Jump to content
LRforum

lafterolf

LRF Society
  • Posts

    33,122
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Recent Profile Visitors

16,033 profile views

lafterolf's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Jeg tror ikke admin leser innlegg. Vil tro du trenger en epostadresse slik at du får kontakt. Noen som kan bidra med noe her?
  2. Ta problemene etter hvert som de kommer. Og ett av gangen. Det finnes alltid en løsning. Sveising er utfordrende, for skruene knekker litt inni toppen, og da er det ikke enkelt å sveise. I tillegg vil man ha problem med å se når man sveiser, for det er lite plass til et hode nedi der, og langt mindre plass når sveisehjelmen er på plass.
  3. Om du har det så er det enklest.
  4. Sveising på motor kan gi andre problemer også, for her er det kritisk med plassering av jording. Skruen er stål og topp i aluminium, dvs tæring mellom to metaller som leder strøm dårlig. Resultatet er at svakeste punkt, som normalt er sveisetråden, ikke blir svakeste punkt. I værste fall kan lager ta skade da de blir en dårlig leder. Så skal det sveises på motor, sett jording på mutteren, eller så nært sveiseobjektet som mulig, og sørg for god kontakt. Selv ville jeg heller boret ut og satt inn løsgjenger og deretter brukt pinneskrue, dvs skrue uten hode med gjenger i begge ender. Løsgjenger er ikke solid for annet enn pinneskruer.
  5. Jeg spurte fordi bredden er uvanlig på stålfelg med 33 innpress. Da er det nok felg fra D1 du har. Rent teoretisk burde det passe bra, men noen har sikkert prøvd. Du kan jo legge på ett dekk og prøve med full sving. Selv er jeg ikke mer nøye enn at tar det borti, så sving litt mindre.
  6. Hvilke stålfelger er det som er 7" brede og med innpress på 33mm? Felger fra D1? Kan ikke huske om de tok borti, i tilfelle kan man svinge litt mindre kanskje.
  7. Tviler på at det gir forumet mer liv, det er allerede minimalt brukt. Skal forumet overleve tror jeg innlegg må skrives.
  8. Det er en åpen kanal og du må sveise på den. Kanskje greit å gjøreferdig sveising først? Lever den inn til firma som galvaniserer. Vet ikke hvem sørpå.
  9. Som betyr: tusen takk for svaret.
  10. For å sveise med pinner skal du være veldig god sveiser, særlig på så tynt som 2mm. Jeg ville brukt traversen du allerede har. Fjern den gamle, heng på den nye. Henges i noen skruer i bakkassen. Må du fjerne mer av ramen er det nå svært enkelt å lage deler selv, kopier det du fjerner, eller klipp til maler av papp. En og en side, pungtsveis før du helsveiser. Da får du fin skjøt butt i butt. Gjør grovarbeidet selv og lei noen til å sveise som kan sveising.
  11. Har du infoskjermen stilt inn slik at du ser alle fire hjul? I tilfelle vil du få se hvilken sensor som ev. tuller.
  12. Det gir ikke mangel på kontroll. Det er bilde av dieseltrykksregulatoren. Ser ut som den gamle utgaven, men det skal det ikke være på p15. Men pakninger koster så lite at du kan bestille en av hver.
  13. Galvanisert er vel og bra, men alle innsveisa muttere er ødelagte pga galvanisering. Du må gjenge opp alle muttrer på nytt. Den er ikke enkel å sveise med overlapping heller, men enklere enn butt skjøt. Du får også en utfordring med ledninger inni ramma, for de kan smelte om de ligger mot sveisen. Jeg laget hull i skjøten og lot ledningene ligge oppå ramma derfra.
  14. Da har de nettopp kommet på nett igjen, for den lå nede tidligere i kveld.
  15. Om man kan unnvære varmetråder kan en glassmester skjære ut glass som er laminert.
×
×
  • Create New...