Jump to content
LRforum

motom

LRF Society
  • Content Count

    4,977
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About motom

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://my.boxofprojects.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

2,609 profile views
  1. Tror neppe du trenger å bytte rørene så frem flensen på den ene ikke er slitt (burde ikke være noe grunn til det). Du har vel tatt av dekselet under allerede så sjekk om skruen er løs?! Platen sitter som sagt fast i det ene røret og det andre røret har en liten flens som platen holder det nede med. Er det i orden så er det bare bytte o-ringer. obs! løsner du rørene vil det nok renne ut en del olje
  2. Ville sjekket mot rammenummeret ditt hvis du skal bestille noe. Jeg byttet nettopp slangen som går fra pumpen og ned der du viser til og ingen av de to rørene er skrudd fast med nipler som vist i lenkene over. Bildet ditt ligner veldig på min D4 og løsner du skruen så løsner du også begge rørene (platen sitter fast i røret fra pumpen og holder også det andre røret på plass). Tror det var grønne o-ringer og tipper du kan finne erstatninger hvis du bare vet hvilke type man trenger, og dimensjon...
  3. Savner å skru på D2! Var litt knotete der også men man så i hvert fall hva man skrudde på
  4. Takk for det! kjekt å være ferdig med det! Så noen hadde brukt kjetting og glidehammer for å få ut akslingen og det fungerte veldig bra heldigvis
  5. 4 kvelder med skruing tok det å bytte en drivaksel mansjett, rør til styresnekken og alterantor! Ikke lite som må demonteres for å komme til nedi der, og dette er vel relativt enkle saker :O Røret fra servo pumpen til styresnekken svettet litt så når Advanced Factors endelig fikk tak i røret fra LR så tenkte jeg det var greit å få det byttet. Selvfølgelig peker skruen som sitter på pumpen rett ut mot venstre hjulbue så måtte demontere innerskjerm for å komme til den. Av de to andre måtte tok jeg ta den ene nedenfra på høyre side. Ettersom jeg uansett skulle ha ut dynamoen hadde je
  6. Fant nettopp ut at det er et løpehjul i tillegg til strammehjulet, sikkert ikke dumt å ta med den.
  7. Hvis det er "vann i diesel" lampen du fikk så kan det være relatert til andre ting også. På min 2000 modell så fikk jeg det samtidig som jeg hadde olje i den røde kontakten på ECU. (Jeg hadde ikke noe problem med start av motor og når den gikk så gikk den helt rent, men den fusket og døde pga oljen som skapte kortslutning i ecu kontakten)
  8. Gjorde du noe eller forsvant bare feilkidene?
  9. motom

    Brembo

    Det er vel noen andre tråder her inne om det men hovedsakelig så bør man ta med oppgradering av bremsekraft forsterker når man bytter til større bremser. Uten det så vil ikke effekten være så stor som du kanskje håper. Tror ikke du trenger braketter men hvis skivene er større så trenger du vel nye bremseskjold. I tillegg så bør kanskje bakbremsene vurderes også, så de matcher de nye kreftene foran. Kan hende det er samme kalipere bare med litt annen fordeling bakover for RRS som fikses ved å bytte bremsekraftforstereken og master sylinderen. Hvis det er bedre bremseeffe
  10. Vinteren er visst ikke helt over Ler sykkelen på taket
  11. Tror jeg var litt uheldig ved bytte av hjullageret for oppdaget nettopp fett på felgen... kan jeg ha kommet borti mansjetten når jeg byttet lageret kanskje... Har bestilt nye mansjetter så får vi se hvordan det er å ta ut drivakslingen... Tok med et lager til i tilfelle venstre siden bestemmer seg for å ta kvelden snart. Typisk Murphy det også Fant denne liggende og hvile oppi beskyttelsesplaten. Nederste rad på kondensatoren tydeligvis. Byttet dieselkjøleren (tror det var den) når jeg kjøpte bilen av samme årsak så husk å spyle radiatorene godt ett
  12. motom

    @le's D3 #2

    Ville vurdert å bytte tanken hvis du ser rusk i filteret. Ikke lett å skylle det ut. Det ble min erfaring
  13. Våren er så vidt her og du er jo snart ferdig med nok et prosjekt. Hvis du leter etter ett til så er det en enkel sak å lage et ekstra oppbevaringsrom under høyre benkerad (framme)
  14. Flott 90! Hvis du vil se hvordan det er med hvit tak så kan jo et tjukt lag med plastidipp fungere (da burde det være en enkel sak å fjerne igjen hvis du vil ta det av. beskytter lakken også)
  15. Merkelig det der for jeg har en 2011 med 3.0, 245hk og sekvensielle turboer. Står Sdv6 bakpå og tror ikke det er noe forrige eier har satt på selv...
×
×
  • Create New...