toniali Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 "Ny" bil på tunet! Hentet denne lille karen her i dag. Han sto så alene og forkommen inni skogen, stakkar, så jeg tror han ble glad for å få flytte. Baklyktene skal byttes ut med skikkelige lykter. Helt klart! Han trenger en god porsjon stell og kjærlighet, lille vennen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Flere bilder: Ganske shabby, så det er litt av hvert å gjøre her. Den har faktisk stått tørt på en låve fram til i høst og da hadde den rygget opp i skogbrynet for egen maskin, så det skal ikke være så alt for mye jobb å få start på den, visstnok. Vi får teste litt. Planen er at den skal inn i kjelleren for vinteren, så får vi se hva som skjer til våren/sommeren. Han stiller bakerst i køen av prosjekter, men jeg kjenner jeg gleder meg til å få tatt en skikkelig titt, ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
burg Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Vakker liten "kar"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Fin bil dette. 2.0L motor også. Er det serie 1 girboks og aksler også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Ja, ikke sant De vekker liksom morsinstinktet mitt, disse små 88"ene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Fin bil dette. 2.0L motor også. Er det serie 1 girboks og aksler også? Aner faktisk ikke Har ikke fått papirene på den ennå. De får jeg i posten en av dagene, håper jeg. Husker ikke at han vi hentet den hos sa noe om akkurat det. Han nevnte at motoren var litt spesiell eneste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) De første serie II hadde motor fra serie I, og jeg tror nesten at girboks og aksler kom fra serie I også. Med andre ord en riktig sjeldenhet som må passes på og holdes orginal. Innerskjermer er også spesiell og tilpasset eksosrøret rett igjennom skjermen. Endret 14. januar 2012 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boer Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 ser jo bra ut det der Tonia, og gratulerer med spennende liten tass på tunet Pick up taket blir vel prøvd snart tenker jeg? Hvordan så canvasen ut samt var resten av canvas bøyler komplett? Panseret ser jo mye friskere ut enn mitt på min 73 modell, men hvordan er resten i forhold til rust? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnTo Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Gratulerer med kjempe sjarmerende bil Gleder meg til å følge med på denne tråden videre Fortsett å poste bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Pick up taket blir vel prøvd snart tenker jeg? Hvordan så canvasen ut samt var resten av canvas bøyler komplett? Panseret ser jo mye friskere ut enn mitt på min 73 modell, men hvordan er resten i forhold til rust? Tror pick-up taket skal få seg en liten overhaling og nye pakninger før Oscar får prøve det Skal se over soft-toppen i morgen. Det fulgte med en haug med bøyler, så jeg satser på at det er komplett. Tidligere eier sa ingenting om det og jeg glemte å spørre. Slett ikke mye rust på ramma altså. Imponerende bra så langt jeg har sett. Skjermene er slette og fine takket være mengder med sparkel . Nærmere undersøkelser viser at den har hatt flere farger (jeg regnet jo ikke med at svart matt var originalfarge akkurat ) Han har vært både rød og grå, men det kan virke som han er grønn originalt. Jeg er ikke så stø på fargenavn, så jeg aner ikke akkurat hvilken type grønn det er. Skal ta flere bilder i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 De første serie II hadde motor fra serie I, og jeg tror nesten at girboks og aksler kom fra serie I også. Med andre ord en riktig sjeldenhet som må passes på og holdes orginal. Innerskjermer er også spesiell og tilpasset eksosrøret rett igjennom skjermen. Er du så sikker på det med akslene, Rolf? Bredere sporvidde var jo grunnen til at 'tønnesidene' ble valset ut i de nye karosserisidene (bøyen under vinduene, i hele bilens lengde). