Jump to content
LRforum

Magnumresponse

LRF Society
  • Posts

    1,298
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    .

Previous Fields

  • Location / Bosted
    .

Recent Profile Visitors

3,184 profile views

Magnumresponse's Achievements

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Mener man skal høre den når tenning er på. Skal vel være kurant tilkomst i ei luke i gulvet i bagasjen om jeg ikke husker helt feil (igjen...)?. Var ut for dårlig kontakt der en gang, noe som resulterte i det samme, så ville også startet der.
  2. Yes, fant ut det. Det jeg søker etter nå, er hvor tenningsforsterker skal kobles, for å kunne yte rett tjeneste. Er også en jording ledig på tenningsfordeler som jeg ikke er helt sikker på, mulig jeg tar bilder. Uansett, disse punktene til sammen, utgjør mange potensielle feil, så må forsøke å finne svar.
  3. Synes det ser ut som det ikke skal være kondensator på dette systemet, korriger meg om jeg tar feil nå. Ser derimot at tenningsfordeler er utstyrt med en tenningsFORSTERKER, hva nå det skal være godt for. På den i mitt motorrom, er det koblet kun to ledninger, men det er helt klart plass til tre der, dette er et emne for granskning. Tips mottas med takk. Sitter med Haynes-boka nå, men har på følelsen av at den er litt "generell". Mer advarsler mot støt, enn fakta.
  4. Har hørt at nettopp kondensator skal forbygge gnist, men vet ikke om det gjelder her. Hva ellers kan dempe motstand mon tro?
  5. Hei! Kjører forholdsvis ofte med Range Rover, men plages med at det gror skjegg på de stedene hvor det skal være kontakt, inni fordelerlokket. Det er vel brent. Har no forsøkt å justere litt på tenning, men uten særlig hell, det fortsetter å gro, også rotor. Hva kan det være som gjør at dette skjer? 3,5v8, elektronisk tenning.
  6. En gang satte jeg en tilsvarende bil i en bakke, så spylte jeg med hageslange til reint vann innvendig i ramma. Spes salt vil da vaskes ut i åpning i ramme bak. La det tørke en sommer eller noe.
  7. Hadde vært artig å sett, du må si ifra om det skulle dukke opp.
  8. Veldig bra, skal forske litt på dette, om hva som kan passe.
  9. Har en praktisk båt, som pr i dag har en BMW marinediesel 180hk, rekke-6. Om/når denne etterhvert skal fases ut, hadde det vært veldig artig å fått satt inn en alu V8, med tilsvarende effekt. Er dette mulig? Hvilke "grep" må man evt gjøre med motor, for å få til noe slikt??
  10. Har ei helt ny dør liggende, men har ikke vurdert salg, siden jeg har en S3 bakkasse uten dør på lager. Aner ikke pris for ei sånn, om det nå er samme da, det er kanskje forskjellige typer av disse?
  11. Er det greit å bruke 95 oktan e10 på en RR classic alu-motor, eller bør man gå all in for 98 oktan? Evt andre tilsetningsstoffer som anbefales, som blyerstatning? Mener å ha lest "minimum 88 oktan", men det har vel trolig ikke med dette å gjøre. Tips mottas med takk.
  12. Feltvogn med tilsvarende motor er vel oppgitt til 2-2,5 pr mil. De er som kjent litt lavere giret, toppfart 100km/t. RR Classic med 3,9 automat var 1,94 pr mil (når ikke overdrive). Med forbehold om slakk i hukommelse. Jeg ville vært veldig fornøyd med 1,6 pr mil.
×
×
  • Create New...