Jump to content
LRforum

ragnarsk

LRF Society
  • Content Count

    9,615
  • Joined

  • Last visited

About ragnarsk

  • Rank
    Evig LR optimist

Contact Methods

  • AIM
    -
  • MSN
    rskinn@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  • Yahoo
    -

Profile Information

  • Location
    Sokna, RV7
  • Interests
    Min 109 SW, turer, treff og self. LRF

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sokna, RV 7

Recent Profile Visitors

3,850 profile views
  1. Når man kjøper nye.....Allmakes eller Britpart...
  2. Har kjøpt aksel til motoren, men medbringeren er slitt. Den som sitter på akslen. Flere i England som har samme problem. James i HNJengineering kan lage. Er det flere her inne som kjøper hvis han lager? Må ha et antall..
  3. Hvis det er linselykter kan det være linsene som er matte. da hjelper det ikke med nye pærer.. men pærer fra BT styrer jeg unna.
  4. Dette bildet skal være fra Trøndelag
  5. Det kan være svak gnist eller til feil tid..
  6. Mus liker ikke einer, legger det rundt kanten i garasjen. Ellers er bøttefelle fra Clasern er veldig effektiv.
  7. Jeg veit egentlig ikke hva jeg skal si..... skjønner ikke hvorfor du nevner NAF i denne sammenhengen, var det for jeg var der, har ikke noe med de å gjøre.. Jeg mener man er på god vei med rett opplæring av kontrollører. SVV er nede for vedlikehold, eller skulle jeg linket..
  8. Brente stifter i fordelereren? Tenninga sto på lenge....
  9. Er ikke jury her heller..... Det er dessverre slik at fasiten er hos dem som leser og forstår gjeldende regelverk rett. Mange av dem er hos SVV, mange er ute i kontrollapparatet. Men verkstedet til Albert har jo feil, og det med statistikkunnskyldning er tull. ( de skiftet jo pærer....) Som kontrollør har man et ansvar, jeg mener det også er å hjelpe folk som kommer med den dyreste utgiften i familien ( bilen ) . Vi skal ikke påføre folk unødvendige utgifter. Er det mulig at bilen kan bli godkjent "på dagen" er jo det perfekt. Folk tar seg fri fra jobb, og tid er kostbar. Li
  10. du måtte kanskje ha en hjulstillingskontroll også, for å vise at det var riktig montert og i orden... Det er korrekt. Etterkontrollen er også slik at man ikke bare kikker ute på plassen. Det skal kontrolleres at det er gjort fagmessig bra arbeid, som det heter.
  11. Ang klaging. Man trenger ikke klage til tilsynet. Det er hjerteinfarkt og tar lang tid.. dessuten koster det peng... Det er så enkelt at man kjører til den " løsningsorienterte" legger frem saken og tar evt en etterkontroll der. Folkevett og sunn fornuft er egentlig greit. Jeg må si en ting : grunnen til at jeg har vært borte lenge herfra er diskusjonen som kommer når jeg vet jeg har rett. Diskusjon er bra, men å sette seg litt inn i ting er jo gratis og helt ok.
  12. Har du lyst osv... nå har jeg min tredje seriebil. Og en står på lager før restaurering. Har hatt min serie 2a noen år nå. Den hadde stått nesten 20 år når jeg kjøpte den. Skiftet og overhalte ....bremsepakninger, tetninger, alle oljer og service på motor. Kjører ca 7 - 800 mil i året. Ikke no problem. Gjør skikkelig jobb med bra deler, ikke de billigste kinadelene. Pass på oljer, og ta enkle ettersyn. Ta pauser hvis du blir lei. Lykke til !!
×
×
  • Create New...