Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Forrige uke - etter at mannen hadde hatt nødhjelp på håndbrekket (Mr Free spiser bremsesko før hver pkk) gled gamlingen gjennom uten anmerkning. Ikke verst for en 2007-modell etter 267 000km. I går - fikk gleden av å trekke opp full henger i motbakke på kramsnø etter opprinnelig sjåfør i opprinnelig pizzabil fant ut at framhjulsdrift var uegnet til oppgaven. (At mannen min fant ut at avtagbart hengerfeste på ny Disco også burde være et servicepunkt i samme slengen er en annen sak. Et tilfelle av at de gamle var eldst denne gangen. ) ... aldri helt frisk, sjelden helt feil. LR, altså. Ja, og prøvekjørte etterkommeren til Mr Free. Må si det kjentes ut som en verdig etterkommer. Det har bare tatt meg 7 år å bli vant til utseendet og se slektskapet heller enn forskjellene.
  3. Holdt ungene med selskap mens dei perla. Måtte sjølvsagt perle noko relevant
  4. Bakseter til D2 gis bort mot en sjokoladeplate. Er i Kråkstad, Viken.
  5. Tipper det er noen som tidligere har installert vinsj og/eller ekstra lys. Sjekke batterikassen, sikkert noen ekstra koblinger der og. Har samme greien på min, vurdert å fjerne det da jeg ikke kommer til å ha lys.
  6. Er på jakt etter motordeksel til Td5. kristian
  7. Prøvde å sende melding men det går vist ikke! Har du noen ide om hva han ønsker av pris da? Kan gjerne ringe meg på 906femseks676!
  8. Nå var det vel ikke han som tok opp dette. Han svarte hpbt ang.tråden om bilverksted som kunne anbefales. Å han lurte på om de hadde fått orden på sysakene sine iløpet av 2 år. Så skjønner ikke hva du mener med at det er "heilt imponerende at det er 2 år siden og tar opp det nå for?? ". Ga mening for meg iallefall, men flåsete svar spør du meg.
  9. Prøver å kontakte admin/moderator i LRforum, men klarer det ikke, så da ender jeg opp med denne posten, og håper at noen av admin på forumet ser denne posten. PM til Steinar som jeg fant under medarbeidere fungerte heller ikke Uansett: Hei* Jeg prøver å hjelpe et nytt medlem i Land Rover Klubben med å bli medlem på forumet deres Men han (og Jeg når jeg testet) blir stoppet i innloggings-prosessen Kjetil Solberg: kbs@imsdiving.com Kan dere hjelpe han med å opprette en profil på Forumet? Mvh Endre Gribb Medlemsansvarlig Norsk Land Rover Klubb
  10. Har hatt alle mine biler VAG og LR Defender hos BilXtra de senere år og min erfaring er meget positiv og opplever meget god kundeservice
  11. Jeg tror en kan ha gode og mindre gode opplevelser på et verksted. Ingen er superhelter, og ingen jobber helt alene. Jeg har opplevd at Strømmen bil har glemt å bestille deler på to uker. De satte ut en karosserijobb til en samarbeidspartner, og når det gikk dårlig så mente de at jeg måtte ta den dialogen med tredjepart. Jeg hentet en bil der som hadde fått oljeflekker på lyst skinninteriør, og responsen var "det var dumt". Ingen tilbud om fiks. Hadde jeg dratt tilbake for å få en diagnose, løst et problem? Ja. Har jeg forventninger om å finne det perfekte verkstedet der alt klaffer? Nei.
  12. Last week
  13. Hei Min P38 får suspension fault en gang i blant. Det kommer helt ut av det blå. Jeg fant til slutt ut at det korrelerer med dårlig spenning på batteriet. Jeg ville tatt en runde og sjekket alle jordinger og koblinger siden feilen oppsto etter bytte av batteri. Jeg har også opplevd gearbox fault på grunn av dårlig spenning. Martin
  14. Da legges stjerna ut for salg, legger den først her på forumet da jeg håper noen entusiaster vil ta vare på den. Bilen er en Defender 110, 1991 modell. Bilen har originalt 200 tdi motor, men det sitter nå en 300 tdi fra Discovery 1. Bilen har originalt LLT77 girkasse, denne havarerte for et par år siden, og det ble satt inn forsterket R380 kasse fra Ashcroft. Oppgradert fjøringssystem for bedre pendling på akslene. Bilen er godt vedlikeholdt, men er en Defender og det vil kunne finnes rust på kjente plasser. Rammen er ganske bra, deler av denne er fikset underveis. Også utriggere er byttet for en god del år siden. Bilen har luftstyrt sperre foran og bak fra ARB. Bilen har vinsj foran og bak. Nylig EU-godkjent uten feil. Bilen har uoriginalt ryggekamera. Det er satt på galvaniserte rock sliders, og galvanisert takgrind. Det følger med original fanger for bruk på EU-kontroll. Vindusheiser og dører er reparert, og har mange år på seg før mer må gjøres. Den er en fantastisk offroad bil, og tar seg virkelig godt fram. Det ligger masse bilder på Hvor går turen tråden hvis noen vil se mer bilder. Det følger også med piggkjetting som passer vinterhjulene. Slitte Nokian dekk, med lite pigger igjen. Sommerdekkene er BF Goodrich Mud Terrain i 35". Pris: 189 000,- Ta kontakt for spørsmål!
