Gå til innhold

lafterolf

LRF Society
  • Innlegg

    33 581
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Leksvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Leksvik

Nylige profilbesøk

18 329 profilvisninger

lafterolf sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Jeg klipper til pakning av gammel slange fra et dekk og legger i mellom på inn og utside. Romslige hull og skruer. Da vil det isolere litt for galvanisk spenning mellom ulike metaller. Vil du ikke skru igjennom taket finnes det stiger som henger i takrenna eller er festet i takgrinda.
  2. Vestfold ship har fine priser og sender raskt.
  3. Om ikke de som skal understellsbehandle demonterer beskyttelsesplast og spyler rammen, så ville ikke de fått min bil.
  4. At de ikke er merket ms eller har alpesymbolet har ikke noe å si så lenge det ikke er krav til det
  5. Bilen min fikk montert noe i tyskland slik at jeg kan enten senke, eller heve bilen under fart. Uansett ble dekkslitasjen stor så det blir aldri brukt. På dårlige grusveier er det fint å heve den litt, men behov erdet ikke, men den ser langt bedre ut. Jeg mener jeg så et sett på Finn som tillater hev/senk. Mest brukt for de som vil stå rett når de overnatter i taktelt. En ting å huske ved konstant senk er at framskjermer lever farlig om du svinger mye på ujevnt underlag. Sikkert ikke et stort problem, for man pleier ikke kjøre raskt da.
  6. Skal du senke den vil den slite ut dekkene etter bare noen få mil. Hjulstilling og spissing vil bli fullstendig feil. Den må på firehjulskontroll umiddelbart slik at understellet justeres etter høyden. Du kan også risikere at bilen slår sammen over fartshumper eller dårlig vei siden den har kort fjøringsvei igjen.
  7. lafterolf

    Taklukemotor D2

    Samme motor på D1 også. Det forenkler letingen litt.
  8. Mulig det er like enkelt å se etter Hawkeye total. Den er åpnet for alle LR.
  9. Jeg vet ikke hva lucaren er for noe. Men om det skulle være kontakten er den å få kjøpt også.
  10. Dieselfilter burde utelukkes siden det skal byttes jevnlig. Kremt.🤭 EGR tviler jeg på er årsaken til at den ikke starter. Du burde vurdere innkjøp av egen diagnose, det tjener man ofte inn. Du har sjekket det enkleste, sikringer, for det kan tenkes en sikring til feks pumpa i tanken har røket.
  11. Svinghjulssensor. Crankshaft sensor på utenlands.
  12. Når feilmelding kommer, har du lest av og sett hva den sier?
  13. De kaller det "brenne av", og det skjer i bad med strøm og kjemikaler vil jeg tro. Jeg ville slipt med negerkuse, som sikkert ikke er lov å si, til bart stål. Restene vil jeg tro de brenner rent i badet før galvanisering.
  14. På firesøyleren kan en bil stå oppheist på bukken og en annen kan parkere under. Det beste er en av hver sort Jeg foretrekker firesøyler fordi man har broene til å legge verktøy på mens man jobber, og ikke minst, når man er gammel og utslitt er det et herk å legge seg på gulvetfor å justere labbene til å treffe rett der bilen kan løftes.
×
×
  • Opprett ny...