Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Takk. Er allerede i gang med å klargjøre felgene for maling!
  3. Takk for svar Tok ut batteri og sjekket kontakt til ecu bak batteriet. Litt irr på en kontakt, rengjorde denne og sjekket kotakten på abs modul som etter det jeg har forstått og har vdc modul. Denne ok. Satte sammen og inn med batteri. Tenning på og slettet feilkoder - startet opp og alt normalt så langt. en kaffekopp før test tur Er redd det kommer igjen Murphys lov nr 2 . Hvis noe kan gå galt til forskjellig tidspkt - går det galt på værst tenkelig.
  4. Oppdatering. D1 har fått ny nedre dørhengsel på bakdør. Grei skruing, litt utfordring med justering. Måtte demontere dørtrekk og da røk mange av klipsene, selvfølgelig . LW Hybriden kjører for tiden vedlass. Med tømmerhengeren til ATV’en. Tidligere har æ ikke kommet opp med ATV’en fordi den er for lett og får ikke feste. Kom ikke opp med LW heller, selv om mønster er grovt på dekka og alle hjul spant. Ble kort stenging av fylkesveien, 90 med vinsj på ene siden av veien og med vinsjhjelp kom LW opp. «Livet på landet» . Sist æ va på Rudskogen fikk æ først bli med som «instruktør» på en Ineos Grenadier. En Canadier boligadresse i Sverige med jobb i England og boende i Frankrike (var enda mere info) som kom med en noen måneder gammel slik bil. Koster 900 tusen i Sverige og 2,3 mill i Norge. Hadde med kone og voksen sønn. Fantastisk bil i terrenget, hadde plutselig funnet på å kjøpe en slik «LandRover» hvis prisen hadde vært mye lavere i Norge. Standardbilen kjørte alle plasser der modifiserte LR (og andre biltyper) har kjørt tidligere. Samme dag fikk æ også gleden av å være med en Discovery 5 som «kjentmann/instruktør». Han var i følge med en kompis av mæ, som kjører Jeep Wrangler, og de ville teste noen løyper. «Vi har jo kjørt der tidligere med D3» sa æ. Har jo kjørt disse løypene med ganske original Defender, og med både D4 og den nye Defenderen, uten stor problemer. D5 kom komfortabelt fram på steder eieren aldri hadde trodd han kunne komme fram med bilen sin, og han var bekvem med å kjøre alle steder vi tok han med. Ble noen alternative trasevalg der overheng bak ikke ville klart vinklene. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn
  5. Har fått tak i hengsel. Ny fra Winther Sørensen. Montert. Alt bra. Ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn
  6. Hei. Har fler slike felger (tror 12), der er en solid felg og passer på flere seriebiler. Kanskje den kraftigste/sterkeste stål original-felg som har vært levert til LR. Har ikke brukt de på S1 (enda ), men har brukt, og bruker, felgene på Light Weight. Der passer de utmerket, passer fint breddemessig til karosseriet (som er omtrent like bredt som S1). På min S1 86-tommer kommer æ sikkert til å bruke samme type felg, men da med dekk med mindre diameter enn 33 tommer. Kjører med 255/85R16 på 9 av disse felgene (33,1 tomme i diameter) på 2 biler, en LW og en 90. På min tidligere 86 S1 tok dekk i brems- og clutchmekanismer ved sving når æ brukte 7,50R16. Hjulene dengang målt til rundt 32 tommer. Gikk da over til ex-mil-felger (6,5-16) og 205R16-dekk (82- eller 85-profil, husker ikke). Nå har æ skaffa 4 dekk i dimensjon 225/75R16 som æ tror blir supert på S1 86. Lykke til med bilen din, du blir nok fornøyd med disse felgene. Ok, de er litt ryngre enn en standard Serie-bil-felg og husk de er litt tykkere i godset. Det ser du når du skrur på hjulmutrene . ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn
  7. Takk for deling Tore, og som Gaute ble æ overrasket. Kjører på 255/85R16 og er fornøyd med det. På vintertreffene har æ brukt 12,5/33R15 med ca 12-15 PSI, til vinteren ska æ teste 255-dekka på snøen. Kanskje de fungerer like bra, eller bedre, sammenlignet med 12,5-dekka . 255-dekka e 33,1 i diameter så det blir bredden som e forskjellen. ønske aill ein utmerket dag hilsen Henry Arnfinn
  8. Takk, da trekker jeg tilbudet og begynner å male felgene!
  9. Originale felger til Defender (og Serie-biler) har også 33 mm innpress. Disco 1 felger er dermed, etter min mening, den ultimate felg for de tradisjonelle Land Roverne. De passer dessverre ikke Disco 3, og ser ikke riktig ut på Serie I, men jeg hadde slike felger på Defenderen.
  10. Takk, men måles ikke sporvidden på senter av dekkene? Bildene viser 66mm endring av sporvidde. Dette med forbehold at de originale felgene skal ha 0mm innpress. Eller mener biltilsynet at sporvidde er ytterkant av dekkene?
  11. Når jeg studerer delekatalogen litt mer nøye så ser jeg at det skal være en brakett som fester og låser rørene sammen. Det vil forhindre rørene i å bevege seg sideveis og dermed kunne løsne. Herved bestilt, og da regner jeg med at problemet er løst.