  15. Råtøft er helt sikkert, bare elsker skikkelig diesel-lokomotiv-lyd, som jeg har i de to andre bilene mine. Dog med turbo i dem (Ford F-250 og Ford E-350) Mulig jeg er små-skadet etter 20 år som maskinoffiser i utenriksfart
  16. Mange takk! Dette var jeg ikke klar over. Har et par sko som jeg knapt rakk å ta i bruk før snøringen feilet. Bestilte repsett til disse nå, har merkelig nok ikke kastet de. Av og til er det greit å være samler
  17. Heisan, lenge siden sist, men kjører fortsatt P38 som bruksbil og stortrives med det, dvs intil nylig da noen problemer har dukket opp, vil gjerne høre om andre har hatt samme erfaringer. Det hele startet med at jeg skulle bytte batteri og jordingskabler fra batteriet. Etter dette begynte tempmåleren å oppføre seg som følger: Den stiger normalt helt til ca vanlig driftstempratur, hvoretter den så stiger fort til helt på det røde, varsellampen kommer på, og så får jeg meldingen "Temperature gauge fault" (motoren har fortsatt normal driftstemperatur). Har også etter dette fått "Gearbox Fault" som resulterer i at motoren stopper. Det er da bare å starte igjen og bilen er like blid helt til neste "Gear box fault", noe som kan være om to minutter eller ikke i det hele tatt . Jeg har ikke helt tro på tilfeldigheter, og derfor mistenker jeg at dette har noe med batteriskiftet og at jeg kanskje har kommet borti noen ledninger og skapt dårlig kontakt et sted. Hvis man tror på tilfeldigheter så kan man kan jo da mistenke at det er noe feil med temp. giveren. Ser det sitter to stk oppe på motoren. Den ene har en firkantet, to-polet plugg, den andre har kun en rund en-polet plugg. Finner kun den to-polete hos mine engelske leverandører av LR-deler. Jeg har en ide om at den to-polete er til ECU og den en-polete er til tempmåleren, men dette kan være helt feil. Noen som vet? En ytterliggere kompliserende faktor er at bilen har gassanlegg (Prinz) og pluggen til ECU for dette sitter i batterikassen, så mulig jeg har "forstyrret" denne, men ser vel ikke hvorfor "gearbox fault" og høy temp-visning skal forårsakes av det. Bilen går like fint på gass som før. Uten at jeg egentlig har empiri på det så lurer jeg på om dette med "gearbox fault" kun har kommet når den går på gass" Det hele er veldig forvirrende ....
  18. Tusen takk for lån av verktøy og prat. Rattet kom av etter et lite spenningsmoment. Og takk for ny tenning. Vi snakkes nærmere om det. Erfaring, nytter ikke med biltema, halvveis løsninger o.l. Kun skikkelig stål hjelper.
  19. Har gode opplevelser begge steder. Ikke utført noe arbeid hos Bilextra Skøyen, men de gjennomførte diagnose uten å ta betalt for det som var hyggelig. Begge stedene har vært raske og effektive å ha med å gjøre.
  20. Noen som har eksosmanifoil til 2.25 Diesel til salgs?
  21. Beklager manglende presisjon. Det gjaldt Bilextra Skøyen ...
  22. Rammen er bra, karrosseri trenger litt jobb rustmessig. ingen bulker av betydning. 200 Tdi registert som varebil på grønne skilter, bakseter i riktig farge følger med Har en del nye deler til den liggende, blant annet komplett eksosanlegg prisantydning 15 000 som utgangspunkt, kommer an på hva som følger med av dekk/felger og utstyr Bilder kommer senere Link til bilder https://photos.app.goo.gl/HN3V1cQXUBeJSBkH9
  23. Vurderer å hugge en 109 stw da jeg har fått forespørsel om deler fra den allerede. Men vil ikke starte å hugge før jeg vet jeg kan bli kvitt mest mulig. Alt på bilen kan selges om prisen er rett Følger liste på litt av det som kan være mest interessant Sivil girkasse med overdrive. kassen er slitt men ekstra som er bra kan følge med Safaritak i god stand Nye framdører pene bakdører ok rear door, kommer fra militær bil serie 2 dørhengsler 2x torpedovegg. en høyrerattet og en venstrerattet skjermbreddere som aldri er montert forskjermer med speilfeste i god stand pent panser med feste for reservehjul parabolfjører foran og bak (disse er vel det eneste som sitter langt inne å kvitte seg med) rover akslinger, men foraksling er til høyrerattet bil 2.25 bensinmotor som starter lett alt av vinduer er hele, følger med nye lister for de vinduene som kan åpnes Om det er noen som vil kjøpe hele bilen er det selvfølgelig mulig. alle papier er i orden Kommenter gjerne i tråden her om det er noe som er av interesse eller send en melding.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...