Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Hei Lenge siden jeg har vært aktiv her og har hatt RR Men fikk kjøpt en flott P38 nå med div utfordringer selvfølgelig Første spørsmål nå da er, hva er vanligste feil med en død kompressor? HAr lest at det er en sånn "varmesikring" i den som kan ryke ved overbelastning? Kan dette stemme? Har ikke feilsøkt, eller testet noe enda. HAr ikke fått bilen hjem, så bare sitter og tenker litt innledningsvis Kompressoren er helt død, er null liv i den..
  3. Today
  4. Hei Elch. Avtrekker er nok det korrekte verktøyet å bruke for å trekke akslingen ut av lageret, går sikkert helt fint. Pass på å beskytte gjengene til sentermutteren, kan lønne seg å ha den mutteren entret over de første gjengene til dette begynner å røre på seg. Akslingen skal faktisk monteres med en stripe locktite på spline. Mvh Brage
  5. Takk for svar og tilbud, @eliassen, men det løste seg faktisk med skyss i går morges, så jeg er allerede i Oslo og slapper av. Beklager dårlig oppdatering.
  6. Takk for mye gode innspill, så langt har ikke normal "gladvold" hatt noen virkning hverken på drivaksel eller nedre kuleledd. Skal se etter en litt heftig avtrekker i dag. Jeg har ikke studert det så nøye, men får jeg faktisk drivakselen igjennom knoken sammen med lagerhub'en, slik du foreslår @Fogga? Jeg har mer tro på det i så fall, enn å ta ut hele knoken. I så fall er det jo lett å overhale akselen. Og kanskje la drivakselen bare være der den er inntil videre. Mvh Tron
  7. Du får nok ikke ut kula nede på knoken uten å ha ut akslingen først. Men det er kun 4 skruer som holder hub'en på plass. Den pleier å komme ut lettere enn akslingen om du vil ha den i pressa. Man kan også bytte mansjetter uten å ta aksling ut (som en nødløsning vil jeg si). For det er ett herk å rengjore knutene mens de henger på bilen. Løsner du knoken oppe, og holder akslingen (inn mot motor) til den treffer låselingen, og gir ytterste knute ett kakk med noe hardt, så hopper den ut av låseringen. Og du får mansjetter av og på. Jeg pleier å merke indre knute før jeg splitter den s
  8. Turbo actuator Burde fått feilkoder. Går armen tregt på turboen, greier den antagelig ikke regulere ladetrykk fort nok. Ville trodd overboost feilmelding lå inne. Sjekk å rens map sensor
  9. Engine system fault. Har fått denne feilmeldinga i 4 år:) Hver sommer med campingvogn på slep. Er e litt for tøff (men heller ikke veldig tøff) med gassen i oppoverbakker, kan det fort vere meg med nødblinken på, nesten på toppen. Mister all motorkraft og bilen går i nødmodus. Er da bare å skru av tenninga og starte på nytt, alt fungerer da heilt fint???? Bil brukes daglig, men får ikke denne feilmelding uten ekstra belastning i oppover bakker. Egr ventiler er blokka, map sensor er bytta, ikke klart å finne sprekk i slange til intercoler. Noen gode forslag?? Har lldtoo
  10. Takk for tips begge to. Prøver å måle litt først, f.eks over releet. Finner jeg ikke noe der blir det vel å ta ned tanken.
  11. Til info er dette satt litt på hold, da jeg kjøpte en Range Rover Classic, og får forsøke å begrense litt hvor mye jeg gjør på en gang.
  12. Google har også fine løsninger for oss enkle mennesker..... Måtte bare koble høyttaleren til riktig ledning bak. Dvs en av høyttalerne foran.
  13. Problemet kan være selve sensoren, og den kan byttes: https://lrbutikken.no/index.php?id_product=1866&id_product_attribute=0&rewrite=discovery-3-fuel-rail-high-pressure-sensor&controller=product Jeg fikk problemer med HPFP i fjor og måtte bytte denne, men da var koden P0087 og ingen problemer med å starte motor - det kom først ved litt høy belastning. Det er ikke nødvendigvis eneste indikasjon på gåen HPFP, men i ditt tilfelle ville jeg prøvd å bytte sensor før selve pumpa. Det er både enklere og billigere.
  14. Har også ett problem ved tilkobling av campingvogn. Det blir lysorgel i instrumentene og høydejustering/brekk/valg av program slutter og funke. Dette skjer ikke ved bruk av varehenger. Stopper motor og starter igjen så er det mulig at det ikke kommer igjen/kommer igjen. Har fundert på dette og har kommet frem til at det muligens er hengerkontakten som har dårlig forbindelse. Lys for tilhenger ved bruk av blinklys lyser bare innimellom, tyder på dårlig kobling. Har rygget på kontakten og da blir det bra. Skal rense med elrens og smøre opp med wd40 eller lignende. Satser på at dette skal hjelpe.
  15. Litt rart at motorproblem oppstår samtidig med luftfjøringsfeil? Er det en sammenheng? Tenker tull med strøm
  16. Yesterday
  17. Vurderer å bytte hpfp, men den sitter jo trøstesløs vanskelig til - og er priset i gullvekt. Hvordan måler man trykket fra pumpa? Og hvor høyt skal det være under kinning, før start?
  18. Engine system fault. Har fått denne feilmeldinga i 4 år:) Hver sommer med campingvogn på slep. Er e litt for tøff (men heller ikke veldig tøff) med gassen i oppoverbakker, kan det fort vere meg med nødblinken på, nesten på toppen. Er da bare å skru av tenninga og starte på nytt, alt fungerer heilt fint???? Egr ventiler er blokka, map sensor er bytta, ikke klart å finne sprekk i slange til intercoler. Noen gode forslag?? Har lldtool, er det noen live verdier e kan følge med på videre på turen:)??
  19. Er det ikke bedre med avtrekker, type stor? Jeg fikk så vidt ut lager på D4 med 10 tonns presse...
  20. Sitil

    Ex Mill ČR

    Hi, so the LR is already built on wheels. Height difference to about 1 to 1.5 cm. It can be seen on the garage door. I wanted to go out and take a few photos, but when I add gas, the engine goes out. Works only at idle and full screen. a week ago the engine worked well. I think there will be a problem with the carburetor. I'll have to clean it.
  21. Solgt for Kr.15000.... men ikke til meg
  22. Du kan evt. Høre med autoteam på Nesttun, jeg fikk time forholdsvis raskt det og de skrur mye på landrover.
  23. Flott taktelt https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=226122104
  24. Tanken på 90" er grei å ta ned, men kan være håpløs å få på plass igjen. Jekk kan ikke brukes da den ikke kan slippes rett ned. Den må også tømmes for mest mulig diesel.
  25. Jeg tar ned tanken på en 110" på omlag 20 minutter. Jeg er ikke kjent for å stresse når jeg jobber. Jekketralle er fint, 2 lecsblokker og en stabel 2x4" i passe lenger funker også fint.
  26. Om heater matrix har en lekkasje pleier det å vare i anslutning till aluminiumrøren som går gjennom torpedoplåten. Det er to O-ringer der som blir dårlig og det er vanskelig å få det helt bra. Hvis du ser under dashbordet på høyre side så er det mulig å se på røren og ansluttningen. Er det dråper med kjølevann der så har du garantert det problemet. Den elektronikk som kan ta skade av kjølevann i teppen sitter under passasjererstolen og heter BECM. Att skifte ut heater matrix bare for att syns jeg er en unødig jobb. Det er mye skruing for dette. Bedre å
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...