Gå til innhold

Land Roger, Part II


J.T

Anbefalte innlegg

Da var man tilbake i høya nord, med tilgang på egen EDB maskin og greier... :)

Sist torsdag tok jeg fly sørover, og trillet tilbake med en Serie bil...Hentet bilen til Gale Truls... :D

Det var en tur som kommer til å bli husket en stund. Hvis man har en kjenning som lurer på hvordan det er å kjøre bil, la vedkommende prøve en Serie bil.... :huh: Var noget sliten i handledd og skulder når jeg kom inn på tunet...

Men turen gikk fint som snus, ingen tekniske breakdowns, fartsbøter eller annet...Øreplugger er fine ting btw...skal prøve å få til det her med bilder og sånt, men ikke i kveld.

Men korte fakta:

1101 km

15 timer kjøretid

20 timer totalt

Snittfart 72 km/t

Snittfart totalt 53 km/t

Max fart 107 km/t

Forbruk 150 liter

Må få lov til å si at fart og forbruk er helt ok mtp hva der er for en bil det er snakk om B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Grattis JT, ja da har du endelig kommet helt ut av "skapet" :lol:

John Tore har vært "skap" Lord i mange år, han har snusa rundt, og prøvd mine LR produkt ved flere anledninger. Men nå er det slutt med det å lure på, tenke på, mene osv om Land Rover, nå er det harde fakta....og det gleder hjerte mitt :)

 

Edit; JT er Gratangsværing, bosatt i Bodø og har pdd jobb på Svalbard :)

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer John Tore :)

Hyggelig å kunne få følge bilen videre, og at turen gikk knirkefritt. Sær gøy å se de harde fakta om fartsetappen, de var RÅ :D

Vemodig å ikke Ha den på tunet, men vet den får det helt topp i ditt hende, noe som er veldig hyggelig :)

 

Lykke til videre med prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens.. :) Tror det var et godt eksemplar jeg fikk tak i. Lars har gjort mye fint med bilen, sånn at det for det meste bare er kosmetikk og "det lille ekstra" som behøves. Kosearbeid.. :P I år blir det neppe gjort så veldig mye, samt noe veldig mye mer kjørelengde blir det nok heller ikke...er ikke ferdig i høya nord før til jul. Men litt må det bli...regner med han Roar har litt kaffe igjen i heimen... ;)

Må nevne et par ting som blodfersk Seriebil eier...:

Etter hjemkomst(+ et par timer på sofaen..)satte jeg meg inn i admkjøretøyet på gården, en Baleno. Servoen er særdeles effektiv på den bilen, noe kjørestilen beviste de første 100 meterene...det var så vidt jeg holdt meg innenfor eget kjørefelt...dæven hvor det sjanglet bortover.... :blink:

Nå på søndagen, etter å ha vært på fest med Roger'n, telt og øl, stoppet vi på en pizza resturant på Fauske. Etter noen minutter var det plutselig en eldre herre med fotoapparat som tok bilde av vogna....etter et par minutter var han tilbake, med et enda større fotoapparat...kult.. B)

 

Noen som har en kortversjon av "Hvordan legge ved bilder"..? blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda Stefan, som han Roar nevnte har jeg vært i skapet en stund... :) En Triumph som tohjuling er også høyt oppe på lista.. ;)

 

Men en annen ting...Så i en serie-tråd for en sund siden at det ble montert en Biltema dynamo i en Serie bil...mener at vedkommende holdt til i Trønderlag en plass...noen med kjennskap til sånt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven Roar...ser ut til å virke... ;)

Ble jo tatt noen bilder på turen....Måtte innom på Shell Moelv for å prate med en gammel kriger...rett side av Mjøsa ble det sagt... :lol:

post-a38943-01lr11.JPG

 

Da var vi i gang..Mjøsbrua.

post-a38944-02lr11.JPG

 

Gudbrandsdalen...et trafikalt mareritt..aldri mer... :rolleyes: Særlig når en Dyna i front har goooood tid.... :angry:

post-a38942-03lr11.JPG

 

Men fint rundt omkring...

post-a38945-04lr11.JPG

 

Litt suppe og "ja mat" på Dombås... :D

post-a38946-05lr11.JPG

post-a38947-06lr11.JPG

 

Dovrefjell, fint som snus der oppe..eller der nede... :D

post-a38948-07lr11.JPG

 

Hjerkin, mye fint som har gått i lufta der... B)

post-a38949-08lr11.JPG

Endret av J.T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er der...men bare når jeg er innlogget på et annet forum.... <_<

Dere som har vært her en stund...og lagt ut bilder som er synelig...alltid...hvordan gjøres det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...