Gå til innhold

"nye" Stroppen


Theo

Anbefalte innlegg

Her kommer de første bilder av "nye" Stroppen. Etter en lang vinter ble resultatet slik:

 

user posted image

 

user posted image

 

user posted image

 

user posted image

 

user posted image

 

For de som har lyst til å lese om prosessen og se flere bilder: www.stroppen.com klikk på restaurering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en kollega av meg, som taler "nynorsk" ville sagt :

 

Neat !

 

Et kjapt spm, her - hva er merket du har på forskjermen for noe ??

 

Yngve S

som nå ser på priser på (sukk) Freelandere fra (jippi) Land Rover før et (jess!) sannsynlig kjøp (sukk) neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden som du har hengt i stroppen rolleyes.gifblush.gifph34r.gif i vinter!!

 

Det er jo ikke noe rart hun sier "Ikke stans!" så fin som hun blir.... wink.gifbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, kanskje min bremsefiksingsdesperasjon nå blir mer forståelig biggrin.gif "Litt" kjedelig å ikke kunne kjøre "nybilen"etter alt slitet i vinter........

 

Mht Persgården så var planen tur med Stroppen, men det er nok en fordel med bremser, slik at tiden vil vise....

 

Merket på Stroppen er riksløven. Bilen gikk 30 år på Hamar i jobb for Statens Frøverk eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kast ut det varmeapparatet ! - er min eneste kommentar her... rolleyes.gif

 

Dette går den riktige veien Theo. smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en prinsippskisse for montering av slike runde Smith'er? Tenker da på innkopling i kjøleanlegget... Jeg har et slikt apparat liggende og det kunne jo vært hyggelig med litt varme i Brumle om vinteren, i den varme årstiden er det så mye varme fra dieselmotor og drivverk at føttene er i ferd med å sovne... kan det være rett, forresten..? Sikkert.!!

 

Nydelig arbeide med Stroppen forresten, slike bilder frister til å sette igang og det kan jo trengs av og til smile.gif Samtidig viser de at det nytter å stå på. Takker og bukker for inspirasjonen biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slutte meg til applausen.. excl.gifexcl.gif

 

Det er utrolig mange " mil" fra det som dro forbi på henger hjemme hos meg for en del "mekketimer" siden.

Godt å se at de gamle seten mine fikk nytt liv.

 

Et ord dekker dette: DRITLEKKERT

 

Må vel bare bevege meg i retning Glåmos for å ta herligheten i nærmere øyesyn.

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

biggrin.gif Tenker Stroppen ble glad for den nye fargen.

 

rolleyes.gif Hun må jo ha følt seg som en av disse bikkjene med frakk.

 

biggrin.gif Men nå er hun så lekker at Heksa ble helt misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle godord, men må nok innrømme at hun tar seg bedre ut i regnvær enn i solskinn biggrin.gif Hadde jo også tatt seg bedre ut hvis hun hadde giddet å bremse litt av og til også da..... blush.gif

 

Mht lakk så har jeg brukt Bengalakk fra Jotun, enkleste sort.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha sovet i timen, sist jeg så 'stroppen', tenkte jeg at 'dette vil nok ta sin tid', men heldigvis er mine tanker gjort til skamme, og jeg misunner deg herved ditt pågangsmot.. blush.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroppen ser flott ut. Jobber selv med å få lakkert Bamse. Bruker Bengalakk, ser ut som om den eneste måten å unngå sørgerender på, er å legge ham over på siden mens jeg lakkerer det som da blir horisontalt...

 

Men pytt, jeg bor jo i Bergen og det ser jo flott ut i regnvær så... smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen heter deep bronze green, og har fargekoden. 0224 BS381C: 1988 i Jotunsystemet. (eller om det var 0224 BS38IC: 1988)

 

Ellers så er det både sørgerenner opptil flere steder samt minsteguttens hår på ene bakdøren, hvis vi legger til en god del støv så får vi "nye" Stroppen rolleyes.gif Må nok pusse ned den ene døren (den hvor kona valgte å strø alt avklipte hår fra minstemann på i det den var nylakkert med tredje strøk), noe som jeg jo har tid til nå i og med at mesteparten av bremsesystemet er demontert og jeg venter på deler blush.gif

 

Og ja, jeg har tatt av meg skoene før inntreden i Stroppen, men nå ligger det matter på igjen. blush.gifrolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en fargehandler i går og han mente at det beste var å lakke ved en temperatur på omkring 20 grader. Da setter lakken seg raskere og renner ikke så lett, imidlertid betyr jo det også at den ikke rekker å glatte seg ut, så da er man kanskje like langt... Leste i en artikkel om pensel-/rullelakkering av bil at han brukte bensin som tynner med utmerket resultat ohmy.gif

 

Synes det høres en smule merkelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...