-
Posts
5,904 -
Joined
-
Last visited
Contact Methods
-
Website URL
http://landroverdrive.com/
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Brumunddal
Previous Fields
-
Location / Bosted
Stavanger
Recent Profile Visitors
6,402 profile views
Erik Iversen's Achievements

ENTUSIAST (7/7)
-
215/85R16 er hva jeg har på min. rett over 5% om du har 205/80R16 i vognkortet. 245/75R16 er like stort, kanskje mer vanlig blandt dem som ønsker større hjul. Personlig synes jeg smale dekk ser penere ut. 235/70R16 er relativt vanlig størrelse. Tilnærmet originalt i diameter. Jeg kjørte 215/80R16 på vinteren. Det er også en fin størrelse. Bare litt større enn originalt - ikke mye Her med 215/80R16
-
D3/D4 V6 - Veivakselparanoia - Noe grunn til det?
Erik Iversen replied to Mr Rover 75's topic in Discovery Forum
Se denne og få svar på alle dine spørsmål. LR Time går over svakheten i veivakslingen ganske nøye her. https://youtu.be/v3moekbW6z8 -
Dekkdimensjoner du tenker på?
-
DW sin forlatte 1998 Range Rover p38 2,5dse
Erik Iversen replied to DWRRp38's topic in Mitt Prosjekt
Ikke mangel på pågangsmot i hvert fall -
Legger til litt mer info jeg hvis det er greit Stig Flapperen har som du skriver, et spjeld. Sjeldet beveges av mengden luft som går forbi. Kalles derfor en luftmengdemåler. ECU får ikke vite noe om tettheten/varmen på lufta. Hotwire har moderne luftmassemåler med varmetråd. Den måler massen luft (tetthet -menge/temp) som passerer den varme tråden.
-
Vil anbefale deg å få kontroll på tenningen med ei strobelampe før du begynner å justere deg bort på det andre. Er tenningen feil blir alt tull. Har selv justert rover åtter etter øret og fått en perfekt tomgang. Men under belastning har man allikevel ingen krefter... Trenger ikke rare fortenningen på tomgang/uten belastning. På min motor justerte på jeg så mye fortynning at jeg fikk tenningsbank i motbakke og dro tenningen litt tilbake. (Kan fort skyte hull i eksosen med å gjøre slik....) Har finjustere i senere tid med lampe og er happy slik den er nå. Vi prøvde å justere bordern sin hotwire etter boka, men det ble bare tull. Reimhjulet sier BEFORE T.D.C 9° 6° 3° og så null, altså top dead center. Mener å huske vi endte opp med å sette tenningen på,"O" i BEFORE. Altså mye mer fortynning enn boka sier. Men der trives motoren veldig godt. Kanskje en bedre octan i bensinen som vi har i dag vs. gamledager Når tenningen er på plass må vakumlekkasjene lukes vekk. Så kan motor justeres. Det bør gjøres ved driftsvarm motor.
-
Da kom du et stykke på veien i helga skjønner jeg Halve delen av fungerende akkumulator, der gassen er, skal være kald. Få så god temp på bremsesystem som du kan og føl med hånden. Er den like varm på begge sider er den gåen. Evt ikke fylt opp med nitrogen fra fabrikk.
-
Fitech Efi Go street og fuel command center 2.0
Erik Iversen replied to Erik Iversen's topic in Bildeler selges
Bare å slå til da -
SELGES! Fitech EFI Go street fuel injection og fuel command center 2.0. til rimelig pris. Har montert dette på min 2-dørs Range Rover med 3.5 liter forgassermotor, men kan i praksis monteres på hvilken som helst bensinmotor. Tenkte å legge ut for salg i LR-mjljøet først, mens alt fremdels står montert i motorrommet før jeg evt demonterer og legger det på finn. Tenker det kanskje kan være relevant å se det montert i en LR/hvor hente strøm osv. ? Bor i Brumunddal. Sentralt for enkelte å svinge innom og se kanskje? Kittet står som sagt montert, men motoren starter ikke. Dysene åpner ikke. Trolig pga defekt injector driver i throttle body ECU. ECU kan kjøpes fra Fitech for ca 3000-4000,-NOK. Jeg kjøpte kittet brukt for et par år siden. Første eier kjørte 1000 km med det montert. Jeg monterte det første gangen høsten 2021, men måtte ta det av igjen før jeg fikk kjørt inn motoren da den såkalte "Handheld controller" sluttet å fungere og jeg måtte vente på ny fra USA. Har kjørt med forgassere i mellomtiden og monterte Fitech igjen først nå nylig, med helt ny og oppgradert "Handheld Controller " av siste versjon. Det som følger med: -Fuel command Center 2.0. Koster 7000,- hos Sarpsborg Motor. https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=40004Fitec Med denne kan vanlige forgasserpumpe brukes som fødepumpe. Ergo lite modifikasjoner på standard bil. - Fitech go Street med tilhørende ledningsnett og sensorer. Koster 16 000,- hos Sarpsborg Motor. https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=30003 - Fitech gasswire-brakett og gasswire Koster 1200,- hos Minges. - Spacerplate mellom Fitech/4-porter og innsuget. - Siste versjon Handheld controller. - Bensinfilter og slanger fra Fitech og nytt luftfilteret. - Ønsker meg 10 000,- Da burde det være overkommelig for kjøper å få et anlegg for halve prisen av nytt. Selv med innkjøp av ny ECU. - Edelbrockinnsuget vurderes også solgt. Bare å komme med spørsmål Bilen vurderes også solgt for en halvannen null til. Neida, joda, neida
-
Byttet pakning på FIP og nå starter ikke motoren
Erik Iversen replied to Jan Aarskog's topic in Range Rover Forum
Yey -
Byttet pakning på FIP og nå starter ikke motoren
Erik Iversen replied to Jan Aarskog's topic in Range Rover Forum
Nesten så jeg føler det er som å gå opp til fagprøve igjen jeg nå Tom.. Tror jeg ikke at jeg skal prøve forklare hvorfor nå, før jeg har lest meg opp igjen... Er alt for mange år siden jeg hadde P38 selv og skrudde aldri på pumpa. Vet de som åpnet pumpene gjerne brukte en skarp meisel å merke med. Allikevel kunne det være at lokket måtte forsiktig flyttes med en messinghammer de få tiendelene som var nødvendig for oppstart Pumpa er vel montert slik på fabrikk for å få en grunninnstillingBlir den tullet med blir det bare tull med mengde/akselerasjon og/eller timing? -
Byttet pakning på FIP og nå starter ikke motoren
Erik Iversen replied to Jan Aarskog's topic in Range Rover Forum
Høres ut som dieselpumpa på P38. Veldig viktig at de lokkene står på akkurat samme millimetersmerke som de gjorde. -
Kom over denne på finn. Den har ikke takluke... https://www.finn.no/266071744
-
Det er Avenger du tenker på? (Som vant new car of the year nå nylig) Recon skal være elektrisk alternativ til Wrangler. Men har ikke stive akslinger fra det som vises på de få bildene som er sluppet. Ellers veldig lite info om den... Bilen lanseres ila 2023 med leveringer i 2024.
-
Lurer på om kommende elektriske Jeep Recon kan bli en fornuftig LR-arvtaker og mer arbeidsbil enn D5/D6.. luksusdisco interesserer ikke meg heller..