Jump to content
LRforum

sveinikr@hotmail.com

LRF Society
  • Content Count

    2,514
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About sveinikr@hotmail.com

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Valdres

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Valdres

Recent Profile Visitors

2,635 profile views
  1. Tror jeg har den nå, altså! (umulig å få sentrert linsa, men nå er det like avstander)
  2. Jeg kjenner med fingeren at den ligger en liten millimeter feil. Tror jeg skal greie å få den rett, men sier fra hvis det blir behov
  3. Det sagget litt, så jeg holdt det så rett jeg kunne mens jeg skrudde fast. Verktøyet satt perfekt i pilot bearing, men er ingenting som sikrer vinkelretthet ut, bortsett fra kjegla som holder clutchplata mot svinghjulet med litt press. Tror det ble bra (se bilde) men tar en ekstra titt. Takk.
  4. Taper ned og prøver å rydde i ledninger som jeg tilgang til mens motoren er ute. I morra tror jeg jaggu det blir full runde med mtf94 og gl-4. Blir alltid en sølete opplevelse. Til og med pokalene skal ha gl-4 på denne bilen
  5. Du trenger å kjøre motoren andre veien, forstår jeg? Det skal være mulig ved å jekke opp et hjul, og med bilen i et framovergir trille hjulet bakover. Mener å ha gjort det på den måten på en eldre LR-turbodiesel ved justering av ventilklaringer. =)
  6. Manifolden er forskjellig - bendet er det samme. Driver og konverterer fra 19j (TD) til 200tdi - så jeg har fersk hukommelse på akkurat dette.
  7. Kontrollspørsmål når du står der og lurær: Har en jeg en "flate" å banke på når tetningen skal på plass? I så tilfelle: Vi er på rett vei.
  8. Ny termostat og pakning installeres. Kobberpasta på boltene når det settes sammen, ellers ruster de. Toppdekslet fikk også ny pakning. Serenity now.
  9. Den aktøren jeg var i kontakt med snakket om 10 000 inkl mva for ei overhalt byttepumpe. I tillegg var det snakk om å betale pant på 2500, som ble refundert ved innlevering av gammel pumpe. Synes det var i drøyeste laget, selv om disse greiene er dyre.
  10. Undersøkte pris på reparasjon og byttepumpe her til lands og falt ned på denne løsningen. Konkrete tips til noen som overhaler må gjerne komme på bordet, hvis noen vet om det.
  11. Reagerer ikke på gasspådrag, men reagerer på judteringsskrue. Mulig den løsner når jeg setter den i arbeid. Monterer en jeg vet er god med regreimskifte. Redd jeg trenger å få motoren til verksted for regreimbyttet, så tingenes rekkefølge gjør at jeg skaffer ny pumpe. Vil nødig montere motor i bilen uten å få kjørbar bil. Så pumpe å regreim gjøres på løs motor.
×
×
  • Create New...