Jump to content
LRforum

Tysen

LRF Society
  • Posts

    586
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    Tysnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Tysnes

Recent Profile Visitors

1,961 profile views

Tysen's Achievements

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Hei, Legg på vipsen hva du skal ha så kommer det dalende.

    Nils Kristian Brunvoll

    Fastesveg 6 

    6265 Vatne

     

    41162994

  2. Hei, har liggende både pakningssett til innsugsmanifold og 4 stk NGK glødeplugger om du er interessert. (400kr + frakt)
  3. Utklipp i fra din egen link. Som jeg allerede har skrevet opp og ned. Det kommer mange meninger i fra folk som ikke har prøvd selv, men som gjerne gjengir det som alle andre gjengir Anbefaler heller Rolf å montere to toms hevesett i fra Old man emu. så kan han kjøre på dårlig vei i "offroad hight" i mer en 40km/t før bilen får høydeskrekk
  4. Eg var vel den første som offentlig heiv meg ut på denne konverteringen, og møtte stormen med motargument. Det er underlig hvor mange, som nok ikke selv har prøvd en D3 med spiral, som likevel mener at luft er det eneste riktige på bilen. Siden alle andre mener det liksom?. Utenom det åpenbare med å heve bilen opp og ned, så er kjørekomforten bedre med nye spiralfjører enn med gamle luft puter! (Eg byttet senere inn bilen i en D4 med rundt 60.000km og kan ikke si eg blei overbevist om at eg tok feil da heller) Eg hadde en SE med xenonlys i lag med fungerende høydesensorer. Frontlysene justerte seg selv etter hva eg opplevde, og ingen møtende bilister som blinket. (I motsetning til hva de nå gjør om eg velger å kjører med ledlysene på auto på våre to nye biler). Grunnen til at S versjonen med spiralfjører måtte ha manuell justering, er vel at bilene ikke ble utstyrt med høydesensorer, da dette var unødvendig. S versjonen ble vel og bare levert med halogen lys? og dermed heller ikke krav til sensorer? Eg tok meg ikke bryet med å fortelle staten om at eg hadde gjort noe ulovlig, og i dag etter flere eu kontrollerer, ser eg at bilen automagisk har blitt registert i systemet som en D3 med Coil. På den tiden låg konverteringsettet med nye fjører og dempere i lag med elektroboksen på rundt 5.800kr, og valget var meget enkelt for meg som var ute etter en bil med ferrest mulig fremtidige problem. Eg har snakket med 14 andre via PM som også har gjennomført konverteringen, men som ikke ønsker å offentlig møte de som ikke skulle forstå valget. I dag har vell prisen økt noe mer, og en annen mulighet er å koble seg forbi bilens slanger og ventiler, med å sette inn egne luftventiler opp mot hver pute, som kan justeres inn med riktig trykk og høyde. da må du nok ta ut "LRtime" sikringen og deaktivere luftsystemet. Dette vil nok føre til både feilmelding og varsellys. I dag har eg 4 biler uten luft, og savner det ikke en plass. Men savnet etter mine to Discoer merkes daglig av alle andre grunner, så drømmen er om det skulle dukke opp en D4SX, men de ble vell ikke markedsført i Norge.
  5. Er usikker på hva man kan slå av permanent, men lite trulig. Slike "sikkerhetsting" pleier å være laget for å bli. Det enkleste er nok bare å nappe ut ledningen i fra "biperen". Kjenner ikke helt til hvor denne er plassert i FL2en. Men på D3 er den plassert bak venstre bagasjeromskledning, så det kan jo hende den sitter her på FL2 også. Eg hadde også hengerfeste på min FL2, men det var ikke konflikt med ryggesensor. Husker ikke helt, men er det ryggesensor rett bak hengerfeste?
  6. Har du målt ladespenning i fra dynamoen? Slik at du vet at bilen gir deg mer strøm tilbake enn hva den tar når du kjører? Om du trenger ny sentrallås til høyre framdør har eg ny komplett liggende som du kan kjøpe om du ønsker? (450kr + frakt)
  7. Har en LYNX diagnoseleser / PC utgave som er lisensåpnet for FL2, D3 og D4. Trur eg har hatt min siste LR, så du kan få kjøpe denne i lag med en bærbar edb-maskin hvor programvaren er installert. Funger helt topp, og har hjulpet meg ut av mange kniper. Kan ikke se at den er brukt. Kr 1.500,. inkl. PC + frakt.
  8. Hadde for ikke lenge siden en opplevelse som kan sammenlignes. Fikk og til slutt konstatert 0 kompresjon på en sylinder, og synderen var en knekt ventilløfter. Nå var dette på en 2,2 PSA motor til Freelander, men ville nå å ha hørt om dette er kontrollert på din motor også. Spørsmål om det lønner seg å kjøpe deler i UK eller Norge, så kan det opplyses om at merkeforhandler på Vestlandet skulle ha 5000kr for en løftearm, men et sett med 16 armer i fra UK var priset til 95pund. For min del var dette en garanti som jeg slapp unna økonomiske kostnader med. Men det kostet meg en del nattesøvn, og 3 uker med logistikkproblem, så du har min fulle medfølelse rundt situasjonen du har havnet i.
  9. Du viser JLR hvordan de skulle ha gjort det fra starten av.
  10. Steike! Blir bra dette.
  11. Bra delene kunne få nytt liv, og det på en bil med helt riktig fargekombo . Husker sjøl at tilkomsten til mutrene på toppen i grunn var hele jobben .
  12. Sjekk først at alle lyspærer virker. Også de små skiltlyspærene. Eg ble stående med lik melding på grunn av en skiltlyspære som var røket. Bilen er ikke utstyrt med noen enkel måte til å varsle fører om at det er en lyspære som er røket, og det virker som om den kan gå i full panikk mode med en gang :-)
  13. Eg fikk den først programmert bort i fra bilens hukommelse, så fjernet eg innmaten. Og ja, det var et HELVETE! :-) Prøvde først å demontere å skru av filteret, for å stake ut innmaten. De tre mutrene i flensen foran filteret var ikke råd å skru på, og ikke plass til å kappe av med mine verktøy. Eg fikk av den bakre delen av anlegget, slik at eg fikk tilgang inn til filteret i fra rektum. Så da ble det å ligge under bilen, bak filteret, med en 1m lang betongbor å styre på. Gikk bra til å begynne med, helt til filteret ble delt i ulike deler, som var for stor til å få ut, men for små til å ligge i ro for å bli boret sundt. Så ja, et sant helvete. Husk støvmaske! Fikk til slutt ut nok til at det var fri vei for eksosen, og lykken var stor i flere uker. Helt til resterende innmat løsnet, og låg inni filteret og skapte en hurumhei av en skranglelyd. Så hele operasjonen måtte gjenta seg, og da gav eg meg ikke før alt av filteret var i små nok biter til å komme ut. Men planen om å demontere filteret og slå et 50mm hull i gjennom innmaten i fra fronten av filteret, virket mye enklere enn hva eg ente opp med å måtte gjøre :-)
×
×
  • Create New...