Gå til innhold

Moms og gebyrer


SveinHa

Anbefalte innlegg

Venter en palle med bildeler fra Rimmer og fikk momsfaktura tilsendt i dag. Må si jeg fikk en smule bakoversveis...

 

Spedisjon kr 276.-

Advisering kr 248.-

Utlegg import-MVA kr 2.965.-

Kontantprovisjon kr 630.-

Fortolling kr 810.-

Ekspedisjonsgebyr kr 114.-

Vareavgift/ISPS kr 151.-

 

Kan det være riktig å måtte betale kr 2.229.- for å få lov til å betale kr 2.965 i MVA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt og spurt noen voksne.
Ja, det kan du si. Jeg tok den voksne tilnærmingen og ba de sende varene tilbake og glemme meg for all evig framtid. Da tilbød de en engangsreduksjon på kr 1.364.-
Hvem sendte du varene med ?
Rimmer valgte Geodis Freight (hva nå det er) men det var Nortrail (Norsk Trailer Express AS) som presenterte landeveisrøveriet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes voldsomt ut. Har mest erfaring med UPS. Veldig fornøyd med de. Fikk noen deler tilsendt med TNT er for litt siden. Pris messig var det ikke galt, men det ble litt kluss med leveringen. Fikk til slutt varene levert etter at de hadde vært forsvunnet en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok litt med at det er snakk om en palle på 120 kg, finnes nok rimeligere fraktalternativer enn UPS for slikt (kanskje).

 

De står på sitt og kan ikke gå lavere enn kr 865.- i gebyr. Jeg har ikke giddet å svare de enda, får se hva jeg svarer i overmorgen, da begynner de å kreve lagerleie også...Vet ikke helt om dette kalles landeveisrøveri, mafia, svindel eller annet men det var i alle fall ille nok. Det er vel ikke meningen at jeg skal holde liv i firmaet helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopp i det og betal og snakk høyt om dine erfaringer med firmaet.

Sjekk ut først at det ikke er dyrere med andre firmaer .

Det kan være kolliet eller adressen din gir rare utslag hos flere transportører.

Nevn det gjerne for avsender også.

Går delene tilbake igjen er det avsender i England som får svi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kommer nok til å betale de kr 865.- men ikke før i overmorgen kveld... Synes jaggu det var dyrt nok...

 

Har sendt melding til salgsavdelingen hos Rimmer om at de må finne seg andre løsninger om de skal fortsette å selge til Norge.

 

Når en ser på spesifikasjonen øverst så lyser det blåruss lang vei, finn på noen fine ord å la kunden blø til han nesten kreperer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter en palle med bildeler fra Rimmer og fikk momsfaktura tilsendt i dag. Må si jeg fikk en smule bakoversveis...

 

 

Spedisjon kr 276.-

Advisering kr 248.-

Utlegg import-MVA kr 2.965.-

Kontantprovisjon kr 630.-

Fortolling kr 810.-

Ekspedisjonsgebyr kr 114.-

Vareavgift/ISPS kr 151.-

 

Kan det være riktig å måtte betale kr 2.229.- for å få lov til å betale kr 2.965 i MVA?

 

Tja.... hva er en rimelig pris for en slik tjeneste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk trailer express er det verst jeg har har vært bort i også.

 

Spurte hvorfor priser var så høyt, så fikk jeg til svar at jeg var ikke stamkunder, min svar tilbake var at jeg kommer ikke til å vare kunder med slik priser.

 

Desverre slike er fortollingsmafia i norge :angry: dem skriver med gaffel og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje på sin plass med en liste man kan sende britiske leverandører. En lite hvor man navngir speditører man vet har godtagbare gebyrer og kanskje også liste opp de som er for grådige. Men vi skal ha i bakhodet at speditørene skal leve av noe og det kan være at lav fraktpris i visse tilfeller resulterer i høye gebyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nå i alle fall en del kreativitet til å finne på så mange og store gebyr for en enkelt forsendelse... Dette er jo kun en måte å skjule kostnader på og disse skjulte kostnadene oppdager en ikke før det allerede er for seint... Dette blir litt på samme måten som flyselskapene holder på, fokuserer veldig på flyprisen ex. avgifter men de oppgir samtidig avdiftene fordi de er pålagt å gjøre det, dermed kan kunden få et riktig bilde av kostnadene og ikke bli svindlet slik som Nortrail holder på.

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter en palle med bildeler fra Rimmer og fikk momsfaktura tilsendt i dag. Må si jeg fikk en smule bakoversveis...

 

 

Spedisjon kr 276.-

Advisering kr 248.-

Utlegg import-MVA kr 2.965.-

Kontantprovisjon kr 630.-

Fortolling kr 810.-

Ekspedisjonsgebyr kr 114.-

Vareavgift/ISPS kr 151.-

 

Kan det være riktig å måtte betale kr 2.229.- for å få lov til å betale kr 2.965 i MVA?

 

Spedisjon= Det er hva spedisjon skal ha.

Advisering= Det er det de skal ha for å "overføre" faktura fra Toll til riktig spedisjon.

Utlegg= Lagt ut for Norsk mva.

Kprovisjon= er det de tar for å "låne" deg mva pengene.

Fortolling= Tollavgifter.

Eks.gebyr= Det lager/lossing/fordeling koster.

Vare/ISPS= Det det koster å få varer inn over havn i Norge.

 

Eneste jeg reagerer på er adviseringen, den har jeg ikke hørt før. Mulig de kaller Tollpass for Advisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt for at pallen skal havne på min trapp. At de tar et lite gebyr, typisk max kr 200, for å beregne moms er ok nok men alt det andre er ren svindel!

 

Hva er "spedisjon"? Så vidt meg bekjent så er det å organisere transport av en vare men det har jeg allerede betalt for til Rimmer...

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...