg byttet alt av deler: lavtrykkspumpe, filter, høytrykkspumpe, rail med sensor på venstre side, returslanger med dieseltemp-sensor og sikkert mer til. Det eneste jeg ikke byttet var dyser, ble aldri kvitt problemet før motoren havarerte pga oljepumpa.
  7. Jeg er ikke sikker på at det er en god ide å bygge den om til 2-seter for å spare noen få kroner på innførselsavgift? Bilen er jo mer verdt som 5-seter her til lands, og om man nå bygger den om til 2-seter vil den være mindre attraktiv som bruktbil dersom de på et tidspunkt skulle bestemme seg for å bytte den ut? Litt sånn halvveis offtopic, men det er fullt mulig de har fått godt råd også.
  8. Hvis den ikke synker uten sikring er jo problemet elektrisk, greit sånn sett. Jeg kan ikke huske at de øverste strekene fortalte meg noe meningsfylt når jeg hadde D3, mener en av de blinket rødt-hvitt innimellom, men min senket seg ikke. Hvis du vil sjekke sensoren med IID bør du løsne kulen, og følge med på IID mens du beveger sensoren opp og ned. Det kan være at den gir dårlige signaler på en bestemt høyde. Alternativt bare prøve å bytte sensoren hvis du har nye lager.
  9. Tok du ut sikringen i går før du parkerte? Hvis du gjorde det, har du en lekkasje bak.
  10. I følge det store internett er gallery fra midtre ventilblokk og ut i slangene. "During normal operation the pressure in the gallery should be about 15bar – 18bar. The maximum pressure that should be applied in the gallery is approx. 23bar, whereby the gallery can mechanically withstand pressures of up to 35bar." https://www.expedition-parts.de/en/luftfahrwerk-aufhaengungsfehler-und-andere-besonderheiten/ I følge det som står her, ser det ut til at du har litt lavt trykk i galleriet ditt. Det kan skyldes feil på trykksensor eller at du faktisk har lavt trykk som følge av lekkasje.
  11. Pm meg på face da, som når jeg kjøpte D3-delene av deg.
  12. En AC-maskin betaler fort seg selv ja.
×
×
  • Create New...