Gå til innhold

Atle G

LRF Society
  • Innlegg

    850
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gandrudbakken.no

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hafslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hafslo

Nylige profilbesøk

5 706 profilvisninger

Atle G sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Har en Kina varmer som jeg plukket ut av Hercules fordi vi gikk over til kombinert vann og luft varmer. Fungerte helt topp før jeg tok den ut - ligner til forveksling (100%?) Webasto sin - og slitasjedeler passer sideveis. Hvis du vil ha den - så kan du få den 😉 . Send meg melding med adresse hvis det er av interesse. Jeg har nesten kastet den et par ganger - men bedre hvis andre kan bruke den.... Og hvis du ikke kan bruke den så kan du enten kaste eller gi videre 😉
  2. For å følge opp denne. Installerte dette på vår 2.8 300Tdi (Hercules) for 2-3 år siden. Primært for å redusere EGT ved stor belastning (tung bil) - men gir også betydelig effekt økning når jeg bruker etanol/vann blanding (spylervæske blandet til vinterstyrke...). I tunge oppoverbakker så øker hastigheten på bilen med 5 - 10 km/t. Brukes bare i kortere perioder (manuelt) og fungerer bare ved høyere ladetrykk. Bruker MYE spylervæske - så ikke noen betydning for drivstoff økonomi. Innsprøytningsdyse må monteres ETTER uttak til wastegate og boost instrument for å unngå at de fylles med spylervæske / ruster (gjett hvordan jeg vet LOL). Litt kjekt å ha - men siden Hercules har max vekt på 4700 kg så har vi god nytte av dette.
  3. Kan du da bruke TV abonnement som du har og betaler i Norge i utlandet? Vi har funnet at med vårt oppsett så "tror" systemet at vi er i Norge - og derfor kan vi ta ned samme TV programmer som hjemme. Vi brukte selvsøkende satellitt antenne for telefon og Internett på vår tur til Mongolia for 10 år siden - og det fungerte suverent ...
  4. Vurder denne: The alternator has now been changed (again) and the vehicle is working as it should do. The fault was that the centre pin of the three way connector was incorrectly positioned at the manufacturing stage so partially disconnecting the 12v feed from F24 to the alternator. My assessment is that the alternator regulator system uses this as a reference voltage and without will not work. Any alternator with inbuilt regulation needs a reference voltage to work against, which in this case is provided from F24. The existing alternator was fine apart from the fact that there was no 12v coming into the unit from F24 due to the faulty pin. All static checks on the unit as compared to a known working unit supported this theory. The other pin incidentally is connected to the dashboard batter/charge light. The alternator provides an earth when the alternator is not rotating with ignition on, and as the alternator turns, up to 12v to extinguish the light showing the battery is being charged. Har funnet flere eksempler på nettet hvor feilen på Td5 dynamoen er dårlig / ingen kontakt med pinnene i den "stikkontakten" - eller brudd på en av ledningene. Måtte ut i garasjen for å sjekke den nye Denso dynamoen som jeg har på lager - Kan ikke skjønne at noe kan monteres feil, men dårlig/manglende kontakt gir problemer.
  5. Vi har kjøpt billetter til hele opplegget og kommer med Hercules. Fant ikke hvor vi skulle legge inn kode - men dere holder sikkert av plass til oss 😉 . Siden vi blir på tur i utlandet i mer enn 2 måneder i sommersesongen så er der flere treff her hjemme vi går glipp av.
  6. Vi skal der med Hercules - men er det ikke merkelig at de ikke tillater caravan +++?? Kanskje NLRK Sør som har kontakt kan spørre???
  7. Vi kjøpte en ny Discovery Td5 i 2003 - og en til i 2004 ... Fikk de spesial levert med 265/70-16 .. Mener at vinterdekkene var 265/75-16. Kjørte med disse i mange år uten at jeg kan huske at der var noen problemer. (265/70-16 hadde 0,38% for stor omkrets ... leser jeg i gamle e-poster fra Frydenbø i Bergen).
  8. Du kan kontakte: Ben Barker <ben.barker@mdengineering.co.uk> , hyggelige folk, liten bedrift som har eksistert lenge. Har besøkt de og kjøpt 2.8 300tdi motor derfra sammen med en annen Atle her på forumet.
  9. Snakk med Turner i England - sales@turner-engineering.co.uk , Frida pleier å svare kjapt. Sjekk også https://www.turnerengineering.co.uk/ford-24-tdci-engine-parts-c102x3005731
  10. Holder på med en større gjennomgang av Td5 motoren i vår 2004, 110. ECU'en er nå hos Andrew hos Allisport for en oppgradering til "siste versjon". Og ja - har for flere år siden oppgradert intercooler / eksosmanifold / VVT / eksosanlegg / innsug 😉 . Mye morsom som kan gjøres med disse motorene!
  11. Skjønner - så konstruksjonsfeil / dårlig kvalitet kompenseres med noe litt mer komplisert og litt ekstra vekt LOL. Fryktet vel at det var noe slikt. Glad for at vi har 2 eldre Defendere 😉 . Var ekstra komplisert å få av mutteren på bolten som går gjennom Radius armene - ble vinkel sliper til slutt.
  12. Hjalp en bekjent i går med å skifte simringer +++ på pokalene - har aldri skrudd på en Puma før så lurer på om noen voksne vet hva som er hensikten med disse: Front Vase Axle Mounting Bracket LR068822. Ble litt ekstra arbeid siden denne delen av bilen sikkert ikke hadde vært åpnet opp fra den var ny. Men det gikk bra.
  13. Jeg har de i messing - og forhåndsinnstilt trykk. Med komplett sett så går alle dekkene raskt ned - bare husk å juster de inn før du trenger å bruke de 😉 . Lett å låse når først stilt inn. Og så en skikkelig pumpe + gjerne ekstra tank for å fylle raskt opp igjen !
  14. Atle G

    Hvorfor??.

    Gamle tråder med god gammel informasjon og dokumentasjon er gull verdt. Å finne opp kruttet på nytt har aldri vært en god ide...
  15. Det lokale verkstedet har fått inn en RR Evoque Td4, 2014 for skifte av komplett turbo. Etter at de har plukket ned mye fra undersiden så står de fast og spør meg om råd. Jeg tror at dette er en ovenfra og ned jobb - men er der noen der ute som har kunnskap? På YouTube finner jeg bare bensinbiler ...
×
×
  • Opprett ny...