Gå til innhold

SOA 2011


haakonbs

Anbefalte innlegg

http://www.soa4x4.se/ Datoene er klare:

SOA Spring Trail 2011- 22-23-24 April

 

SOA Summer Trail Nr 1 2011 - 1-2-3 Juli

 

SOA Summer Trail Nr 2 2011 - 5-6-7 Juli (Reserv om behov finns)

 

SOA Ultimate Trail 2011 - 16-17-18 September

 

Dette er en tur som virkelig kan anbefales. Overkommelig kjøring fra Oslo eller Valdres B) . Fantastiske løyper og bra opplegg. Du kommer igjennom med en standard Defender eller en litt lettere modifisert D1/D2 eller RRC med hjelp fra dyktige trailguides. Det finnes også support biler som hjelper deg hvis du skulle være uheldig å kjøre i stykker noe blush

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Enig med deg Andreas. Datoene er litt uheldige neste år. Jeg skal i bryllup den første juli helgen og hvis det skulle bli noe av den andre, så er det sommerferie. Hvis vi ikke reiser til Russland så satser jeg på høstturen.

 

Med mindre vi klarer å samle så mange biler at vi kan be de lage en egen tur for oss? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt. Det lar seg ikke gjøre med egen helg, så da får vi bli enige om en helg :)

 

Har fått spørsmål om litt planlegging, gjennomføring osv.

 

Vi dro ned torsdag etter jobb. Var fremme rundt 0100 tror jeg. Satte opp telt i basecamp hvor det også var registrering og teknisk sjekk før vi dro ut fredag etter lunsj. Man kommer også tilbake hit på søndag hvor det serveres middag, men vi droppet denne pga av reisen hjem.

 

Det var tøft og vanskelig offroad kjøring til tider, men du kommer fint igjennom med en 88,90 eller 110 utgave. D1, D2, RRC går også bra, men da bør bilen være litt modifisert :) Bilen bør ha 33" og vinsj, men du kan klare deg uten vinsj. Jeg vil på det sterkeste anbefale rocksliders og annen beskyttelse under. Det er en del stein blush CB er også hyggelig, men intet must.

 

Selve kjøringen foregår på flere områder med forskjellige løyper av forskjellig karakter. Man blir delt opp i grupper på ca 10 biler med 2-3 trailguides. Guidene hjelper deg gjennom og det er ingen som har det travelt. Det er satt opp forskjellige camper langs løypene og her sover og spiser man. I campen er det satt opp en do og satt ut søppelposer (kildesortering), ellers så man ha med alt man trenger for å være ute i 3 dager. Telt, mat, drikke osv. Er vel muligheter for å etterfylle vann. Vi satset på en kombinasjon av real, polarbrød, havregrøt og noe suppegreier. Grillmat er sikkert bra :) Forskjellige camper hver kveld. Anbefaler små telt. Husk presenning som man parkerer bilen på. Skåner naturen.

 

Jeg synes noe av det vanskeligste med en sånn tur er å bestemme seg for reservedeler. Det man kjører i stykker, har man som regel ikke med seg :P Det er greit å gå over bilen før man drar uansett. ThomasT og jeg brukte noe av den samme listen som vi hadde i Russland og delte det i mellom oss. Det samme gjorde vi med verktøy og div utstyr. Jeg fikk problemer med noen foringer og da kom en lokal kar ut i sporet og hjalp oss. Så du får hjelp om noe går i stykker. Jeepene datt fra hverandre hele tiden så det ble noen stopp B) Til neste gang så tror jeg vi tar med oss henger og plasserer denne i base camp. Da kan vi tillate oss litt mer deler og Thomas slipper å kjøre ned på ovale 35" :P

 

Alt i alt synes dette var et sosialt og veldig hyggelig arrangement. Var flere som hadde med seg litt eldre barn også, men å kalle det familiearrangement er kanskje å dra den litt langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra det svenske LR forumet:

 

"SOA Safari är arbetsnamnet på en flera mil lång "Soft Trail" i Blekinges oerhört vackra natur med djupa sagoskogar, sjöar, berg och dalar.

 

Safari bygger på samma koncept som SOA Trail, men kan köras med standard 4x4.

Utmaningarna kommer att vara av lite annan karaktär tex: GPS navigering, trix och fix 4x4 för alla.

Sträckningen kommer att vara längs gamla bortglömda banvallar, Raskens / Snapphane stigar, skogsvägar mm, avslut på Basecamp.

 

Safari kan man köra ensam el i grupp, efter eget tycke och smak.

 

Målet är att Safari körs samtidigt med SOA Trail, i och med detta kan man tex köra Safari först, sen Summer Trail 2.

Då har man minst 6 dagars 4x4 körning i ryggen/ baken, och är redo för semester

En annan fördel är att det går utmärkt att Campa på Basecamp, medan övriga kör SOA Trail. (detta kan man göra oavsett)

 

SOA Safari kan även i framtiden bli en "Winter Trail" allt beroende på snödjup etc.

 

Arbetet är i full gång, och info presenteras fortlöpande på soa4x4.se + nyhetsmail till nya /gamla deltagare. (givetvis även här )

 

Mvh Bengt S, SOA Crew - Trailansvarig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon og Thomas:

Jeg stiller igjen gjerne som vinsjape (med selvpålagt kjøreforbud i andres kjerre der grusveien slutter blush ).

 

Dette var et de beste kjøretreffene jeg har vært med på!

 

En Safari klarer jeg nok å gjennomføre med Rødjakke men på Trail'n må jeg ha større hjul.

Dessuten vil jeg anbefale folk å være minst 2 i hvert kjøretøy, både med tanke på dirigering ute i løypa og det sosiale når man er på transportetappene til og fra Sverige.

Endret av Matta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

skjønner..

 

Russland blir litt for "ego-trip" for min del da jeg har noen barn som gjerne vil være med på det som skjer :D

 

så derfor tenkte at SOA kunen kombineres litt med kjøring på meg og delvis med barn, så kan kona shoppe og kose seg på spa eller noe slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...