Jump to content
LRforum

oggioffshore

LRF Society
  • Content Count

    4,578
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

About oggioffshore

  • Rank
    Oggien

Contact Methods

  • MSN
    Brukerikkedetvel
  • Website URL
    http://trorikkedetdu
  • ICQ
    allevetjodet
  • Yahoo
    etc.etc
  • Jabber
    ikkesomegvetom
  • Skype
    heltuteeller

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen
  • Interests
    Liker best å gjøre det selv.....
    Biler: Audi- Land Rover- veteran.Skru på gamle biler
    Elektronikk, RC, Filmer, lese og ellers bare nyte livet.
    I det siste blitt veldig opphengt i Droner. Og blitt pappa på toppen av det hele :-)
    Drømmer om å tilbringe mere tid i Finnmark og om hvite vintre.....
    Traxxas defender og alt det digge stæsjet som kan kjøpes.

    Digger LED lys....

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen,brg vest, Oggis garage

Recent Profile Visitors

4,349 profile views
  1. Har trykk satt beholder. Har også en slik vacum sak, men føler ikke den suger så bra... Biltema sin.
  2. Det med sprøyte du tenkte på? Er jo verdt forsøket...
  3. Det er blitt gjort mange ggr... Ingen luft kommer ut... Pedal synker... Gamle måten er grei den. Men fungerer ikke, om det er luft i abs blokka... Nå er det luftet på gamle måten x antall ggr, kjørt abs bleed, der pumpen kjører sykluser og pumper væsken gjennom hele systemet. Ser ingen tegn til luft i slange fra lufte nippel.... Kjørt igjennom ca 5 liter væske. Prøvd abs modul fra delebilen eg hadde. Ingen endring. Så da vet eg ikke... Stenger tråden og hiver mainskjiten på skroten....
  4. Men er det luft, vil det jo komme til et punkt der man ikke får komprimert den mere og pedal ikke siger....? Nå siger det jo til bunn
  5. Ja Jo takk.... Det trengs Forsåvidt enig at det må være luft, men fatter ikke at den ikke forsvinner... Nå tok eg av calipere, kjørte stempler halveis ut, åpnet lufte nippel, med trykk på reservoaret, presset stempler inn... Stengt nippel når det ikke er luft bobler synlig i slange fra nippel... Siger like mye... Nå er kun rør til calipere fremme tilkoblet. Blindet de bak på abs pumpen...
  6. Blokkert sentral ga hard pedal... Med og uten motor igang. Så da får man ta en å en linje etter middagen
  7. Vil tro om det lekker, vil det jo synes både på nivå i reservoar og lekkasje stedet. Abs pumpe er eneste aktive del i systemet, og flere tråder på nett om samme fenomen som relateres til ventiler i den.... Får kanskje presse inn stempler på hver caliper og åpne lufting får å sjekke luft der og.
  8. Da burde det være forbruk av væske, noe det ikke er. Har aldri måttet etterfylle væske.
  9. Gir opp hele bremse utfordringen en stund. Luftet å luftet med bilen på skrå for eventuell luft i Master sylinder. Luftet begge ut fra sylinder, begge inn på abs pumpa, ut fra pumpa, hele veien rundt. Kjørt abs bleed og flushed igjennom over liter med væskry. Pedal siger helt inn og er svsmpete. Prøvd nødbrens med å dra i p brems ved 40 km t.. Bilen stopper, henger ikke I beltet som mange sier men u nødbrens er pedal knallhard... Er jo bare abs enheten og ventil blokken igjen da....
  10. Kjedet er samme siden sykkel var ny. Heller mot skjevheter.. Siden den fikk litt juling som fly bagasje...
  11. Bra tips, de går forsåvidt lett, men greit å få det helt rent...
  12. Nå girer den forsåvidt greit, men på enkelte mellom gear, er det akkurat som den ligger å gnager, får ikke den vekk. Tenker et bytter mekanismen på bakhjul.
  13. For de interesserte... Skulle gjerne demontert mere.. Men ser ikke helt hvordan det lar seg gjøre. Er kanskje presset sammen på ett vis... VID_20210510_223900.mp4
×
×
  • Create New...