Gå til innhold

safaripaul

LRF Society
  • Innlegg

    902
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Horten
  • Interests
    Landrover
    Dykking
    Tur og kaffe

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Horten

Nylige profilbesøk

3 170 profilvisninger

safaripaul sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Har snakket med lokalbefolkningen og det er fine flomskadede veier å kjøre tur på. Fortsatt ledige plasser, bare å melde seg på Legger ved en youtube video fra sist jeg var på besøk hos STS med håp om at flere melder seg på
  2. Har en brukt starter til TD5 liggende. Den har nok litt slitte kontakter og trenger litt stell. Den virker og må hentes. Liker ikke å kaste Landrover stæss, men har ikke plass til denne. Gis bort til første som henter.
  3. Det er fremdeles 20 ledige plasser denne helgen. Bare å melde seg på
  4. Hei . Minner om høsttreff med hundekjøring 8-10 september. Det er fortsatt plass, meld dere på i linken under. Info: https://www.nlrk.no/informasjon/nyheter/vis/?T=Høsttreff STS-Frivillig 8.-10. september&ID=35339&af=1&source=li Påmelding : https://forms.gle/sy5WVACLrTYnDSyb6 hilsen Avd Øst og Numedal
  5. Hurra. Nå er bilen godkjent. Justerte bremsene og kjørte de litt hard .
  6. Følger opp denne. Jeg hadde bilen på kontroll og styringen ble godkjent, dette ordnet seg. Jeg fikk ikke godkjent bilen grunnet fortsatt ujevn bremseeffekt på samme aksel. Det er snakk om framaksel. Når jeg bråbremser trekker bilen til høyre så jeg er ikke uenig med kontrolløren. Jeg har byttet slavepumpe, vasket og luftet. Alle bremsene på alle hjulene er justert inn slik at det akkurat subber. Det er en-krets bremser og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for noe mer. Trenger sårt noen tips til at det bremser likt på begge sider.
  7. Den har jeg aldri fylt noe på noen gang. Takk for tipset, der skal jeg etterfylle. Det du sier er å fjerne minst to av skruene som holder på toppen for å dryppe olje ned i et av skruehullene. Dette er den som sitter foran radiatoren ?
  8. For å dra dere tilbake til saken kjerne så har jeg hatt litt tid i garasjen med bilen. Det er fortsatt plenty med olje på styresnekke. Hjelpesnekka innafor grillen er som den er, finner ingen påfylling på den. Jeg sjekket motstanden på pokalene, det var 16 og 8 kg. Der var det altså litt tungt, så de shimset jeg til lett over 3 kg. Mulig det gjorde susen, det er ikke som natt og dag. Vet ikke om det er plaseboeffekt, men synes den er litt mer stabil å kjøre. Dette er det jeg får til, så får verkstedet justere forstillingen.
  9. Jeg har byttet pokaler for ikke så alt for lenge siden, shimset opp og brukte vekt for at det skulle bli riktig, 6 kg motstand. Hjelpesnekka innafor grillen har jeg aldri sett på, da kan jeg begynne der fremfor styresnekka. Jeg tenker også jeg tar av endeledd og sjekker pokalene en ekstra gang. Alle end ledd er byttet i styringen ellers. Takker for tips så lang.
  10. Det var vel hjelpesnekka jeg mener. Det er olje på den, derfor lurte jeg på om det kunne hjelpe med justering. Det er en stramme skrue i følge youtube, men det kommer ikke frem om hvordan denne kan justeres.
  11. Hei. Jeg hadde min serie 2A 1969 mod på PPK sist fredag. Det ble ikke null hull denne gangen, synes de var litt strenge i år. Det ble fire feil, en oljelekkasje og feil justere bremser som jeg går med på. Jeg fikk ta andre feil jeg synes det er vanskelig å rette opp. Retningsstabilitet og selvoppretting a) for dårlig selv oppretting og b) for dårlig retningsstabilitet. Påstanden fra verkstedet er at den ikke retter seg opp og er ustabil å kjøre. Det er jo derfor det er ratt tenker jeg. Spørsmålet mitt er hvordan jeg justerer styresnekka ? Det finnes en justerings skrue på siden under venstre forskjerm ser jeg på youtube, men ingen sier noe om hvordan den kan justeres. Jeg har justert pokalene, så det er ikke der tregheten sitter, men tar i mot andre tips med stor takk.
  12. Dette blir hyggelig, satser på å ta turen .
×
×
  • Opprett ny...