Gå til innhold

Adventure

LRF Society
  • Innlegg

    772
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

3 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Finnmark, Lakselv
  • Interests
    Mekaniker ved Henry's Garage og Northern Light Garage.

    "En gang Grønn, Alltid Grønn".

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lakselv

Nylige profilbesøk

3 853 profilvisninger

Adventure sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Nydelig. Fortjener virkelig ett godt liv den der
  2. Hehehehe. Ja jeg også kjenner litt på den. Men nå må jeg bli ferdig med den så jeg kan begynne med Defenderen. Fortjener en full service og en vask innvendig. Demontere litt ting bak og få fatt på en kina varmer. Så alt er klart for ombygging. Bestille setebelter også.
  3. Flott bil og genialt med gass. Ser hensikten med å ta ut gasstanken for plass til bagasje etc. Mener å erindre at det finnes en mindre tank som får plass i reservehjul hullet/plassen. Har sett det på en outlander en gang i 2012/13. Med tanke på å spare arbeid for å koble bort noe, heller kjøre med begge muligheter. Ny utfordring, hva gjør man med reservehjulet? Tja hive det på taket? Regne ut oddsen for behovet eller lignende. Kjørt 12.000km ut reservehjul med Defenderen på under ett år. Bank i bordet (bank, bank, bank) ingen uhell. Kjørte kanskje 20.000km med Blueberry (disco1) med reservehjul, og ingen uhell med det som ett problem. Dette på 3 år tilsammen og mye dårlige veier. Uansett flott bil. Mange gode minner fra ferier med Classic. Og en dag så sitter jeg nok i klisteret med en RRC også. Ha en fin søndag alle lesere.
  4. Da har man kommet litt videre, ikke går det noe fort, ikke blir det bra heller.🤪 Outlanderen fikk installert ny bak travers i går. Det tar litt tid, når man hele tiden finner noen ting som må gjøres og lakke, sparkle, finne rett bolter til rett plass. Og det er litt små tungt å gjøre løftene selv og diagonal stramme m.m Men den kom på plass og alt ble riktig. Meget fornøyd, nå venter jeg bare på A- arm lakk tørking så skal det monteres ferdig. Jupp mangler noen deler. Så må finne de og bestille det også. Andre forandringer er at jeg har trappet ned kjøretøy parken med ett par kjøretøy. Scooteren er solgt og Bulken har byttet eier. Som er litt trist, men det er en tid for alt.
  5. Selger en Yamaha SR VIPER En god scooter med en robust 4 takt motor. Lett kjørt og rask, har en god motorbrems. Ligger godt på snøen. En god scooter får både nybegynnere og viderekommende. Trives like godt i løssnø som i løypa. -Ego sal -veske ved styrestammen -tunnel veske -originalt trekk kan følge med for 1500kr kjøpt nytt i 2023 Finnes alt slags kit til den, som dekaler, turbo etc. har ikke hatt interesse av dette så denne er helt original 162. Beltet er godt og ingen mangler eller sprekker. Har skiftet deler i 2023 og 2024 Ny sliders Ny aluminiums rulle på belte, gammel følger med som reserve Ny variator reim følger med Ny og forsterket plate til styringa (montert av Yamaha senteret i Kautokeino i Januar 2024) Ny bryter til sete varme følger med (kan monteres før salg) Kjørt lite og ikke brukt i næring. Selges fordi behovet har endret seg. Kan bytte mot 2 sitter, lynx, skidoo. Med ett evt mellomlegg. Km kan øke da jeg bruker den innimellom. Forum pris 40.000kr
  6. Ja det går ikke så fort som man ønsker og ting er vanskeligere enn man tror. Men nå er bak traversen til Outlanderen nede og ute. Ett helvetes arbeid når man bare har to armer. Noen ganger skulle man hatt 4 da det kunne løftes og dras samtidig. Men det vart noe. Dårlig med bilder og film ble det heller ikke noe av men det ble tre stykk. Middag blir det nå. Blir reinsdyrs rygg badet i smør og stekte poteter. før man tar kvelden. Ha en fin lørdag. ps: motorsagsko fra Jula var en god investering de funker meget godt til kald garasje bruk.
  7. Skjønner. Vil takke alle for bidragene og oppklaringene. Håper denne tråden ikke dør og at om folk prøver å så kanskje det blir å legge inn her. Ser på YouTube at det er noen som har lagt inn 4 min lange filmer og en som skifter motor på D4 så da vet jeg hva kvelden skal brukes til Ønsker alle en flott kveld
  8. Skjønner. Så mitt hode hadde feil forståelse. Like fult, vil det være mulig med diagnoseverktøy å programmere rett hvis man tar D3 motoer til en D3 eller RRS mot RRS. Eller må man enda da ta ytterligere hensyn til type modell etc? Sett at man kjøper en donor motor fra Norge til en Norsk solgt bil med havari på motoren. Donor motor er tatt ut av en Norsk solgt bil. Jeg mistenker at elektriske gremlins kan/vil oppstå. Men ett slikt prosjekt er for dyrt å starte på bare for å teste for min del så jeg håper noen har vært borti dette.
  9. Var derfor jeg brukte nøkkelord. For trykker man på nøkkelord så kommer alt angående motorbytte opp slik jeg har forstått det. Og har man tilbakemeldinger som dette er det knall å ta de som PM så slipper man å forkludre til en tråd som handler om noe annet. Ja det var det som var tanken. Spm er 2,7 er 2,7 uavhengig om det er til D3 eller RRS? I mitt hode vil det være det.
  10. Sitter å leser litt frem og tilbake her på forumet og andre forum samt litt youtube etc. Så skal de jo sies at man får noen impulser noen ganger, der man kun tenker at flaks man bor i Finnmark for ellers hadde gårdsplassen vært full av prosjekter. Til poenget. Skulle man byttet motor på en D3 eller Range Rover sport, dvs 2,7 literen. Ville det bli utfordringer med elektronikken, hjernene på bilen og overganger til gearkasser etc? Tror tiden for plug and play er over siden elektronikken er blitt så avansert men ble nysgjerrig. Viste heller ikke om jeg skulle sette den under motor eller åpen post. Så Admin får flytte hvis det blir feil. Mvh Andreas
  11. Ble en liten tur i dag. Hengeren ligger godt bak den. Ble en kjølig tur en stund.
  12. Da skal jeg gjøre det. Takk Rolf
×
×
  • Opprett ny...