Jump to content



Photo

Verksted i Fagernesområdet!

Motortrøbbel TD5

  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Gisle Tveito

Gisle Tveito

    Entusiast

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 168 posts

Posted 19 February 2012 - 23:10

På vei til vinterferie i Vestre Slidre i vår 110 fra 2001, mistet den plutselig motorkraft. Det ble samtidig mer støy og vibrasjon fra motoren. Kom oss opp til hytta, men på et gir lavere enn vanlig. Tok en kikk i motorrommet, men det ikke noe synlig lekkasje el. Oljen kjennes også glatt ut. Har ikke så mange referanser på dieselmotorer, men kan minne om når seriebilen kun gikk på tre cylindere, eller var totalt ute av justering.

Trenger tips både på hva det kan være, men aller viktigst om det er et verksted som noe kan anbefale i område Slidre/Aurdal?

-gisle-
Gisle

D3 2006

#2 milo

milo

    Entusiast

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 430 posts

Posted 20 February 2012 - 00:11

http://www.1881.no/?...d fagernes&qt=8

Prøv valdres bil først, for det er vel en Ford motor TD5'en? blush

#3 RonnyS

RonnyS

    ENTUSIAST

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,568 posts

Posted 20 February 2012 - 06:24

Td5 er Land Rovers egen motor. Ford har laget 2,4 literen som kom fra 2007.

Ronny S
Lavserie???? Har jeg det i min bil også???

Ronny Stavsholt

ronnystavsholt ætt mac dot com
ni søttifem søttién to førtini
MOPS

#4 Peik

Peik

    Entusiast

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2,454 posts

Posted 20 February 2012 - 09:51

Spør Rolf. Han bor i Aurdal og kjører Defender. Mobil 91717094.
Peik
Defender 110 300 Tdi County Station Wagon 1998-modell, Yamaha TT600RE 2004-modell
Tidligere: Defender 110 300 Tdi hcpu 1998-mod, Jeep Cherokee 4.0 Ltd 1997-mod, Defender 110 Tdi hcpu 1997-mod, Honda fmx 650, Defender 90 Td5 1999-mod, Astra, Corsa, Taurus, Citroen BX, Peugeot 505, Suzuki DR 650, Vespa 150 Rally, Tempo Lett Corvette

#5 milo

milo

    Entusiast

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 430 posts

Posted 20 February 2012 - 11:01

Jaja, sånn er det når en ikke har peiling på diesel :P Men da må du eventuelt bare høre rundt på verkstedene, om noen tørr å se på den ;) Vist ikke Rolf kan fikse det da :)

#6 truls

truls

    ENTUSIAST

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4,096 posts

Posted 20 February 2012 - 16:17

eller hør med lars moe westgård.. han bor litt forbi fagernes.. opp i dalen på vestsia.. han har vist fått seg en merc i hagen..
Defender 110 dcpu.. black edition.
Citroen C5 2003.. nissan 1122, fiskebilen..
Moped. kavasaki klr 650cc. Moped. Beta ark 50cc
Aluminiums telt. Bjølset 500. Taktelt Ezi awn..
Get in, Sit down, Shut up and hang on...........

#7 Gisle Tveito

Gisle Tveito

    Entusiast

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 168 posts

Posted 20 February 2012 - 16:55

Takk for hjelpen,

Har vært innom Autohuset på Fagernes og fått konstatert at den kun går på 4 cylindere. Veldig hyggelige verksted som hjalp til på kort varsel.
Fikk beskjed om at jeg fint kunne kjøre hjem, siden de ikke kunne se tegn til diesel i oljen. Da gjenstår det bare å få det fikset. Hvis det er dysene som må byttes, er det noe man kan gjøre selv?

-gisle-.


Gisle

D3 2006

#8 EKJ

EKJ

    Entusiast

  • LRF Society
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,054 posts

Posted 21 February 2012 - 17:04

Kan være noe så simpelt som løs kontakt på en injector.
Eyvind Kjelsberg
91308 null ni sju
2007 D3 HSE / 1997 Volvo 945

#9 Gisle Tveito

Gisle Tveito

    Entusiast

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 168 posts

Posted 02 March 2012 - 22:03

Da er det løst. Ny dyse på cylinder 2.


Gisle

D3 2006