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Tidlige serie 2, i kort utgave, altså 1958 modellen (og kanskje 1959?) hadde 2 liters motor i bensinutgavene. om girkassa er samme som på serie 1 vet jeg ikke, men klutsjhuset er i allefall ikke likt som på 2,25 liters motorene. Akslene derimot er samme som på andre serie 2. Aksler er altså ikke samme som serie 1. Ellers må jeg grattulere med en kjempe fin og søt liten seriebil Ser ut til at den kommer til et godt hjem Jeg skal følge med på denne tråden, det er helt sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Da tok jeg feil på akslene. Uansett, dette er et klenodium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Føler det er på sin plass med en takk til David! Hadde ikke hatt denne bilen nå hvis det ikke var for han Jeg synes også at det er et klenodium, så jeg tenker nok at den skal få muligheten til å skinne igjen Jeg har jo fortsatt ikke snøring, men jeg lærer så lenge dere villig deler av deres ubegrensede kunnskap og etter hvert som jeg får skrudd meg rundt på bilen(e) Tidlige serie 2, i kort utgave, altså 1958 modellen (og kanskje 1959?) hadde 2 liters motor i bensinutgavene. om girkassa er samme som på serie 1 vet jeg ikke, men klutsjhuset er i allefall ikke likt som på 2,25 liters motorene. Akslene derimot er samme som på andre serie 2. Aksler er altså ikke samme som serie 1. Da har jeg lært noe i dag også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Likte dørstopperene, de er i alle fall ikke originale, men kreative løsninger er alltid morsomt. Hva slags varmeapparat er det i "småen"? Den typen har jeg ikke sett før. Gratulerer og lykke til, skal følge tråden med interesse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brm1 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hentet i Sarpsborg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Den sto i Skjeberg, men det er den vel den samme, tror jeg. Ja, artig dørstopper. De har ikke vært så nøye på originaldeler . Har brukt ting de har hatt liggende, la jeg merke til. Endret 15. januar 2012 av toniali Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Usikker på hvilket varmeapparat det er som sår i. Skal sjekke nærmere etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Også luftfilteret ser ut til å ha et annet opphav Men det funker sikkert bra det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Stusset litt på det luftfilteret, jeg også, uten at jeg var helt sikker Fikk ryddet litt i bilen i dag i forbindelse med at vi skulle teste soft-top'en. Dette har vært en skikkelig bruksbil. Kommer fra Sverige og gikk som A-traktor (mener jeg det het) til den kom til Norge i 2006(?). Deretter har den kun vært brukt som skikkelig skogsbil, i mangel på norske skilt. (Bortsett fra en tur fra Oslo til Skjeberg med prøveskilt) Varmeapparatet. Har aldri sett et sånt før, så jeg aner ikke hva det er. Litt fargehistorie Og mengder med sparkel... Tid for å prøve Soft-top Taket er helt og virker ok. Litt falmet og veldig møkkete. Tenker å rense det og impregnere det på nytt. Stengene er litt skjeve og bolter/muttere er rustne, men det er ikke så vrient å gjøre noe med. Må fjerne denne stygge malingen. Hva er enklest å bruke? Bilen skal ikke stå ute altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Duxola malingsfjerner har vel fått endel skryt. Ellers går det an å forsøke med en blanding av kaustisk soda/lut, flytende såpe, tapetlim og vann... Pensles på, og spyles av etter en tid. Du finner eksakt blandingsforhold flere steder på nett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toniali Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Okay, takk for info Skal se hva jeg får tak i i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars L Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) 1958 ser det ut att vara med 2 liters motor. 2,25 kom senare under året men blev då 1959 års modell. 2.288 st vänstertsyrda bensinare tillverkades 1958. Året var kort eftersom produktionen började först i mars månad. Kul att se att den har samma blinkers på hytten som min hade. Tydligen satt det inga längst bak, de på hytten dög nog eftersom den var reggad som lastbil. Värmen är säkert monterad i Sverige och säkert betydligt effektivare än en rund Smith. Min hade ett annat värmeelement med friskluftsintag nere bakom grillen och en sidkanalfläkt som är tämligen högljudd. Grön har den varit och det finns bara en grön på den årsmodellen - Deep Bronze Green. Samma som i min avatar. Om du PM:ar mig chassinumret kan jag hjälpa dig ta reda på exakt vilken dag den är tillverkad. Endret 15. januar 2012 av Lars L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Canvas med vindu til og med:-) Duxola har jeg og brukt på maling og det fungerer fint! Så godt det er å se at den ikke fikk stå mange timene urørt da.-) regner med at aktiviteter i deres familie sjelden dreier seg om annet enn mekking nå for tiden?! Veldig spennende prosjekt, også fordi den er en litt sjelden art! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.