Jump to content
LRforum

Atle G

Members
  • Content Count

    497
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Atle G

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gandrudbakken.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hafslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hafslo

Recent Profile Visitors

1,213 profile views
  1. Bruk varme på den delen som du ønsker skal utvide seg. Propan eller varmluftspistol - så gummi eller kobber klubbe. Jevn varme rundt .... Knakk mange av boltene ??? Når du først har fått delt turboen så er det ikke så vanskelig å borre ut det som står igjen. Hvordan jeg vet?
  2. Hi Jaspers15, our D2 -04, HSE is due for MOT by the end of May... but it will not pass so it will come up for sale during May. It has a 4,6 engine built by Roland Marlow not to long ago. Just if this would be of any interest to you - send me a personal message.
  3. Det er nok mulig - men når katalysator er installert så hjelper det spesielt når motoren er kald. Men om det i det store bildet har noen betydning ... tviler ... vår D2 har fått fjernet SAI uten at jeg har dårlig samvittighet for det.
  4. Så lenge det fungerer så gjør det ikke noe galt - men når viften ryker eller det går hull i rørene så er det en pest og plage. Det hele fungerer på den måten at ekstra luft blåses inn i eksos manifoilene og hjelper med å forbrenne / rense eksosen når den fortsetter ned i katalysatorene.
  5. I prinsippet så er svaret ja - alt som er der originalt må beholdes. MEN: Hvis du fjerner hele SAI (dritten) - så er der neppe noen som oppdager at det er vekke. Problemet som du vil få er at det gule motorfeil lyset vil komme på og bli på (kan slettes med Nanocom eller tilsvarende - men kommer igjen). Løsningen er å skaffe en non-SAI ECU fra en tilsvarende bil. Non-SAI ECU har nummer NNN100460 mens det du har i dag vel er NNN100470. Ellers så er det en mindre utfordring å tette hullene i eksos manifoilene.
  6. Vurder å skifte til disse øvre festene: https://terrafirma4x4.com/rear_shock_mount_top_long_travel_d1_df_r1_tf519.html TF519. Jeg bruker disse demperne: Justerbare TF169.
  7. Ikke lei D2 nei - men har en "ny" RRC -95, NAS under arbeid som uansett skal erstatte vår D2 V8. ;-)
  8. Og så ville ikke motoren stoppe .. etter litt søking så plukket jeg ut Fuel Cut off solenoiden (som de gjerne kunne ha plassert litt mindre trangt) og fant at gummien på tuppen var sprukket. Det vet jo alle at ikke er gunstig ;-). Hvor får jeg raskest tak i en ny? (etter Påske). Bor i Indre Sogn så ikke bare å kjøre på en butikk for å kjøpe ;-)
  9. Jeg har en D2, V8, HSE -04. Ny og god 4.6 motor fra Roland Marlow - men råtten ramme... Noe å kombinere ;-) .
  10. Har nettopp vært i kontakt med Tomek / 4land - han bekrefter at han gjerne sender til Norge for egenmontering. Polsk VAT trekkes fra og norsk MVA plusses på. Fordi ikke noe i strukturen på bilen kuttes / sveises så ser han ikke noe behov for særlig godkjenning av dette påbygget. Han har heller ikke sett nødvendigheten av TÜV selv om han selger på det tyske markedet. Så da er det avklaret...
  11. Mener å ha lest at Tomek har sørget for Tysk TÜV godkjenning på dette - og da er jo alt under kontroll.
  12. Enig med Gaute - tror at de fleste er redd for å overhale og sette opp differensialer selv. Det var jeg også før jeg forsøkte første gang. Ikke komplisert eller avansert - bare stor grad av nøyaktighet og å følge instrukser. Måleklokke med magnetfot kjøpes billig på Biltema - og "English Blue" er også lett tilgjengelig. Tar litt tid - men stor tilfredsstillelse å få det til ;-). Rover diffene er enkle å plukke ut, Salisbury en større utfordring (men de er sterkere og skal holde lengre).
  13. Begynn under bilen ;-) . Hvis det lekker så mye så finner du det .... Håndbrekk (nødbrems?) er ellers et eget mekanisk system.
  14. Den kommer der når bilen legges ut for salg ;-) God ide - bilen er godt dokumentert hos tilsynet så bør være uproblematisk.
  15. Vår D2, 04, HSE med nybygget (i UK) 4.6 V8 kommer snart for salg - før EU ved utgangen av mai. Rammen kommer ikke til å bli godkjent slik som den er nå. Km stand ca 250' - mye bra og mye rimelig nytt - lite rust ellers på bilen. Håper at den etter hvert kan finne et godt hjem. Vi får snart vår "nye" RRC -95, NAS på veien igjen - så da må D2'en ut...
×
×
  • Create New...