Eg var vel den første som offentlig heiv meg ut på denne konverteringen, og møtte stormen med motargument. Det er underlig hvor mange, som nok ikke selv har prøvd en D3 med spiral, som likevel mener at luft er det eneste riktige på bilen. Siden alle andre mener det liksom?. Utenom det åpenbare med å heve bilen opp og ned, så er kjørekomforten bedre med nye spiralfjører enn med gamle luft puter! (Eg byttet senere inn bilen i en D4 med rundt 60.000km og kan ikke si eg blei overbevist om at eg tok feil da heller) Eg hadde en SE med xenonlys i lag med fungerende høydesensorer. Frontlysene justerte seg selv etter hva eg opplevde, og ingen møtende bilister som blinket. (I motsetning til hva de nå gjør om eg velger å kjører med ledlysene på auto på våre to nye biler). Grunnen til at S versjonen med spiralfjører måtte ha manuell justering, er vel at bilene ikke ble utstyrt med høydesensorer, da dette var unødvendig. S versjonen ble vel og bare levert med halogen lys? og dermed heller ikke krav til sensorer? Eg tok meg ikke bryet med å fortelle staten om at eg hadde gjort noe ulovlig, og i dag etter flere eu kontrollerer, ser eg at bilen automagisk har blitt registert i systemet som en D3 med Coil. På den tiden låg konverteringsettet med nye fjører og dempere i lag med elektroboksen på rundt 5.800kr, og valget var meget enkelt for meg som var ute etter en bil med ferrest mulig fremtidige problem. Eg har snakket med 14 andre via PM som også har gjennomført konverteringen, men som ikke ønsker å offentlig møte de som ikke skulle forstå valget. I dag har vell prisen økt noe mer, og en annen mulighet er å koble seg forbi bilens slanger og ventiler, med å sette inn egne luftventiler opp mot hver pute, som kan justeres inn med riktig trykk og høyde. da må du nok ta ut "LRtime" sikringen og deaktivere luftsystemet. Dette vil nok føre til både feilmelding og varsellys. I dag har eg 4 biler uten luft, og savner det ikke en plass. Men savnet etter mine to Discoer merkes daglig av alle andre grunner, så drømmen er om det skulle dukke opp en D4SX, men de ble vell ikke markedsført i Norge.