  12. Sandblåst og boret opp er ofte et krav,ja. Men de har gjerne et tips til noen som driver med det.
  13. nice forum i loce topics here The old Range Rover, often hailed as a classic icon of luxury and off-road capability, holds a special place in the world of automobiles. First introduced in 1970, the Range Rover redefined the concept of a high-end SUV. With its distinctive, boxy design, rugged four-wheel-drive capability, and a plush interior that rivaled luxury sedans of its time, it quickly became a symbol of opulence and adventure. The classic Range Rovers were known for their robustness, with some still roaming the earth decades after their production. These vehicles blended elegance and durability, making them equally at home in posh urban settings and challenging stylish dp off-road terrains. The old Range Rover remains a sought-after classic among car enthusiasts, a testament to its timeless appeal and the legacy it left in the world of automobiles.
  14. De endrer ikke sporvidden på seriebil, de har samme innpress. Selv om de er bredere er de helt lovlig på seriebil.
  15. Yesterday
  16. Hei @Steinar Først av alt vil jeg jo takke for at du har holdt på med dette i 20 år, ikke rart at det ikke like moro som før, men forumet var for meg uendelig nyttig da jeg kjøpte meg min første Land Rover, og siden jeg ikke liker Facebook så leser jeg mye her inne selvom jeg ikke alltid er så aktiv med å skrive, så vil det være en liten tragedie om det ikke det ble noe mer forum. Så jeg vil gjerne bidra, jeg lever av å jobbe med "data", så jeg er ganske datakyndig I første omgang kan jeg bidra med de to første temaene og siden hadde det vært kjekt å ta tak i ting som kan få litt mer sving på forumet igjen. Jeg har sendt deg en PM.
  17. Jeg vil logge meg inn på mobilen. Kommer ikke inn uten gyldig passord... H
  18. Selger 4 stålfelger 16x7JH2x33 til høystbydende over kr 1200. På nettet finner jeg at de skal passe til LAND ROVER DISCOVERY I 2.5 TD Svarte og meget fine på utsider. Lite rust på innsider. Trodde de skulle passe til min serie 2a men sporvidden blir ulovlig endret. Hører kleint, så send e-post eller melding! Vennlig hilsen Johnny Hansen Abraham Berges Vei 52 4560 Vanse mobil: +47 95976618 johnny.hansen@vabb.no
  19. Når vi først snakker med admin her vil jeg benytte anledningen til å høre om andre brukere også sliter med å komme videre fra første side i div. tråder? Når man skal bla seg frem eller tilbake på en tråd er det ikke mulig? Kanskje bare jeg som roter med et eller annet??
  20. Er i samme situasjon. Ikke enkelt å få noen til å varmgalvanisere. Duozink i Stokke ville ikke ta på seg bildeler for private. Fant en nedi Østfold som kanskje kunne ta det, men han måtte se delene først. Å de måtte være sandblåst før han fikk de. Har ikke gjort noe mere med det
  21. Jeg har ikke mottatt noen mail fra deg av en eller annen grunn. Sendte deg en mail tidlig i dag. Du er jo tydeligvis innlogget, så jeg skjønner ikke hvorfor du ber om nytt passord?
  22. Ser ikke ut som kopi - mye originalt produseres i Kina. Dokumentasjon av avbalansering ser profesjonell ut. Har satt opp fabrikker i Kina og jobbet med Kinesiske leverandører i 20+ år. Der er både mye bra og mye dårlig... men ikke alt er dårlige kopier...
  23. Det hjelper ikke å rope (CAPSLOCK)... Hvorfor trenger du nytt passord, du er jo pålogget...?
  24. HEI IGJEN ALLE, ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MED ET NYTT PASSORD. JEG HAR MASSE RRC DELER SOM SKAL PÅ FORUM FOR SALG.... HELGE
  25. Høres ut som du har feil på high speed canbus'en. Ledningsbrudd eller en defekt ECU som er problemet muligens.
  26. Etter snart 100k km med bilen var det min tur til å få driftstans. Feilene har dukket opp et par ganger tidligere, men lot seg da slette. Ikke denne gangen. Bilen starter og går i halte hjem modus i 2. eller 3. gear. Batteriet er ladet - alle lys ok - byttet bremselysbryter. Sjekket trans-boks og tilkoblinger til denne bak batterier. Andre forslag mottas VIN: L319 - Discovery 3 2005 Vehicle scanned on 24-09-2023 14:23 Using IIDTool BT V3.0 B2204 Airbag U0122-87 (AF) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message ( at 255950 km ) Parking Brake U0122-87 (FB) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message ( at 255950 km ) Steering Angle U0122-87 (2F) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message ( at 255950 km ) Suspension U0122-87 (AF) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message ( at 255950 km ) Terrain Response U0122-87 (2F) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message ( at 255950 km ) Transfer Case U0122-87 (2F) Lost communication with vehicle dynamics control module - Bus signal/message failure - missing a message ( at 255950 km ) Ventilation B1B78-84 (2F) System pressure - Bus signal/message failure - signal is below allowable range ( at 255950 km )
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...