Jump to content
LRforum

grønn disco

LRF Society
  • Posts

    920
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bø i Telemark

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bø i Telemark

Recent Profile Visitors

2,414 profile views

grønn disco's Achievements

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Hengt Serie bilen opp på veggen,etter å ha puslet 500 biter,så nå er det Defender i garasjen og Serie bil i stua..
  2. Land Rover puslespill er nettopp innrammet og satt på veggen,så da blir det en i garasjen og en på veggen!
  3. Oppdatering: Ingen lekkasje fra webastoen, MEN det som så ut som rødt vann/frostvæske,i en dam under bilen,er ikke vann... Men eksosrøret under/ut av webasto var løsnet,så eksos/varmluft sto ned mot karosseriet og smeltet Sauefett/Lanolin,som er litt rødrosa og rant nedunder bilen.. Flexi eksosrøret er igjen festet til undersiden av webastoen,så nå kommer eksosen ut i enden av eksosrøret under bilen. Og det er slutt på det som var antatt lekkasje fra sirkulasjons pumpen.
  4. Flott! Takk for alle svar. Da er vi nærmere en 'vanntett' løsning!
  5. Sikkert dumt spørsmål,men: er det egen lufteskrue på webasto? Eller lufte på vanlig måte i bilens kjølesystem?
  6. Takk for svar! Ja det er lett å komme til rundt webastoen. Og at det er vannpumpen som har en lekk pakning, høres riktig ut. Måtte du lufte' etterpå, du monterte tilbake etter reparasjon? Om det kom luft i systemet? Eller var det då lite at det var 'bolt on' etterpå?
  7. Frostvæske lekkasje fra den sorte delen under eksosrøret fra webasto. Drypper under bilen.. Vet noen hva delen heter, også om det er quick fix i garasjen eller stor demontering for å tette lekkasjen? Webasto starter av seg selv i kulda om dagen,så blir noen dråper lekkasje, overalt,hvor vi parkerer,om dagen. Takknemlig for konstruktive svar! Hilsen fra kalde Telemark
  8. Hei og velkommen til forumet! Du har fått en spennende hobby fremover og et fantastisk kjøretøy! Om du går inn under topic 'Artikler og Guider ' her på forumet,så ligger det en tråd,og fremgangsmåten på å bytte på den utgaven du har Termotop C. Lykke til! Beste hilsen fra Defender eier i Telemark
  9. Opplevde det samme for en måned siden på vår 2003 td5 Defender. Ikke lys i gløde og motorlampe,når starteren dro rundt m tenningsnøkkelen. Kill switch ved torpedoveggen,var synderen. Trykket ned knappen og bilen startet deretter. Nå er ny kill switch knapp montert.
  10. Puslespill kom i posten i dag! Defenderen får hvile i varm garasje,mens fyr i peisen og litt hjernetrim,de neste timene.
  11. Byttet dieselfilter. Kjørte lufte prosedyren,to ggr. Byttet om fra sommersko' til piggfrie vinterdekk.
  12. Ja,eier er brøytebil sjåfør,så han vil ha godt med lys i privat bilen og ikke bare på jobb. Bilen er kjøpt av Sandven,og ombygd av JBS salmakeri/Skien,der de har en god løsning på å få litt bedre plass v innfesting av varebil vegg. Og om du er interessert i hesten inni,så har jeg litt info om denne også. Men dette forumet er vel ikke det rette for å prate hest,men heller hestekrefter.
  13. Spotted på et ridesenter i Telemark. Vakkert,spør du meg.. 
  14. Skiftet luftmasse sensor og kill switch,på Defender. Sjekket sikringer og rele under passasjersetet og etterstrammeet jordings kablene fra ecu til sete brønnen. Rundet 213 000 km idag,så ser nytteverdien av forbyggende vedlikehold.
×
×
  • Create New...