Jump to content
LRforum

KennethA

LRF Society
  • Posts

    841
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

Contact Methods

  • MSN
    kenarn83@msn.com
  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandvika

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sandvika

Recent Profile Visitors

3,291 profile views

KennethA's Achievements

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Har du prøvd å bruke brukt frityrfett kanskje med litt innblandet parafin/A1 avhengig hva du får tak i billigst?
  2. Siden oljenivået ikke øker eller synlige lekkasjer er det garantert et trykkfall i rail/trykkregulator/dyse. Eneste muligheten for å finne ut av hvor, er å montere trykkovervåkning på disse stedene. Dyse: Om øvre o-ring lekker vil det gi diesel i olje. Om kobberpakning i bunn lekker vil det gi diesel i sylinder og ned i olje. Om dyse kan utvikle en intern lekkasje har jeg ikke hørt om, men kan sikkert forekomme. Rail: Sprekk i topp har jeg lest om, men før du bytter topp gå til neste steg. Trykkregulator: Intern lekkasje i trykkregulator. Hvis det ikke har vært byttet før eller lenge siden er det sikkert denne. Vanlig på TD5 Skikkelig kosejobb på D2, særlig hvis du har webasto.
  3. Tusen takk for tilbudet. Jeg har også fått napp på noe veldig lokalt, så jeg skal sjekke ut dem først. Men tar kontakt hvis det blir aktuelt.
  4. Ønsker å kjøpe bakseter til D2. Trenger også belter. Dette gjelder andre seterad. Ikke sete 6-7. Lyst skinn. Send meg gjerne en melding med pris.
  5. Jeg kjørte opp dagen før og la meg på Flisa Camping. Helt nytt der og flotte fasiliteter. Så blei det mye vandring i "sentrum" av Flisa den dagen. Men hjemturen var verdt det Noen mener at NNN for Autokasse ikke passer for manuell, men det kan også være motsatt. Usikker. Engelske forumbrukere mener mye, men har ikke funnet noe konkret. Kanskje noen her vet noe?
  6. Flissundet Motorservice tar en sånn jobb. Usikker på om de tar forskjellig pris på MSB og NNN, men de lodder om MSB. https://flissundet.no/ Jeg var der på sensommeren. Kjempefornøyd med jobben. Beregn hele dagen, de er nøye. Mener jeg betalte 5900,- for stage 1. Ellers har jeg en NNN til overs liggende. Fra en 2004 D2 auto.
  7. Selges for selvkost. Passer best for varebil/2 seter. Monteres i orginale håndtakfester. Se bilder. 500,- Må hentes i Sandvika
  8. Tipper det er olje retur fra vakumpumpe som sitter på fronten av dynamo/generator.
  9. Det ligger en enveisventil i en av rørstussene på dieselfilterbraketten. Kan det være at denne er dårlig og at når tanken er full er det "nok baktrykk" i tanken så denne ikke har betydning. Men når tanken begynner å tømmes så renner dieselen tilbake og røret mellom pumpa og filteret tømmes. Dette er veldig skyting fra hofta. Når tanken din er under halvfull og du forventer at den sliter litt, kjør en luftesyklus (tenning på, pump gassen 5 ganger, ventil til motorlampa slukker) og se om den starter tvert da. Hvis alt er i orden da, så tyder det ihvertfall på at trykket frem til dysene faller når tanken er halvtom.
  10. Start feilsøkingen ved å demontere vifte og reim, så start opp kald motor. Den tåler fint å gå et minutt på tomgang uten vannpumpe. Er lyden der fortsatt?
  11. KennethA

    Varebilvegg D2

    Trenger ikke vegg for å gjøre det. Jeg har registrert min som 2 seter personbil.
  12. Tipper du ikke engang klarer å få start på den med E85 2,25 literen har vel en statisk kompresjon på 7:1 eller 8:1. Fordelene med E85 er oktantall på mellom 100 og 120 avhengig av fabrikat. Racefuel til 60kr/l kan være opptil 125 oktan. Det er også mindre energi pr liter, så mengden drivstoff må økes 10-30% Etanol kjøler ganske mye når det fordamper, så motorene går kaldere. Tenning må justeres voldsomt. Typisk på f.eks Honda Vtec NA med rundt 11:1 - 12:1 statisk komp kan man hente 3-7 hk. Dette er da på en motor med allerede 180hk Det er først på turbomotorer man kan effektivt bruke E85. Opp og forbi 15:1 i effektiv komp. Jeg har kjørt Saab Biopower og det er stor forskjell om man kjører på 98 bensin og E85. Så kommer spørsmålet om alle drivstoffslanger og o-ringer som er i tilknytning til drivstoff på bilen er byttet ut til noe som tåler Etanol. Kort oppsumert: Har du montert turbo på en seriebil? Kjør på med E85! Hvis ikke, glem det.
  13. Råe pærer og lysforsterkersett er verdt et forsøk. Ca 500,- + et par timer i garasjen. Du dobler omtrent antall lux eller lumen, hva enn de kaller det i dag. https://www.thansen.no/bil/bildeler/paerer-og-lykter/front-og-taakelykter/h4/paeresaet-h4-60-55w-12v-coolblueint.-osram/n451/pn1290289/ https://www.biltema.no/bil---mc/bilbelysning/tilbehor-til-bilbelysning/kabelsett-for-lyskaster-2000040790
  14. Tusen takk til arrangørene for et flott treff. Veldig hyggelig Blei en lang tur hjem for min del da dynamoen sluttet å virke i utgangen av Lærdalstunellen. Sporadisk lading på tomgang over Hemsedal, en time med lading på Gol og bytte av batteri på Veme så blei det vel hjem etter 8 timer på tur.
×
×
  • Create New...