Jump to content
LRforum

MartinM

Members
  • Content Count

    367
  • Joined

  • Last visited

About MartinM

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

961 profile views
  1. Har vel vært en del tilfeller med knekte vippearmer, kan det være det? Martin
  2. På min bil under luftfjæring står det ikke oppgitt når man sjekker sidene til SVV. Martin
  3. Eie-gleden og entusiasmen er det viktigste og ikke prisen på bilen og hvor blank den er i lakken
  4. Bra, gitt at den er i samme stand Bilen hvor auksjon er pågående er nå oppe i 44 000 usd....
  5. Følger en del med på trender i klassisk bilmarkedet. I USA er det blitt ganske populært med praktiske klassikere som Mercedes W123 stasjonsvogn, Jeep Grand Wagoneer, Landcruiser, Suburban osv. Den opprinnelige Range Roveren er jo allerede ganske friskt priset. Ser ut til at fine eksemplarer av P38 nå også oppnår høy pris og lukter på klassikerstatus Hva med denne, solgt for 43 000 usd https://bringatrailer.com/listing/1998-land-rover-range-rover-6/ eller denne med bud på 36 000 usd i skrivende stund https://bringatrailer.com/listing/2001-land-rover-range-rove
  6. Brage har sikker masse tips, men fleks plate mellom gearkasse og motor hadde jeg byttet. Denne har en tendens til å sprekke. Martin.
  7. MartinM

    TDV8 olje lekkasje

    Er nok ikke så mange med erfaring med denne motoren her på forumet. Er jo ikke solgt så mange RR med den motoren. Beste er nok å Google og sjekke utenlandske forum. Her er to hint: https://www.fullfatrr.com/forum/topic35977.html https://www.aulro.com/afvb/l322-range-rover/263340-4-4-tdv8-oil-leaks.html Martin
  8. Høres ut som gearkasse ikke helt vet hvilke turtall motor går på og gasspådrag. Jeg vet ikke hvilke parametere den girer på, men hadde nøstet litt i dette. Ta en telefon til Ashcroft transmissions i UK? Martin Temp sensor på motor som er ødlagt? https://www.rangerovers.net/threads/p38-dse-shift-up-issue.162873/
  9. Riktig som ymk sier at P38 ble levert med manuell løsning. Ble vel ikke lever på biler i Norge. Se om du kan få tak i ett system fra uk. Hvis du bytter blend motorer og pakninger på rør til registeret er det vel ikke så mye tull med hevac. Martin https://www.ebay.co.uk/itm/RANGE-ROVER-P38-1994-1998-HEATER-CONTROL-PANEL-Manual-Hevac/303711654702?hash=item46b6a0132e:g:u8UAAOSwxaNeDahQ ble litt nysgjerrig.....tror ikke den manuelle enheten er så manuell. Ser ut til at styringen av luftstrøm er den samme. Vil tro at temperatur også er styrt ved hjelp av blend motorer. T
  10. Du får ikke kjørt diagnose på viskere. Selvparkeringen ligge i selve viskermotoren. Er en bryter eller kobling. Det er denne det har blitt noe feil med. Jeg er sikker på at du finner noen svar på dette ved å google litt. Tipper at det er tilsvarende viskermotor på Discovery II også, så du kan jo sjekke noen Disco forum? Martin
  11. Null erfaring med eierskap av nevnte modeller, men jeg hadde definitivt gått for RR. Mer luksus, det originale konseptet, og holder seg bedre i pris. Martin
  12. Jeg har ikke noe godt svar til deg, men vil tro at det enten er styrt av selve klima unit'en eller et timer relais. Tror kanskje det første, er vel kun to relais foran i sikringsboksen som styrer hver sin halvdel av frontruta. Jeg ville vært litt forsiktig med å tukle med timer. Kan tenkes atdet er tidsstyrt for at ikke trådene i ruta skal bli for varme og brenne ut. Bedre å trykke på knappen en gang til, eller skrape litt. Martin
  13. Tror det er Valeo som er originalt. Mvh Martin
  14. Forslag: Pollenfilter? Ellers er jo A/C kjent for å lukte sure sokker. Danner seg bakterier, kan jo være samme greia. Du får kjøpt ac rens som du legger i bilen og setter på resirkulering på kupevifte. Kan det være eksos fra forvarmeren som trekker inn i bilen? Martin
×
×
  • Create New...