Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Nå girer den forsåvidt greit, men på enkelte mellom gear, er det akkurat som den ligger å gnager, får ikke den vekk. Tenker et bytter mekanismen på bakhjul.
  3. Hei! Har akkurat demontert styresnekka i min defender for å bytte pakninger på den. Rep kit er kjøpt inn, men har mest lyst til å få noen som har gjort dette før til å gjøre det. Eventuelt om du har en ny en, og vil ta min gamle + kit i bytte pluss ett mellomlegg. Gi meg gjerne beskjed om du vet om noen som kan gjøre jobben. mvh Oskar / 91857468
  4. For de interesserte... Skulle gjerne demontert mere.. Men ser ikke helt hvordan det lar seg gjøre. Er kanskje presset sammen på ett vis... VID_20210510_223900.mp4
  5. Forbruket siste 24 timer etter E6 og E8 på piggdekk er ikke så aller værst.
  6. Selger RRC seter i beige stoff, med setevarme. Ikke skinn, kanskje en fordel, spør du meg. Siden jeg ikke har Range Rover, får jeg selge de. Sto i en 110, men ble ikke optimal kjørestilling
  7. Har bytta slaven også, så derfor behov :-)
  8. Fant ikke belter med det første, så det blir bare seter som selges. Står i veien, så kom med bud. Neil i Kristiansand
  9. Det er jo praktiske grunner for denne mod, den skal kunne kjøre opp på højlandet og gletsjere om vinteren i Island. 38” og større er uintressant for lange turer på asfalt.
  10. Riktig det , men en dobbeltsjekk er alltid lurt uansett. En slik jobb som dette gir mye ekstraarbeid etterpå om det ikke er riktig gjort. Et titalls læregutter og ymse gjøre-selv-kunde-biler har lært meg mye om slikt.
  11. RRc hadde noen modeller med vibrasjonsdemper på clutchhydraulikklinja. Helvete å lufte og lekkasjer forekom. Pleide å fjerne dem ved slike jobber.
  12. Gikk rett i pressa, løsnet ganske greit uten særlig press.... Nå får man prøve rengjøre disse spjeldene /vanes inni der...
  13. Fett er enkelt å gnu på. Jeg pumper rolig på pedalen samtidig som vakumlufteren går. Og luftenippel nederst vanskeliggjør lufting ja. Men man trenger ikke lufte om man bytter clutch heldigvis.
  14. Bremselys Discovery 4 (LR072856) oppe på bakluke. ønskes kjøpt Mob: 91179710
  15. Ville sjekket mot rammenummeret ditt hvis du skal bestille noe. Jeg byttet nettopp slangen som går fra pumpen og ned der du viser til og ingen av de to rørene er skrudd fast med nipler som vist i lenkene over. Bildet ditt ligner veldig på min D4 og løsner du skruen så løsner du også begge rørene (platen sitter fast i røret fra pumpen og holder også det andre røret på plass). Tror det var grønne o-ringer og tipper du kan finne erstatninger hvis du bare vet hvilke type man trenger, og dimensjon...
  16. Bruk varme på den delen som du ønsker skal utvide seg. Propan eller varmluftspistol - så gummi eller kobber klubbe. Jevn varme rundt .... Knakk mange av boltene ??? Når du først har fått delt turboen så er det ikke så vanskelig å borre ut det som står igjen. Hvordan jeg vet?
  17. Den kanskje https://www.jgs4x4.co.uk/discovery-3-4-power-steering-rack-pipes/
  18. takker. så hos paddooks, tuner, og et par andre.
  19. Rør? http://www.disco3.co.uk/forum/topic193502.html
  20. Mer vekt ? Forsøk med mere luft i dekkene, så kommer du langt. Det vanlige er at det går hull i slangene fordi det er for lite luft, og slangen kommer i klem mellom felg og en stein på utsiden av dekket. Alternativt slangeløst oppsett med lite luft i dekkene, men det krever litt mer av felg og dekk, men du verden så deilig når det fungerer. For problemer med giring, anbefales det å sjekke, eller bytte girøre, dvs det som henger mellom giret og ramma. Blir det skjevt, klarer du å justere inn det tyngste og letteste giret, men et sted i mellom så tuller det seg bare
  21. Det var vel det som kaltes veier på den tiden. La merke til at det ble kjørt med høye og smale dekke, og det var god fremkommelighet.
  22. Vet ikke hvilke delepushere du har forsøkt, men regner med det er standard salgsvare hos de fleste: https://www.lrdirect.com/PEP102671-Hose-Heaterwater/
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...